mijn droomstudio!!

...en wat zie ik daar: een VCS3 8D:{

tja, 1 forumlid (minimaal) is er niet blij mee, maar ik mocht m toch kopen.
ongelooflijke synth, echt heel anders dan anders. niet iets om snel op uitgekeken te raken. maar feitelijk geldt dat dus ook voor de nord modulars.

re

re

Mooi Hok Leo echt heel mooi

dit is tot dusver mijn droomstudio er komen behalve de m3x nu alleen nog dingen bij in de toekomst een MOS-LAB denk ik..

en binnenkort de tbs303:luv:

Die gemodde syncussion is zo vet!

ik heb die studiomeubel favela-style inelkaar gezet met gekregen hout etc.maar zit muurvast en superstevig

Attachments

• studio.jpg
    studio.jpg
    74,2 KB · Bekeken: 95
Ik wil nu leven, niet later... Als je hoort en leest hoe jong mensen tegenwoordig sterven maak ik er iedere dag het beste van en voel ik me koning-te-rijk in mijn studio. Zo heb ik achteraf nooit spijt omdat ik "niet geleefd" heb :)

En ik ben eerlijk als ik het op mijn oude dag kut zou hebben; er is altijd wel een overheid dienst waar je aankloppen kan :D

Wat een onzin, en als thuis je wasmachine kapot gaat moet je zeker geld gaan lenen en als je salaris een dag te laat komt heb je zeker een probleem.
Je moet juist sparen. En op je oude dag hoef je niet op de overheid te reken.
Als je je heleleven een baan hebt, krijg je wel een aardig pensioen, maar van alleen een aow en een minimaal pensioentje wordt je echt niet vrolijk. Zeker niet als je een luxe levenstijl gewend bent.

En als je vroeg sterft, boeien, dan heeft je famillie geluk.

zo dan, zie ik toch ineens 2 apparaten waar ik weer heel onrustig van ga slapen: tr808 en m5. mooie opstelling, ik zou nog wel een foto van de andere kant willen zien, met de m5 op de voorgrond.

dit is tot dusver mijn droomstudio er komen behalve de m3x nu alleen nog dingen bij in de toekomst een MOS-LAB denk ik..
heerlijke studio lijkt me dat :halleluja

wat is trouwens die zwarte 3 osc bak in het midden? heb m onlangs zien voorbijgaan, maar ben naam of merk vergeten :)
edit: de m3x dus :)

heb je muziek online staan eig?

Waarom een M3 en een M5?

Omdat ik eerst die M3 had en later die M5 heb gekocht vandaar dat ik die m3 ook weer wegdoe en er een vette analoge bak voor ga halen alleen weet ik nog niet wat. mischien dat ik doorspaar voor een memorymoog lam versie of zo'n moslab sh-7 sh-5 enz..

Alhoewel ik nu met een beat bezig ben waarbij de m3 en m5 precies hetzelfde doen, en een 6 osc dikke macbeth system is ook moddervet , ik weet het nog niet.

Die zwarte is de macbeth M3x, foto komt eraan camera was weer eens leeg.

klinken m3x en m5 dan echt hetzelfde?
en dan nog, het is ook fijn 2 verschillende macbeth geluiden te gebruiken.

Die M5 kan in principie alles wat die m3x ook kan , en nartuurlijk veel meer of ze hetzelfde klinken weet ik niet precies volgens mij wel maar het komt wel heel dicht in de buurt, met dat laatste ben ik eens, maar iets ouds erbij jeukt oook wel weer.

@Rombraz: wat staat er naast de M5? Die ken ik niet.
De studio is nooit af. De studio is een bodemloze put. Nog een Hammond-orgel, een TC Helicon Voicepro, een .com systeem en een elektroakoestische gitaar met nylon snaren en dan kan ik in Thailand met de tweede studio beginnen, want hier is het vol. Alleen zal ik het daar simpel houden: geen vintage synths. Wel een drumstel. Eindelijk! Geen klagende buren meer!

Dat is een Teisco sx400, heerlijke strings leads, 4 oscillators welke je appart kan detune cv/gate in, topbak! 3 lfo's uitgebreide filtersectie, aftertouch, fantastische chorus.

Laatst gewijzigd:
tja, 1 forumlid (minimaal) is er niet blij mee, maar ik mocht m toch kopen.

Oh, de synthpolitie op je hielen? :smeris: ;)

Ja, zo'n VCS-3 is een van de machines die ik ooit nog wel eens zou willen uitproberen; magische bak lijkt me dat. Maar ja, de financiele rek is er even uit. Aan de andere kant ben ik zelf ook meer dan tevreden met mijn studio, zeker met de laatste updates waarin ik het step-time gebeuren een grotere rol heb gegeven en de computer er helemaal uit is gegaan. Al sluit ik zeker niet uit dat ik tzt wel weer met Cubase ga werken, al is het dan alleen maar met MIDI.

Bottom line is dat er altijd wat te wensen overblijft. Als ik 10 jaar geleden een kijkje had kunnen nemen in mijn huidige studio dan waren mijn ogen er bij wijze van spreken uitgevallen, maar als je het eenmaal hebt staan weet je niet beter en kijk je zelfs nog naar synths die je niet hebt. Maar ja, veel mensen hier hebben dat wel denk ik en het is ook wel onschuldig verder.

Allerbelangrijkste is dat je lekker kan werken met je spullen en dat heb ik nu zeker. Ik heb het gevoel dat de synths die ik nu gebruik elkaar goed aanvullen en dat het geheel inspirerend werkt. Ik wil er tenslotte wel muziek mee kunnen maken :D

By the way Akikaze, als ik zo naar je setup kijk dan heb je ook een flinke droomstudio :okdan:

Je hebt altijd baas boven baas. Maar het gaat erom wat je ermee doet, niet hoeveel je hebt. Amen! Ik ben natuurlijk wel jaloers.

Back