Advies nieuwe synth

Jop

Lid
Ik ben op zoek naar een nieuwe analoge polyfone synth.
Heb maximal 600 Euro te besteden.
Ik zit zelf te denken aan een Korg polysix of een Prophet 600.

Heeft iemand ervaring met deze bakken die hij met mij wilt delen?

Alvats bedankt.
Jop

Wie o wie kan mij meer informatie geven?

De polysix klinkt volgens mij wel erg goed en heeft een goede arpeggiator en chord memory.

De prophet heeft 2 vco's dus een breder klankpallet. Maar langzame eg's en lage resolutie van knoppen.

Is de mono/poly wel goed om polyfoon te gebruiken (maar 1 VCF en VCA)?

Ik wil er mooie pads en strings uithalen.

groeten,
Jop

Hallo Jop
Een mono/poly is mooi maar niet echt iets voor strings/pads
Voor dit soort geluiden heb je trouwen sook geen snelle EG's nodig;
denk maar eens aan de OB expander

Ik zou zelf voor de p-600 gaan
Er staat er hier ergens een te koop volgens mij

groet
Joost

Ik heb gister een poly6 gehoord en geloof me, die doet alles van gemene sequences, vette bassjes tot mooie Jarre padjes. En ik was van te voren best sceptisch. Dat ding is echt zwaar ondergewaardeerd.

Origineel geplaatst door n0_key
Ik heb gister een poly6 gehoord en geloof me, die doet alles van gemene sequences, vette bassjes tot mooie Jarre padjes. En ik was van te voren best sceptisch. Dat ding is echt zwaar ondergewaardeerd.

Oh trouwens, die ex-800 van mij kost je een stuk minder en die klinkt ook veel leuker dan je denkt.

Luister maar eens naar dat mp3tje in mijn verkoopdraad: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=27485

Ik heb 'm sinds gisteren eindelijk thuis, heb 'm al een half jaar geleden gekocht, maar ik heb nu gewoon echt geen rack of buroruimte meer en om m'n nieuwe inrichting aan te passen aan m'n Korgje gaat me net iets te ver...

Bedankt allemaal maar heeft iemand toevallig nog mp3's of links van de poly6?

De prophet kan ik bij iemand eerst uittesten maar de poly niet.

Back