mijn droomstudio!!

pal

Mannelijk lid
eindelijk heb ik mijn droomstudio'tje (denk ik?)
:luv:
hoe zit het met jullie droomstudio

Attachments

• img_1187.jpg
    img_1187.jpg
    188,6 KB · Bekeken: 138
mmm, er bestaat voor mij niet echt een droomstudio. Ik bedoel ik droom niet over bepaalde apparaten, want dan zou je ze niet kunnen aanschaffen en er dus alleen van dromen. Nou das niet het geval bij mij. Ik bewaar m'n geld gewoon liever voor later.

Maar ja, denk dat het standaard rijtje van de meeste in iedergeval bevat:
Mini Moog, Prophet VS, Prophet 5, Jupiter 8 en Yamaha CS-80

Wat is er later wat er nu niet is?

facelift voor het vrouwtje?

goed gedaan Pal, heb je er ook geen pc aanhangen voor de clavia's?

mijn droomstudio staat er nu ook wel zo'n beetje. probleem is alleen dat ik vaak weer wat anders droom.
er komt nog 1 dingetje bij. en misschien dat ik de stoel wegdoe. is erg fijn, maar het kamertje is klein! 50 euro!

Attachments

• s1.jpg
    s1.jpg
    134,4 KB · Bekeken: 107
  • s2.jpg
    s2.jpg
    120,7 KB · Bekeken: 99
eindelijk heb ik mijn droomstudio'tje (denk ik?)
:luv:
hoe zit het met jullie droomstudio

Je hebt hele goede smaak wat apparaaten betreft. Ik heb ook een mpc1000 en een (1tje maar) micro mod.

Eigenlijk heb ik alle synths die ik wil hebben al. Alleen een memorymoog+, CS-80, EMS of RMI zullen meerwaarde geven aan m'n studiotje. Maar deze synths zijn gewoon te duur voor zo'n "arm" persoon zoals ik.
Het enige waar ik nu nog realistisch verder mee kan is de modulaire zooi. En dat vind ik helemaal niet erg.

qua "droomstudio" ben ik ook een eind op weg. Ben elektromechaniekfreak en dus in de 73e hemel met m'n rhodesje en cp70. Megaverbetering was ook m'n mackie mengpaneel en vooral de ADAM moni's. Op het wensenlijstje staan nu een betere pc (haalbaar), een UADtje of twee (haalbaar) en qua instrumenten graag nog een Hammond en clavinet (past allemaal niet qua ruimte en $). Verder zou ik nog wel een betere, liever klinkende mic hebben dan alleen de Rode. Qua polysynths had ik een Akai Vx90 en Jx8P maar die zijn allemaal weer gegaan...ergens kan ik niks met polys. Zo'n MPC lijkt me ook wel groovy maar ik vermoed dat ik te lui/dom/conservatief ben er wat goeds uit te krijgen :D

Het enige waar ik nu nog realistisch verder mee kan is de modulaire zooi.

dat lijkt me ook niet echt een straf, juist erg veel leuks in de te vinden en beleven. ben alleen bang dat het nooit ophoudt!
ik kijk trouwens altijd met sympathie naar je avatar en vanavond is het weer eens zo ver: we eten patat!

ik kijk trouwens altijd met sympathie naar je avatar en vanavond is het weer eens zo ver: we eten patat!

Dat heb ik nou altijd met het broodje kroket avatar van iemand hier op het forum.. :{

Mooie spullen trouwens LEO, ik ben erg benieuwd naar hoe die MOOG Sonic Six klinkt... prachtig futuristische jaren 70 look btw.

Wat is er later wat er nu niet is?

Je weet maar nooit of je het later ook zo goed hebt als nu en daarnaast moet ik ook nog eens een huis gaan kopen. Maar uiteraard koop ik af en toe nog wel een nieuw apparaatje. Heb alleen altijd moeite om veel geld neer te leggen voor iets.

Oke, ik dacht dat je iets anders bedoelde, u zijt een verstandig mens Sander
itt wat je hier gemiddeld leest.

Dat heb ik nou altijd met het broodje kroket avatar van iemand hier op het forum.. :{

Mooie spullen trouwens LEO, ik ben erg benieuwd naar hoe die MOOG Sonic Six klinkt... prachtig futuristische jaren 70 look btw.
ja, broodje kroket ook, maar die kom ik minder vaak tegen.

de sonic6 is geen minimoog. bij deze heb ik het gevoel dat ie wat zwaarder klinkt dan eerdere sonic6-en die ik heb gehad. als je hem lekker laat pruttelen op zijn lfo's is het net een fabriek die draait. echt mooi industrieel geluid, hij gromt en bromt.ik weet dat ik in het verleden heb gedacht: het klinkt naar niks en dan deed ik hem weer weg en kocht een evolver of zo, maar ik hoop dat ik nu zo verstandig ben dat niet te doen.
(hoewel zo'n se-1 dan weer erg aantrekkelijk is: veel makkelijker in gebruik, lekker compact, klinkt ook prima,makkelijk te syncen door midi etc.... ik was er bijna weer voor gevallen, maar toch maar niet.)
de sh-5 (kwam ik dus enige maanden geleden achter) heeft eigenlijk net zoveel leuke mogelijkheden, of meer zelfs, als de sonic6 en heeft ook nog een 'beter' geluid. maar toch maakt ie de sonic6 niet overbodig.
en die ziet er inderdaad ook geweldig uit. maar dat vind ik dus ook van de nord micro modular. heel anders, maar gewoon een geweldig ontwerp. ik wou dat ik m weer even had, alleen maar om weer goed op de foto te zetten. en 3 naast elkaar is helemaal top.
PAL, kan je niet wat foto's posten van 3 micro's netjes naast elkaarop een rij. centimeter of 3, 4 ertussen, netjes recht. geen kabeltjes of zo eromheen?!

microwave 1, ook zo'n plaatje. maar goed, da's off topic: vanavond patat.

Je weet maar nooit of je het later ook zo goed hebt als nu en daarnaast moet ik ook nog eens een huis gaan kopen. Maar uiteraard koop ik af en toe nog wel een nieuw apparaatje. Heb alleen altijd moeite om veel geld neer te leggen voor iets.

Ik wil nu leven, niet later... Als je hoort en leest hoe jong mensen tegenwoordig sterven maak ik er iedere dag het beste van en voel ik me koning-te-rijk in mijn studio. Zo heb ik achteraf nooit spijt omdat ik "niet geleefd" heb :)

En ik ben eerlijk als ik het op mijn oude dag kut zou hebben; er is altijd wel een overheid dienst waar je aankloppen kan :D

Ik wil nu leven, niet later... Als je hoort en leest hoe jong mensen tegenwoordig sterven

Dat was altijd al zo maar het komt nu meer in het nieuws,
dan dat er staat dat iemand van 55 jaar is overleden, al
is 55 jaar ook niet echt oud.

als het kind dood is in je ben je oud :doei:

Sparen is voor mietjes. Brassen met die zooi! :D

Kope!Kope!Kope!Kope!Kope!Kope!Kope!Kope!Kope!(x100)

mijn droomstudio staat er nu ook wel zo'n beetje. probleem is alleen dat ik vaak weer wat anders droom.

er komt nog 1 dingetje bij. en misschien dat ik de stoel wegdoe. is erg fijn, maar het kamertje is klein! 50 euro!

Zo, dat ziet er lekker uit Leo...en wat zie ik daar: een VCS3 8D:{

Back