Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Hmmm heb de mijne geruild voor een MPC 60 Mk1 ik was nog niet tevreden met de 1000 (vond de swing ook niet zo lekker)

Origineel geplaatst door sjeijk
de vreselijke timing problemen zijn verbeterd en ik merk het nauwelijks.
verder kan er wel t 1 en ander beter maar voorlopig ben ik wel tevreden

Okay, mooi dat de timing verbeterd is.
Zou je me uit willen leggen wat er dan nog open staat aan bugs?

Ik overweeg de mpc1k voor te stellen als sequencer/drummachine voor een vriend van me, dus ik heb 'm niet thuis staan. Alle info zeer welkom!

Origineel geplaatst door Kevin
Hmmm heb de mijne geruild voor een MPC 60 Mk1 ik was nog niet tevreden met de 1000 (vond de swing ook niet zo lekker)

Ah, de beroemde swing. Wat wordt daar nou mee bedoeld????
Gaat het echt om de swing feature (dus een swing timing anders dan 50%), of gaat het om de algemene timing van de machine? Ik heb nooit begrepen waar het nu echt om gaat, en sommigen zeggen dat het allemaal nonsens is, maar dat geloof ik eigenlijk niet.

Origineel geplaatst door robnet
Ah, de beroemde swing. Wat wordt daar nou mee bedoeld????
Gaat het echt om de swing feature (dus een swing timing anders dan 50%), of gaat het om de algemene timing van de machine? Ik heb nooit begrepen waar het nu echt om gaat, en sommigen zeggen dat het allemaal nonsens is, maar dat geloof ik eigenlijk niet.

Als je je software sequencer op 32triplets quantiseerd heb je ook die swing.

Nou als ik naar dat tweede mp3 tje luister is de timing in 1.06 nog steeds brak.
Wel lijkt het erop dat steeds de hele golfvorm wordt afgespeeld. Ik denk dus dat 1 van de twe problemen is opgelost.
Maar het blijft een teleurstelling als ik een op de PC gemaakt nummer op de mpc afspeel.

Origineel geplaatst door sjeijk
de vreselijke timing problemen zijn verbeterd en ik merk het nauwelijks.

dit was os 1.05 > https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?s=&postid=382107

dit is os 1.06 > http://home.wanadoo.nl/sjeijk/mpc1000/mpc1000.mp3

verder kan er wel t 1 en ander beter maar voorlopig ben ik wel tevreden

De Swing op de MPC60 werkt ook volgens het % systeem (geen swing is 50 %) maar hij klinkt gewoon levendiger.

Origineel geplaatst door sander
Was het niet zo dat je voor de MPC-60 niet de laatste OS moest gebruiken omdat je die swing/lekkere timing dan niet meer hebt?

Weet niet of dat waar is Sander maar mijn MPC60 draait op 2.02 en draait erg goed en zie niet in waarom ik zou updaten hij is retestrak !

Wat ik nu niet snap is dat de timing dus zo bagger kan/kon zijn van de MPC1000 het OS lijkt namelijk wel erg veel op dat van de 2000 XL (deze heb ik ook gehad en daar had ik helemaal geen timingproblemen mee)

Wat ik nu niet snap is dat de timing dus zo bagger kan/kon zijn van de MPC1000 het OS lijkt namelijk wel erg veel op dat van de 2000 XL (deze heb ik ook gehad en daar had ik helemaal geen timingproblemen mee)

Ja, misschien is de software wel gedeeltelijk gelijk, maar is de hardware dat ook?

Tsja daar heb je misschien een punt maar is het dan zo moeilijk om een stabiel systeem te maken ? (Ze hebben genoeg goede voorbeelden uit eigen stal toch ?)
M'n MPC1000 is 3 keer vastgeslagen en mijn 2000 XL daarvoor NOOIT......

Tsja daar heb je misschien een punt maar is het dan zo moeilijk om een stabiel systeem te maken ? (Ze hebben genoeg goede voorbeelden uit eigen stal toch ?)
M'n MPC1000 is 3 keer vastgeslagen en mijn 2000 XL daarvoor NOOIT......

Verkeerde geheugenstick misschien? De deze moet je hebben.

En denk ook: een mpc 2000 kan geen wavs lezen! 1000 en 4000 wel. En die laatste modellen krijgen nu net de meeste klachten! Dusszzz.... ;)
Mijn 4000 heeft ook is 1 keer raar gedaan maar dat was dus vanwege slechte wavkes die van internet kwamen. Mn pc had daar ook problemen mee. WWavelab gaf zelfs een error als die ze opende.
60, 3000 en 2000/ 2000xl = geen wav -> geen klachten
1000, 4000 = wav -> klachten :eureka:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ikke
Verkeerde geheugenstick misschien? De deze moet je hebben.

En denk ook: een mpc 2000 kan geen wavs lezen! 1000 en 4000 wel. En die laatste modellen krijgen nu net de meeste klachten! Dusszzz.... ;)
Mijn 4000 heeft ook is 1 keer raar gedaan maar dat was dus vanwege slechte wavkes die van internet kwamen. Mn pc had daar ook problemen mee. WWavelab gaf zelfs een error als die ze opende.
60, 3000 en 2000/ 2000xl = geen wav -> geen klachten
1000, 4000 = wav -> klachten :eureka:

een 2000XL kan wel wav's lezen alleen slaat geen prg met wav's op. Overigens is mijn 2000XL in zijn (lange) carriere in mijn studio ook twee (drie?) keer vastgelopen en mijn 1000 tot nu toe niet (knock on wood ;) )

Ja, inderdaad de 2000XL werkt gewoon met WAV. Ik heb nooit anders gebruikt. En loopt hooguit 1 a 2 keer per jaar vast.
De MPC1000 gebruik ik te weinig om iets over stabilteit te kunnen zeggen.

Laatst gewijzigd:
Kijk dit vindt ik nu wel echt bagger van akai... die mpc1000 waar ik eerst zo tegenop keek valt nu wel heel heel diep. mpc reeks wordt omschreven als een magisch toestel. Dit kan best wel zijn, maar aangezien ik geen ervaring heb met die dingen. Ik wilde me er eentje aanschaffen zo'n mpc1000 gelukkig heb ik het nog niet gedaan. Dat akai zen users als hardwaretesters gebruikt daar krijg ik het van, ok dat er wat kleine bugs in die dingen zitten kan ik nog mee leven. Maar dat de timing echt bagger is, en omwille de mpc reeks zo befaamd is voor zijn strakke timing.

Ik zie hier steeds meer mpc1000 verkocht worden voor rond de 700 € of minder maar hoelang is dit ding uit... Echter dat ze voor een lage prijs weer tekoop aangeboden worden nja.
tweedehands heeft zen nadelen.

Dat er hier ooit een mpc binnekomt ben ik zeker van. Dewelke het word nog geen flauw idee, eigenlijk kwa specificaties leek een 1000 wel ideaal. niet te duur,compact, usb...

ik hoop dat ze bij akai vlug weer op het rechte spoor zitten met hun os voor de mpc1000,
de nieuwste os update is al stukken beter maar nog niet datgene het zou moeten zijn?
Zolang de ervaringen van de users hier niet positiever neer gepost worden, komt erbij mij alvast geen mpc1000 binnen.

Dus de dag van vandaag aan mpc1000 users gericht (maandag 22 November 2004) welke is uw oordeel. Hoe is het met die os update. is de mpc1000 al deels volwassener geworden kan deze nuttige bak al nuttig gebruikt worden zonder al te veel problemen.

Ach ja, gelukkig heb ik een 2000 en 1000 en hoef ik die laatste dus niet te gebruiken. Voor optredens doet ie het wel ok, behalve dan dat het wel eens voor kan komen dan ineens alle geluiden even gemute zijn voor een paar seconden. 8o)
Dat gebeurd tot nu toe geluukig maar maximaal 1 keer per liveset.

Dus de mpc1000 is dus echt prut. Da's niet best.

Ik snap niet dat ik hier nauwelijks over lees op het mpc-tutor forum. Geen opstandige gebruikers daar, althans niet genoeg bij dit soort problemen!

Back