Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

(echt ziek dat jj os. zooo relax vergeleken met dat domme akai os.)

Maar, kan je precies 1 bar (ofzo) recorden?

Dwz, gesynced aan het interne tempo (voor resampling) of gesynced aan externe clock, zodat ik loopjes van synths kan samplen, zonder te hoeven knippen.

(niet dat knippen veel werk is, of zelf op stop drukken, maar toch)

hallo

ik heb een tijdje geleden de dvd gezien van Disco D, waarin hij zijn pro tools gekoppeld heeft aan zijn mpc1000. In pro tools maakte hij toen samples, knippen en slepen naar een andere spoor, deze hele rij samples selecteerde hij en exporteerde hij naar zijn mpc als files.

De dvd is van een vriend in Canada en heb hem dus niet hier. Kan iemand mij vertellen hoe hij dit gedaan heeft???

ik heb een tijdje geleden de dvd gezien van Disco D, waarin hij zijn pro tools gekoppeld heeft aan zijn mpc1000. In pro tools maakte hij toen samples, knippen en slepen naar een andere spoor, deze hele rij samples selecteerde hij en exporteerde hij naar zijn mpc als files.

De dvd is van een vriend in Canada en heb hem dus niet hier. Kan iemand mij vertellen hoe hij dit gedaan heeft???

syncen gaat gewoon via midi, dus mpc of protools is master en de andere is slave. Als je dan op start drukt bij de ene loopt de andere op het zelfde tempo mee.

De mpc had hij waarschijnlijk via usb verbonden en die zie je dus als schijf in windows en daarheen zullen de samples wel gesleept zijn uit Protools.

nou het was echt .. heel de rits samples selecteren. die naast elkaar op 1 spoor stonden. Hij deed toen 'export as files' en hup ze stonden in zijn mpc....

ze hoefde dus niet ge bounced eerst te worden!!

die functie kan ik niet vinden.

nope.. het was 100% zeker export as files en ze stonden meteen in de mpc

Dat kan helaas niet met de mpc1000, je kunt ze alleen naar de memorykaart of interne harde schijf sturen over usb, dan zul je ze op de mpc handmatig moeten laden, of hij heeft dus gebouncet.

De sxxxx serie samplers kon je wel rechtstreeks naar de sampler sturen en werd er een program aangemaakt, maar ik betwijfel of dat met protools zelf kan. Ik doe dat zelf met recycle of chickensys.

edit> zelfde dus als wat sander zegt.

ik zou zeggen check de DVD van Dicso D.. hij heeft een stuk of 10 hoofdstukken als tutorial.. daarin vertelt hij hoe hij dit doet. Ik zit echt niet uit mijn nek te mpc-en ;)

ik zou zeggen check de DVD van Dicso D.. hij heeft een stuk of 10 hoofdstukken als tutorial.. daarin vertelt hij hoe hij dit doet. Ik zit echt niet uit mijn nek te mpc-en ;)

En ik ook niet ;) ik ken hem door en door. Het is bouncen, of naar memorykaart of hd gooien :D

En ik ook niet ;) ik ken hem door en door. Het is bouncen, of naar memorykaart of hd gooien :D

oh ja natuurlijk zit er een memory kaart of hd in.. ik heb beide en hoogstwaarschijnlijk had Disco D ook een HD erin.. maar dan nog.. DE functie om die samples te exporteren als files zoals hij dat doet.. dat is de vraag.

Het kan zelfs niet met het alternatieve OS zover ik weet. Hoe zie je ze op die DVD dan in je MPC verschijnen? Is dat niet in het load scherm? Dat hij dan een map opent, waarin alleen de geexporteerde samples staan.

oh ja natuurlijk zit er een memory kaart of hd in.. ik heb beide en hoogstwaarschijnlijk had Disco D ook een HD erin.. maar dan nog.. DE functie om die samples te exporteren als files zoals hij dat doet.. dat is de vraag.

Wat jij misschien bedoelt met export as files in protools, dat je het rijtje gesecteerde kunt opslaan, en ditmaal in plaats van op de computer op te slaan, sla je het op op de hd of mc van de mpc1000 maar dan werkt hij gewoon als cardreader, en dan zul je ze alsnog de mpc uit usb mode moeten halen en ze handmatig moeten inladen op de mpc1000.

Het kan zelfs niet met het alternatieve OS zover ik weet.

ik begin steeds meer te denken dat het meer een Pro Tools vraag is dan een mpc.. want het enige wat de mpc doet is de files ontvangen. Maar PT exporteert als files. Volgens mij liet Disco namelijk ook zien dat je in PT je HD van de MPC kan zien... hoogtwaarschijnlijk doet ie gewoon export as files naar die HD.. de MPC ontvangt dan alleen maar.

Op mijn memorycard staat nu overigens ook een Digidesign database toen ik eerst PT opstartte en daarna mijn MPC, vervolgens mijn MPC verbinding liet maken met mijn macbook pro. Er is dus wel een of andere verbinding specifiek tussen PT en de MPC.

Wat jij misschien bedoelt met export as files in protools, dat je het rijtje gesecteerde kunt opslaan, en ditmaal in plaats van op de computer op te slaan, sla je het op op de hd of mc van de mpc1000 maar dan werkt hij gewoon als cardreader, en dan zul je ze alsnog de mpc uit usb mode moeten halen en ze handmatig moeten inladen op de mpc1000.

yes yes!!
het enige wat ik dus niet wil, en disco legde het voordeel ervan uit.. is niet elke sample moeten bouncen. Dat is gekkenwerk als je in PT zo'n 100 samples hebt gemaakt. Ik wil al die samples in 1 keer exporteren naar de HD van mijn MPC en daar ze idd 1 voor 1 laden en naar de pads toewijzen.

(we komen er wel:))

Volgens mij liet Disco namelijk ook zien dat je in PT je HD van de MPC kan zien... hoogtwaarschijnlijk doet ie gewoon export as files naar die HD.. de MPC ontvangt dan alleen maar.

Voila, dat is de enige data verbinding die je tussen je pc en je mpc kan leggen (afgezien van dig in out en midi natuurlijk).

Ik kom misschien wat eigenwijs over maar een andere mogelijkheid is er echt niet, nouja succes ermee :okdan:

edit> oke je bent er ? :)

Nou dan kan je je topic op mpc-forums wel verwijderen anders gaat iedereen weer hetzelfde typen. Je vraag ging dus eigenlijk over het exporteren in protools.
Dat heeft niks met de mpc te maken. De computer ziet de mpc gewoon als extra schijf, dus die zie je ook in protools.

Voila, dat is de enige data verbinding die je tussen je pc en je mpc kan leggen (afgezien van dig in out en midi natuurlijk).

Ik kom misschien wat eigenwijs over maar een andere mogelijkheid is er echt niet, nouja succes ermee :okdan:

edit> oke je bent er ? :)

:)
bijna want ik kan nog steeds niet vinden in mijn PT mpowerd hoe ik de HD zie van mijn mpc en hoe ik export files kan doen.

:)
bijna want ik kan nog steeds niet vinden in mijn PT mpowerd hoe ik de HD zie van mijn mpc en hoe ik export files kan doen.

De hd moet er wel bij staan, als je je mpc op usb mode zet, en dan mount, dan wordt het gewoon een harde schijf op je pc als het ware. Misschien even de juiste drive letter zoeken ?

Of heb je de mpc niet in usb mode staan, of vergeten mount te drukken ?

De hd moet er wel bij staan, als je je mpc op usb mode zet, en dan mount, dan wordt het gewoon een harde schijf op je pc als het ware. Misschien even de juiste drive letter zoeken ?

Of heb je de mpc niet in usb mode staan, of vergeten mount te drukken ?

Als ik alleen op USB druk dan zie ik de HD wel in mijn mac finder..
weet even niet waar Mount voor dient, maar weet ook niet waar ik de HD kan vinden in PT.. beetje newbie met PT enzo.

Back