Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Op www.sampelhead.com kun je drumbreaks downloaden, veel doen het er wel maar voor bijv. funky drummer van James Brown wilt mijn mpc niet laden. Ik download de break zet hem op Cf en laadt hem in mijn mpc, weet iemand wat ik fout doe. Van de 500 breaks doet ongeveer de helft het niet.

Op www.sampelhead.com kun je drumbreaks downloaden, veel doen het er wel maar voor bijv. funky drummer van James Brown wilt mijn mpc niet laden. Ik download de break zet hem op Cf en laadt hem in mijn mpc, weet iemand wat ik fout doe. Van de 500 breaks doet ongeveer de helft het niet.

Ik neem aan dat t geen programs zijn dus .....
Kijk effe of t wav files zijn van 44.1 kHz

Ze zijn niet allemaal 44.1 khz en bij veel staat ook bestandsindeling: MPEg layer 3 (dit is toch mp3) terwijl er bij type wave-geluid staat. Kan ik dit veranderen dat m,n mpc ze wel laad.

Het is gelukt met een programa cheetconverter (gratis) kon ik ze omzetten. Bedankt :okdan:

he hallo daar allemaal

even een vraag tussen door:

sinds ik os2 heb, merk ik dat als ik een setting wil laden, er nu vaak samples niet meer worden geladen, en dus achter sommige pads de samples zoek zijn. In de program van de desbetreffende (entire memory) staat hij wel, maar hij is niet meer mee geladen voor de desbetreffende samplepad

er staat dan bijvoorbeeld: ?snr 2-01

die vraagteken betekent dan, dat de sample er niet meer is. nogmaals, in me entire memory staat hij wel, maar ja, om 64 sounds helemaal weer opnieuw in te laden dmv load, is gewoon zwaar (bargoense uitdrukking)

mijn vraag luidt: is dit een kwaaltje van os2, of ligt dit aan mijn mpc1000 black version

thnx 4 reactionez:okdan:

Ik weet niet of t uitmaakt. dacht dat ik iets gelezen had over formateren met jj
Anders is t gewoon een bug. OS 2 is nog vrij nieuw toch. Zal vast nog wel een foutje in zitten.

Zal in ieder geval niet aan je BLACK version ligge

hallo ik heb een vraagje.
ik heb een e/mu 0404 pci geluidskaart.
en ik heb een mpc 1000,
ik heb via mijn spdif mijn mpc aangesloten via mijn geluidskaart en vanaf mijn main out van mijn mpc heb ik aangesloten op mijn computer, dus ik heb wel geluid etc.
als ik naar mode en dan record ga en dan play doet via digital dan speelt hij het gewoon af en geeft hij ook signaal maar wat moet ik instellen bij mijn daw in e-mu? want ik kan het signaal niet op mijn computer krijgen via cubase of audacity

okee ik heb de mpc 1000 nu voor een dag en zit alweer met een stuk of wat vragen;

-ik heb er via usb wat samples ingeladen en aan pads toegewezen. alleen alleen nu klinkt het net of er nog een effect op die pads zit, sommige zitten delay op, of high cutoff of laag volume, waar zet je alles weer normaal?
ik ben al in een nieuwe sequence bezig.

-verder hoe kan je offbeat een hihat laten mee lopen?

-ik heb er nu wat beats instaan, die nogal lang doordreunen. met track mute houden ze niet direct op als ik ze mute, maar niet allemaal, waar kan je dit goed zetten?

-ook heb ik er toonslagen van een choir ingezet, alleen die wil ie niet afspelen?

ik weet het, rtfm maar daar kom ik ook niet mee verder.
als iemand me hier mee helpen wil, alvast bedankt :)

om er nu direct wat onofficieels op te knallen..

*en waarom zitten er al geluiden onder de pads terwijl het een nieuwe schoone sequence moet zijn :S

Laat ik het zo zeggen het is stom als je het niet doet. Dat OS is 10 keer zo stabiel, worden dagelijks/weekelijks bugs gerepareerd. Heeft 1000 en 1 meer mogelijkheden(je kan dus gelijk meer dan een 2500 zonder JJ os) en is gemaakt door een Ex Akai Os programmeur.

Download 'm maar, je kan 'm gewoon proberen alleen niet opslaan.

Os 2 dus he, er is ook een gratis JJ os, dat is gewoon de gene die je nu hebt met wat bugs eruit gehaald.

Laatst gewijzigd:
Ik vraag me af.

Op een ESX is het mogelijk om patterns achter elkaar te spelen door de knoppen van de step toetsen in te drukken. De pattern die dan bezig is loopt eerst ten einde en daarna wordt er overgegaan naar de pattern die je aangeduid hebt.

Op de MPC kan dit ook, door met het scroll wiel naar de volgende pattern te scrollen. Gaat dat niet op een andere manier? patterns aan pads toewijzen of zo? of is het enkel die Mute functie die via de pads kan worden gebruikt voor 'live' werk?

het kan wel, ben het vanmiddag nog in de handleiding tegen gekomen.

weet iemand ook of er instellingen zijn voor de grid sequence?

je hebt nu 24 plaatjes waar je een noot op kunt zetten, kan je daar ook 48 van maken in die 2 zelfde bars?
net zoals een tracker eigenlijk, zodat je gedetaileerder kan werken.

zou wel even bruut zijn

p 43: Selecting a sequence to play with pads
You can select a sequence that you wish to play next, by hitting the pads. This is useful for live performances,
which change a song structure in real time. Also, you can check the relationship between sequences while you are
working on a song with several short sequences. Pressing the [NEXT SEQ] key brings up the next sequence page.

Bedankt.
Daar had ik overgelezen (kheb geen MPC, dus ook enkel de PDF handleiding-leest niet zo leuk als papier)

Back