Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

ik heb een vraag
ik heb mijn speakers aangesloten via een verloopje naar mijn main out van mijn mpc, dus ik krijg geluid uit mijn boksen via de mpc.
ik gebruik de spdif aansluiting dus ik sluit hem aan op me geluidskaart(e-mu 0404).
ik ga via mijn daw zeggen dat hij via spdif moet, dat doet hij ik krijg signalen binnen als ik naar mode-record-digital gaat, dan ga ik naar audacity daar doe ik bij voorkeuren afspeel= e-mu 0404 en opnemen=0404.
dan druk ik op record in me mpc en bij audacity maar krijg niks op mijn computer binnen, hoe moet ik dit verhelpen|?

ik heb een vraag
ik heb mijn speakers aangesloten via een verloopje naar mijn main out van mijn mpc, dus ik krijg geluid uit mijn boksen via de mpc.
ik gebruik de spdif aansluiting dus ik sluit hem aan op me geluidskaart(e-mu 0404).
ik ga via mijn daw zeggen dat hij via spdif moet, dat doet hij ik krijg signalen binnen als ik naar mode-record-digital gaat, dan ga ik naar audacity daar doe ik bij voorkeuren afspeel= e-mu 0404 en opnemen=0404.
dan druk ik op record in me mpc en bij audacity maar krijg niks op mijn computer binnen, hoe moet ik dit verhelpen|?

Je wilt de mpc opnemen in de computer via de 0404 spdif?
Dan zet je de mpc op play en audacity op rec, de instellingen staan goed zoals je ze beschreven hebt.

uiteraard heb ik dat geprobeerd:okdan:
maar het lukt dus niet, moet ik iets speciaals in mijn daw instellen?
want ik snap het echt niet.
alle meters slaan gewoon aan, in me mpc en op mijn computer ik hoor geluid
maar als ik op record druk bij audacity en record+play in die mpc dan doet hij het nog steeds niet.

dus ik word er langzamerand een beetje gek van:Z

Als je wel via de analoge ingangen van de 0404 kan opnemen, moet je een andere opname setting proberen om via de spdif ingang op te nemen.

Gebruik je wel de juiste ingang?

Maar als je het geluid van de mpc hoort zonder dat de monitor functie van de 0404 aanstaat, moet je gewoon op kunnen nemen. Dus effe de speaker op de 0404 aansluiten.

Het zal wel een lulligheidje zijn, dus niet opgeven.

ik denk dat ik het al weet.
ik moet gewoon 2 kabels met jacks aansluiten van mijn main out van de mpc naar de in van die e-mu en dan die boksen aansluiten op de out van die e-mu ik ga morgen 2 kabeltjes kopen.

ik hoop dat dat het is

ik moet gewoon 2 kabels met jacks aansluiten van mijn main out van de mpc naar de in van die e-mu en dan die boksen aansluiten op de out van die e-mu ik ga morgen 2 kabeltjes kopen.

Dan ga je toch niet meer digitaal naar je daw.
Krijg je weer DA/AD conversie.

Moet je dan niet in je daw op record drukken?
nu ga je volgens mij recorden met je MPC :peukie:

Voegt OS 2 nog veel nuttigs toe ? ik meende dat je ook een paar functies uit OS 1 verliest ?

Mijn excuses om jullie hiermee lastig te vallen, dit zijn echt stomme noob vragen maar ik ben nog maar net met mn mpc bezig..

Ik ben nu tracks van mijn pc aan het ontleden en die in de mpc na te maken.
Mensen kennen me toch een beetje van deze tracks dus die wil graag spelen, met een live twist eraan.
Maar is het nu de bedoeling om 1 track in 1 sequence te proppen?

Oke ik kan nu eindelijk aan de slag :)
Dat mag ook wel want ik moet voor 12 juli 3 kwartier klaar hebben :bekdicht:
Alleen nu begin ik met een intro sample, maar de mpc triggerd deze maar 1 sec.
Wat en waar ik moet ik de instellingen veranderen? :D

Help me please
Je moet de sequence net zo lang maken als de sample lang is. Dat doe je door met de paarse drukknoppen naar het aantal bars te gaan en dan aan het data weel te draaien. De sample kan gewoon in een audio track of je kan de sample one shot triggeren in een midi track.

Ik ben nu tracks van mijn pc aan het ontleden en die in de mpc na te maken.
Mensen kennen me toch een beetje van deze tracks dus die wil graag spelen, met een live twist eraan.
Je kan gewoon de midi data van je pc sequencer in de mpc laden. Je moet natuurlijk wel nieuwe programma's maken.
Maar is het nu de bedoeling om 1 track in 1 sequence te proppen?
Dat kan, maar het hoeft niet.
Je kan de hele song in 1 sequence proppen en dan met de trackmute pagina de verschillende onderdelen aan en uit zetten.
Je kan ook het intro in 1 sequence zetten, met de trackmute pagina weer de onderdelen aan en uitzetten. En dan naar de volgende sequence (Next sequence pagina) waar het volgende gedeelte van de song staat enz...

Beide methoden hebben voor en nadelen. De 1e methode is het lastigst om in de mpc te krijgen, maar je kan wel makkelijker life spelen met het arrangement.
Bij de 2e methode zijn deze voor en nadelen omgekeerd, maar het maakt niet heel veel uit hoor.

Suc6 met je optreden.

Je kan gewoon de midi data van je pc sequencer in de mpc laden. Je moet natuurlijk wel nieuwe programma's maken.

Hoe gaat dit precies in zn werk?
Ik had er een topic over geopend op mpc forums, maar daar zeggen ze geen oeh of ah..

Het was eerst al een klus om mn tracks als midi data te krijgen want het bleek dat renoise (mn daw) dat niet ondersteunde, maar dat is inmiddels gelukt.

Ik heb de midi data nu in de mpc en een paar samples aan de pads gekoppeld bij mode/program.
Maar ik hoor nog steeds niks :(
Terwijl je de midi sequence wel voorbij ziet lopen..

Hoe gaat dit precies in zn werk?
Ik had er een topic over geopend op mpc forums, maar daar zeggen ze geen oeh of ah..

Het was eerst al een klus om mn tracks als midi data te krijgen want het bleek dat renoise (mn daw) dat niet ondersteunde, maar dat is inmiddels gelukt.

Ik heb de midi data nu in de mpc en een paar samples aan de pads gekoppeld bij mode/program.
Maar ik hoor nog steeds niks :(
Terwijl je de midi sequence wel voorbij ziet lopen..

Normaal gesproken gewoon de midi data van je pc sequencer saven als midi file en die in je mpc laden. Daarna moet je een aantal programs maken waarvan de samples op de juiste plek staan. Bij de mpc staan de noten niet standaard in de juiste volgorde. Dat doe je in OS2 1.15 in program mode (mode pad7) en dan AMP/F2.

Back