Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Tjee, vraag me af of dit kan met de MPC1k (heb JJOS1):
Ik wil twee verschillende programs aansturen via midi (keyboard), kan dat? Zover ik weet kan die alleen het actieve program (actieve track in main-screen) aansturen. Of mis ik iets?
Alleen hat actieve program is extern aan te sturen. Je zult van 2 programs 1 moeten maken.

Een probleem waar ik nu steeds weer tegen aanloop met mn mpc is dat ik met het muten en un-muten de samples niet direct mute maar pas als de sample is afgelopen.

Ik gebruik mn mpc voornamelijk om er live acts mee te doen.

Is dit ergens in de instellingen te veranderen?

Een probleem waar ik nu steeds weer tegen aanloop met mn mpc is dat ik met het muten en un-muten de samples niet direct mute maar pas als de sample is afgelopen.

Ik gebruik mn mpc voornamelijk om er live acts mee te doen.

Is dit ergens in de instellingen te veranderen?
Als je naar TRACK MUTE gaat en dan vervolgens op WINDOW drukt kun je "Mute/stop of one-shot sample" op IMMEDIATE zetten. Als ik je goed begrijp moet dat de oplossing zijn. (met JJ OS is dit trouwens)

hey boska, jij hier ook jongen :) wil het al beetje lukken met je mpc ? :)

Hey, ja hoor gaat goed. Ben er tevreden mee, vooral met JJ OS. Nu nog de nieuwe pads erin, heb ze tijdje geleden besteld en als het goed is komen ze binnenkort. Jij heb ze ook toch? Installeren van die dingen is niet zo'n probleem lijkt me?

Na enige tijd met alleen samples op de mpc te hebben gewerkt, kreeg ik vandaag het idee om mn synth er eens aan te hangen :).
Alleen als ik in het main venster een pad aansla heb ik geen geluid..
Links op het venster heb ik de track in midi veranderd, en rechts heb ik midi op 1a gezet.
Ook komt er een midi signaal binnen op de synth.
Maar ik heb dus geen geluid..

En in mode>record doet ie het wel?!

Iedergeval ik snap het niet echt want volgens mij heb ik mn synth er wel vaker aan gehad..

Misschien is het op deze manier te verhelpen: Ga naar mixer (mode + pad8 ) en dan naar input. Daar moet je dan even controleren of 'Input thru' en 'Source' goed staan.

Na enige tijd met alleen samples op de mpc te hebben gewerkt, kreeg ik vandaag het idee om mn synth er eens aan te hangen :).
Alleen als ik in het main venster een pad aansla heb ik geen geluid..
Links op het venster heb ik de track in midi veranderd, en rechts heb ik midi op 1a gezet.
Ook komt er een midi signaal binnen op de synth.
Maar ik heb dus geen geluid..

En in mode>record doet ie het wel?!

Iedergeval ik snap het niet echt want volgens mij heb ik mn synth er wel vaker aan gehad..

Als je het type op midi insteld voor de betreffende track, moet je ook het juist midi kanaal selecteren. A1 t/m 16 voor midi uitgang A en dan B1 t/m 16 voor B.

Mode record??? Dat is audio opnemen, dus logisch dat je dan je synth hoort als dze verbonden is met de audio input.

Maar je wil toch midi opnemen?

Wat is het verschil tussen die blauw & rode MPC en de volledig zwarte? Heeft die zwarte de nieuwere pads ofzo en is die dan ook beter?

Wat is het verschil tussen die blauw & rode MPC en de volledig zwarte? Heeft die zwarte de nieuwere pads ofzo en is die dan ook beter?
Alleen de pads kunnen anders zijn.

De goede pads zitten allemaal aan elkaar. Dus als je 1 pad beweegd, bewegen z'n buren ook mee.
Ik heb een blauw/rode met de goede pads.

Hey ik heb een aantal vraagjes

ik denk dr ook over om mpc1000 te halen, heb aantal van die youtubefilmpjes gezien en t ziet eruit als een manier die me wel aanspreekt. Zelf maak ik hiphop.

- ik heb hier een s950 staan, kan ik die via midi sequencen en is dit praktisch, oftewel ist niet praktischer om deze te resamplen in de mpc1000? T gaat me puur om de sound namelijk
- kan die jjos timestretchen en reversen etc? Ik krijg dit nergens goed gevonden
- accepteerd dat apparaat recycle files, of is dr een manier van choppen die je op kunt slaan op je pc zodat die mpc em herkent?

verder weet ik zo even niks, maar gaat waarschijnlijk nog wel komen.

alvast bedankt, christovic

Hey ik heb een aantal vraagjes

ik denk dr ook over om mpc1000 te halen, heb aantal van die youtubefilmpjes gezien en t ziet eruit als een manier die me wel aanspreekt. Zelf maak ik hiphop.

- ik heb hier een s950 staan, kan ik die via midi sequencen en is dit praktisch, oftewel ist niet praktischer om deze te resamplen in de mpc1000? T gaat me puur om de sound namelijk.
De MPC1000 is ook een hardware sequencer, dus de S950 via midi aansturen kan prima met de MPC1000.
Of het praktischer is om te resamplen, hangt af van je mengpaneel. Heeft die genoeg ingangen, dan is het niet nodig om te resamplen. Wil je alle geluiden uit de MPC1000 laten komen, moet je resamplen. Het geluidverschil is iig erg klein als je resampled met de MPC. Met de S950 is dat natuurlijk niet zo.

- kan die jjos timestretchen en reversen etc? Ik krijg dit nergens goed gevonden
Ja. Met OS2 kan dit. Maar het timestretchen klinkt niet erg goed imo.

- accepteerd dat apparaat recycle files, of is dr een manier van choppen die je op kunt slaan op je pc zodat die mpc em herkent?
Nee, je moet de losse geluiden apart opslaan als wav en daar een programma van maken. Dan laad je de midifile in die recycle gemaakt heeft en kan je aan de slag.
De MPC1000 kan zelf ook heel makkelijk choppen en daarvan een programma maken.

andere vragen waar ik aan moest denken

- met 128 mb kun je niet alle sporen in de MPC losse mixdowns van maken en deze in de pc inladen wel? Dus ga je of de hele tijd over moeten zetten of de 6 outputs gebruiken? in dat geval is de s950 handig voor extra outputs
- zijn de pads ook te bespelen als miditoetsen? oftewel heb je nog een apart keyboard nodig om bv een externe bassvsti te bespelen?

verder weet ik zo eventjes niks..maar zal nog wel bijkomen

andere vragen waar ik aan moest denken

- met 128 mb kun je niet alle sporen in de MPC losse mixdowns van maken en deze in de pc inladen wel? Dus ga je of de hele tijd over moeten zetten of de 6 outputs gebruiken? in dat geval is de s950 handig voor extra outputs

precies...
tenminste, je kunt wel van een song een mixdown (wav) maken, maar je zult misschien een hoop moeten muten/mixdownen om zo een hele track in je DAW te krijgen.

Maar jij werkt toch met een trackertje?
Ik blijf het raar vinden klinken, trackertje...

- zijn de pads ook te bespelen als miditoetsen? oftewel heb je nog een apart keyboard nodig om bv een externe bassvsti te bespelen?

Je kunt de pads ook als miditoetsen gebruiken en het laatste JJOS maakt ook heuse instrumentprograms aan als je wilt. Die zijn uitstekend voor baslijnen (en piano's, sousafoons, orgels en zelfs synthesizers).
Het loont echter wel de moeite om een miditoetsenbordje aan te sluiten als je 'm zo wilt gebruiken. Dat speelt gewoon wat fijner (Dat was wel subjectief van je Niels...).

Back