@ Cloudman :
Ja dat is èèn van de dingen, maar er komen zoveel mooie ervaringen uit. Je moet het zien als een levenswijze, het niet echt doen voor iets terug te krijgen, maar je krijgt het wel, niet in baar geld, in kostbaarder dingen.
Concentratie komt ook vanuit de onstpanning, niet vanuit de extra inspanning. Afdwalen met je gedachten en het gevoel dat het niet goed lukt is normaal, mag je niet boos op worden, als sterveling is dat normaal onze molen blijft constant draaien boven in je hoofd, je komt weer terug naar het begin, tel tot 8 adem in en uit is 1 en weer in en uit is 2, stel het getal visueel voor, volgende dag neem je 12 of 6, omdat je niet bijgelovig zou worden. Telke malen je afdwaalt en je gedachten naar de taken van beenhouwer, post, bakker, die telefoon die je nog moet doen etc.. ontdekt, kom je gewoon terug naar het begin dus, niet kwaad op worden, het hoort erbij.
Meditatie is niet gemakkelijk maar ook niet moeilijk. Het moeilijke is het dagelijks te doen. Het stijgend niveau van de volhouders is pijlsnel. Daarom sommige zenmeesters zeggen dat de boeddhastaat èèn van de snelst bereikbare dingen is, je moet het enkel doen, het zit in jezelf, zoo dichtbij.
Er zijn verschillende manieren en werkwijzen, neem de die die het best bij jou past, rug recht geeft de energiebanen de vrije stroom die het nodig heeft. Liggen draait dikwijls uit op slapen en als je moe bent kan je dat beter eerst doen. Je kan zowel op een zenspreuk mediteren, als op de glimlach van een verlichtte(oa boedhha), en er is ook een meditiatie als je wil, die waarbij je jezelf in een licht zet zo van; "zo mag ik zijn, zoals ik ben, zo mag ik er zijn". Of gewoon op die droomprinses die zich maar niet aandiend en die zeker dan ergens in het universum op je wacht

Je mag in je fantasie op bezoek naar dat mooie meer of zee en visualizeren. Er zijn teveel mogelijkheden om op te noemen. Muzikaal heb ik geen nood aan meditatie in zin van nieuwe dingen te vinden, wel om zaken op de juiste manier te benaderen en dan af te werken.
@ Dob
Het beste is natuurlijk 2 maal per dag, soms sta ik zelfs vroeger op. Ik weet niet of iedereen dit nodig heeft, maar mijn inziens is dat wel het beste. Ik kan niet in alle gevallen spreken omdat ik dan ook een HSP ben (high sensitive person, aangeboren hoog sensitief zenuwsysteem, 15% van de populatie, veel kunstenaars zijn dat) Carl Gustav Jüng als psycholoog en filosoof ook. Vang dus veel meer dingen op, op men systeem, zowel goede als slechte. Moet me dan strikt met de regelmaat in balans zetten.
Je moet doen wat je intuitie je zegt dob. Als je niemand in de buurt hebt die jouw levensvizie volgt, kan het best zijn dat je dan begint te twijfelen over hetgeen jij wil of denkt, maar dat moet je niet doen. Gewoonlijk is dat wat je wil wel het juiste, zeker als je in balans bent. En idd, technologie maakt niet altijd blij en is soms een dikke stoorfactor voor iemands ontplooiing. Één van de redenen dat ik niet graag op een vliegtuig kruip is omdat ik technologie gewoonweg niet betrouw en bijna altijd fataal afloopt bij een serieuze panne.

Studeren is ook èèn van mijn favoriete hobby's geworden buiten muziek, vroeger haatte ik het en wou ik alleen maar zo snel mogelijk van school weg. Nu verslind ik boeken over psychologie en spiritualteit, mijn voorkeur gaat uit naar het Taoisme en het Jüngianisme. Je moet doen waar je je goed bij voelt, negatieve mensen, nepvrienden, beelden en films gewoon bannen.
Zo en dan nu ga ik seffens eens een lekker vers bio tagliatellietje eten sè, met 4 kazensaus en ook Pesto verde.