Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Ik ben eigenlijk best tevreden met mijn mpc1000. Met de laatste OS geen problemen tot nu toe, timing is voor mij prima (ik merk iig geen grote timingsverschillen ofzo). Ik vind het echt te ver gaan om de 1000 als rommel te bestempelen. t Is een fijn, simpel rechttoerechtaan sequencer met een simpele sample mogelijkheden en handige usb functie. Dat het apparaat niet meteen goed functioneert en dat het de schijn heeft dat Akai haar klanten als (ongewild) tester gebruikt, vind ik echter ook niet kunnen.

kijk; hier ben ik heel blij met mijn mpc :)

Attachments

• aryse-odeon.jpg
    aryse-odeon.jpg
    27,7 KB · Bekeken: 115
tis idd geen prut, heb er een hoop lol mee, maar als je nagaat dat een oudere versie de 2000xl strakker loopt en geen clock vertraging opleverd dan vraag ik me af wat voor sukkels het zijn die de mpc1000 programmeren. En dat wij er dan later erachter moeten komen, ook fout, laat ze t zelf testen. maar goed stel dat de timing strak gaat lopen en dan bedoel ik 99,999 % en de clock change direct gaat lopen dan ben ik een uitermate gelukkig mpc gebruiker nu ben ik nog maar een tevreden gebruiker.

Dan zou ik alleen nog willen dat de numeric toets in elk menutje werkt dus ook titels en op 1 of andere manier track mutes met kunnen opnemen. al vraag ik me af of die laatste wens realistisch is sinds nog geen 1 mpc dit kan, toch?

als het goed is, is de mpc1000 compatible met mpc2000xl programs...
maar op de akai site staat dat alleen de tuning wordt overgenomen...

heeft er iemand ervaring met wat er nu gebeurd als ik bijvoorbeeld een piano'tje overzet met AWAVE 9
naar een mpc2000xl formaat en deze inlaad in een mpc1000?

Als we vanuit het verleden mogen rekenen zal het display wel kantelbaar worden.
Al is het wel zo dat de MPC2000 bij introductie van de MPC2000XL al "af" was.....

ik denk eerder dat ze met een vernieuwde mpc2000 aankomen i.p.v. een nieuwe mpc1000...
(volgens mij is dit in andere threats de revue al gepasseerd btw.)

afijn, allemaal leuk en aardig maar weet iemand hier nog antwoord op:

Origineel geplaatst door cangoeroes
als het goed is, is de mpc1000 compatible met mpc2000xl programs...
maar op de akai site staat dat alleen de tuning wordt overgenomen...

heeft er iemand ervaring met wat er nu gebeurd als ik bijvoorbeeld een piano'tje overzet met AWAVE 9
naar een mpc2000xl formaat en deze inlaad in een mpc1000?

Origineel geplaatst door robnet
Dus de mpc1000 is dus echt prut. Da's niet best.

Ik snap niet dat ik hier nauwelijks over lees op het mpc-tutor forum. Geen opstandige gebruikers daar, althans niet genoeg bij dit soort problemen!

jullie zijn grappig, beter stopt iedereen met zeuren en ga muziek maken..

mijn mpc1000 werkt namelijk perfect..

dat van de timing geloof ik zo onderhand wel... ;)
nu nog even een vraagje wat betreft het samplen...

kun je .. met de mpc1000 dus... een opname maken (van een extern synthje, op dat moment getriggerd door de 1000) TERWIJL de mpc1000 speelt (kortom je wil het resultaat van de gespeelde sequence direct opnemen)(i.e. sampling while playing)

kan dit ?

Origineel geplaatst door Roel
dat van de timing geloof ik zo onderhand wel... ;)
nu nog even een vraagje wat betreft het samplen...

kun je .. met de mpc1000 dus... een opname maken (van een extern synthje, op dat moment getriggerd door de 1000) TERWIJL de mpc1000 speelt (kortom je wil het resultaat van de gespeelde sequence direct opnemen)(i.e. sampling while playing)

kan dit ?
Ola!

In deze thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=49783 over het gemis van het kunnen samplen terwijl hij speelt, in een mpc2000xl, kwam ik het volgende citaat tegen:
Origineel geplaatst door Hazes
overigens geldt deze beperking niet voor álle mpc's. De mpc1000 en volgens mij de 4000 ook, kunnen wel samplen als de sequencer loopt. Ik vind het echter geen beperking dat je niet kunt samplen en sequencen tegelijk. Vaak dan maak ik een loop of audiofragment dat ik toch eerst wil bewerken met m'n compu. Vervolgens gaat het dan alsnog terug naar de mpc. Maar het is natuurlijk wel een soort van work-around.

ow kijk relaxed! :) dat is duidelijk... ik heb het citaat weleens gelezen, maar dat was uit mijn pre-mpc-liefhebberij-periode, dus heb het niet bewust opgenomen.
bedankt voor het opzoeken!

de mpc1000 kan dat zeker weten. tis echter nog steeds geen ableton, je zal je sample apart op moeten slaan en naderhand nog een keer triggeren.

kun je voor 900 euro een ableton setje (lees: licentie+controllerhardware) bouwen wat nét zo snel en net zo makkelijk werkt als een mpc? (kosten voor pc en geluidskaart natuurlijk niet inbegrepen)

ik denk dat ik toch liever een mpc-tje heb

Wanneer komt er nu eens een update uit? Niet dat ik er op zit te wachten, maar er zou er toch nog eentje komen?
Of zouden ze druk bezig zijn met de opvolger en nooit meer komen met een update.

om niet zoals de anderen meteen een nieuwe topic te openen dan maar weer in deze:

Mijn vraag: is er een mogelijkheid om te settings te saven? Hiermee bedoel ik vooral mijn master effect settings. Elke keer als ik mn mpc weer aan zet moet ik bij effects>master effects steeds weer mn EQ aanpassen en vooral mn master compressor aanzetten. Is er een manier om deze settings te bewaren?

Alvast bedankt.

Back