Heuy iedereen,
ik wil een synth kopen, want mijn keyboardje is ook niet helemaal alles :p
Ik wil ook live een goed geluid voort kunnen brengen, dus mijn vraag is: wat voor synthesizer kan ik hiervoor het beste kopen?
Graag een beetje simpel te hanteren... dus niet dat ik er uren aan loop te sleutelen voor ik er een geluid uit krijg :p
Hij gaat vooral gebruikt worden voor strings en piano/orgel, daarnaast wil ik ook wat leuke geluidjes uitzoeken voor solo's in de stijl van Stratovarius en Kamelot e.d.
Ik hoop zo duidelijk te zijn geweest, en ik hoop dat iemand me een goede tip geeft
Ik hoef niet het nieuwste-van-het-nieuwste en het wordt met mijn budget waarschijnlijk toch een tweedehandse
maar als ik er maar een goed, mooi geluid mee kan maken 
Grtz,
El Fubz
ik wil een synth kopen, want mijn keyboardje is ook niet helemaal alles :p
Ik wil ook live een goed geluid voort kunnen brengen, dus mijn vraag is: wat voor synthesizer kan ik hiervoor het beste kopen?
Graag een beetje simpel te hanteren... dus niet dat ik er uren aan loop te sleutelen voor ik er een geluid uit krijg :p
Hij gaat vooral gebruikt worden voor strings en piano/orgel, daarnaast wil ik ook wat leuke geluidjes uitzoeken voor solo's in de stijl van Stratovarius en Kamelot e.d.
Ik hoop zo duidelijk te zijn geweest, en ik hoop dat iemand me een goede tip geeft

Ik hoef niet het nieuwste-van-het-nieuwste en het wordt met mijn budget waarschijnlijk toch een tweedehandse
maar als ik er maar een goed, mooi geluid mee kan maken 
Grtz,
El Fubz

? Ik vind de synths van Korg over het algemeen het beste geschikt voor metalachtige dingen. Die hebben in vergelijking met Yamaha en Roland een wat "krachtiger" geluid, wat rauwer, breder en dieper (om diezelfde reden heb je aan bv Roland een veel betere "pop"synth dan aan korg). Ga eens luisteren naar een N5 (al eerder genoemd), daar zitten de geluiden van de afgelopen tig generaties Korg ingebouwd. Ik heb ze voor redelijke prijzen zien staan (300 euro), absolute aanrader!