Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

misschien moet je gewoon een lege sequence opslaan als template, waarin je al die settings naar jouw voorkeur hebt staan. Als je dat dan als autoload file instelt, ben je helemaal klaar als je 'm aanzet.

Origineel geplaatst door Thoraval
om niet zoals de anderen meteen een nieuwe topic te openen dan maar weer in deze:

Mijn vraag: is er een mogelijkheid om te settings te saven? Hiermee bedoel ik vooral mijn master effect settings. Elke keer als ik mn mpc weer aan zet moet ik bij effects>master effects steeds weer mn EQ aanpassen en vooral mn master compressor aanzetten. Is er een manier om deze settings te bewaren?

Alvast bedankt.
Om alle instellingen (waaronder FX1, 2 en MASTER FX) te bewaren moet je SAVE ENTIRE MEMORY kiezen. Zie blz 78 in de handleiding.
Als je altijd met dezelfde instellingen wilt opstarten kun in het SAVE ENTIRE MEMORY menu ervoor kiezen dat het een 'Autoload' folder wordt (zie blz 79).

Origineel geplaatst door cowbell
Om alle instellingen (waaronder FX1, 2 en MASTER FX) te bewaren moet je SAVE ENTIRE MEMORY kiezen. Zie blz 78 in de handleiding.
Als je altijd met dezelfde instellingen wilt opstarten kun in het SAVE ENTIRE MEMORY menu ervoor kiezen dat het een 'Autoload' folder wordt (zie blz 79).

ahh vette shit man! het werkt :D en het is ook nog es heeeeeel makkelijk :)
tnx!

Aangezien ik zit te dubben om een MPC1000 te kopen, wie kan mij verzekeren dat de timing gewoon perfect is? Ik heb wel eens gehoord dat ie wat 'sloppy' is mbt timing. Wie weet er meer?

R

Origineel geplaatst door Arv
Aangezien ik zit te dubben om een MPC1000 te kopen, wie kan mij verzekeren dat de timing gewoon perfect is? Ik heb wel eens gehoord dat ie wat 'sloppy' is mbt timing. Wie weet er meer?

R
De timing problemen uit de begin periode zijn opgelost met huidige OS. In het begin was het drama maar sinds 1.0.7 vind ik 'm gewoon strak. Hopelijk blijft dat zo met 2.0 maar daar heb ik wel vertrouwen.
Het blijft wel irritant dat als je het tempo veranderd (met het data wheel) je tijdens het draaien een tempo vertraging hoort. Maar dit is dus alleen tijdens het draaien aan het data wheel, daarna pakt ie het nieuwe tempo gelijk op.
Ik gebruik 'm als master en weet dus niet of ie ook strak is als je 'm synct.

Origineel geplaatst door Arv

R

Gaan we vloeken mister Rs7000? :D

zwarte mpc

zwarte mpc

he guys,
wanneer moet die zwarte 1000 in de winkel liggen??
en met 2.0 natuurlijk

Maurice

Origineel geplaatst door mikemix
Wat kan de MPC1000 wat de RS niet kan?

En sample audition.....mijn grootste irritatie aan de Rs7000....waar de *&%^^*&^ kun je je sample niet afluisteren voor je hem laad? Zo'n uitdaging vormt dat toch niet in het OS?

Verder lekker bakkie hoor.... :D

MPC kan er misschien nog bij komen....als jam bak voor onderweg en op de bank ofzo.....lekkerrrr klein.

Moet wel zeggen dat die hi-hat mp3tjes die de timing demonstreren aan het begin van de thread me wel zorgen baren.

Origineel geplaatst door Roel
kun je niet beter nu een nieuwe blauwe kopen met 128mb geheugen voor 900 euro ?

Wat moet die zwarte gaan kosten dan?

ik heb geen idee, maar ben bang dat de prijs met het v2 os weer wat gaat stijgen?

feedback had trouwens de mpc1000 voor 899 INCL 128mb uitbreiding op de site staan. natuurlijk snel achteraan gebeld dat ik m kwam ophalen, was t daarna meteen veranderd op de site :( stakkers. dus maar elders besteld :)

Back