WEER zin om te stoppen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hey thnx Axel.... nog een titel om 's te gaan lezen..... en misschien moet ik ook maar weer in Belgie gaan wonen dan :)... lekker ergens aan de kust.... waar al die super goeie visrestaurantjes liggen.... hmmmm....

"Fuck em", dat zou ik ook 's wat vaker moeten denken.... dat maakt het leven al een stuk simpeler dan van jezelf verwachten dat je iedereen moet mogen... en dan in de klem komt en jezelf schudlig gaat voelen als je een keer een persoon vreselijk vind.

Ben net gewoon "statusangst" gaan kopen en lezen van Alain de Botton en dat doet al erg goed... wilde sowieso al eerder boeken van hem gaan lezen maar het was alweer verwaterd.

So..... moet deze thread niet voortgezet worden op een filosofisch forum ofzo ;)

Origineel geplaatst door dob
"Fuck em", dat zou ik ook 's wat vaker moeten denken.... dat maakt het leven al een stuk simpeler dan van jezelf verwachten dat je iedereen moet mogen... en dan in de klem komt en jezelf schudlig gaat voelen als je een keer een persoon vreselijk vind.

Yup indeed. Lekker alles laten varen. Het heeft toch allemaal
geen nut om je daar druk in te maken. Ze zorgen er zelf voor.
Niks van aantrekken...

Wat me ineens te binnen schiet, ik heb ooit een soort van ritme therapie
bedacht, ik ga er eens een thread van maken. Kijken wat anderen er over
denken...

Groetjes,

Axel

WEER een thread waar helemaal niets in gebeurd...

... en als we nu eens zouden stoppen met hier te posten zou het leven toch al veel mooier zijn!

en weer 2 posts die totaal niets toevoegen aan de thread.
Eventuele flaming graag via PB omdat anders de thread vervuild wordt.

ontopic:
Dob, probeer eens dit hele verhaal van je om te zetten in geluid? Leef je uit!
Veel plezier enzo,

-Robin-

Origineel geplaatst door 6 trak
pcies... maak van al je onzekerheden een trak... daar is muziek toch o.a. ook voor of nie dan? :)

Wel 's een track van mij gehoord?
Het GAAT alleen maar over twijfels, onzekerheden, ambivalentie, etc.....

Origineel geplaatst door dob
Wel 's een track van mij gehoord?
Het GAAT alleen maar over twijfels, onzekerheden, ambivalentie, etc.....

ik zat er gisteren nog eens over te denken....ik denk dat je talent en de kwaliteit en kwantiteit van je output voldoende is om eens een gooi naar "professionaliteit in de muziek" te kunnen doen....... maaaaaarrrrrrrrrrrr........dat gaat niet vanzelf, je moet er dus echt een soort van business-plan voor opzetten, met duidelijke doelstellingen en mijlpalen....en daar moet je dan je stinkende best voor doen....... stel bv als doel dat je 1 of 2 jaar lang elke week of elke X weken een nummer gaat afmaken..dat je elke ochtend om 0830 de studio in duikt en nummers gaat maken tot 1700 of weetikwat..regelmaat, routine....en dan elke maand je nieuwe nummers naar een bepaald aantal specifieke labels rondsturen...daarnaast ook proberen te werken aan live-optreden en/of DJ gigs in jou specifieke muziek-genre...dat betekent netwerken, demo's rondsturen etc.etc...... maw: zie het als een zakelijk project met duidelijk afgebakende doelstellingen...dat maakt het behapbaar...natuurlijk moet je op een of andere manier ook eten enzo......sluit een lening af, leen ergens geld, gebruik je spaarpotje, of doe er een krantenwijk of bar-baantje naast, maar prepare to starve!
als het na de opgestelde periode nog niet is gelukt heb je in ieder geval wel alles eraan gedaan om te proberen om van de muziek te leven...maar ik vermoed dat het best wel eens goed zou kunnen werken.....mits je natuurlijk op commando nummers kan afleveren.....maar vaak gaat het ook meer om continuiteit en een soort basis-kwaliteit dan om alleen maar kneiters.....succes!

Origineel geplaatst door olafmol
ik zat er gisteren nog eens over te denken....ik denk dat je talent en de kwaliteit en kwantiteit van je output voldoende is om eens een gooi naar "professionaliteit in de muziek" te kunnen doen....... maaaaaarrrrrrrrrrrr........dat gaat niet vanzelf, je moet er dus echt een soort van business-plan voor opzetten, met duidelijke doelstellingen en mijlpalen....en daar moet je dan je stinkende best voor doen....... stel bv als doel dat je 1 of 2 jaar lang elke week of elke X weken een nummer gaat afmaken..dat je elke ochtend om 0830 de studio in duikt en nummers gaat maken tot 1700 of weetikwat..regelmaat, routine....en dan elke maand je nieuwe nummers naar een bepaald aantal specifieke labels rondsturen...daarnaast ook proberen te werken aan live-optreden en/of DJ gigs in jou specifieke muziek-genre...dat betekent netwerken, demo's rondsturen etc.etc...... maw: zie het als een zakelijk project met duidelijk afgebakende doelstellingen...dat maakt het behapbaar...natuurlijk moet je op een of andere manier ook eten enzo......sluit een lening af, leen ergens geld, gebruik je spaarpotje, of doe er een krantenwijk of bar-baantje naast, maar prepare to starve!
als het na de opgestelde periode nog niet is gelukt heb je in ieder geval wel alles eraan gedaan om te proberen om van de muziek te leven...maar ik vermoed dat het best wel eens goed zou kunnen werken.....mits je natuurlijk op commando nummers kan afleveren.....maar vaak gaat het ook meer om continuiteit en een soort basis-kwaliteit dan om alleen maar kneiters.....succes!

Idd olafmol, het is een soort klik die je op een gegeven moment moet maken om er 100/100 voor te gaan, op een bepaald moment wanneer je denkt het niveau te hebben dit aan te kunnen en ook dus èèn van mijn dilemma's op het moment. K'moet ook maar weer eens stoppen met te lang rond te hummelen rond èèn nummer en weigeren om op te stijgen(psychologisch probleem van mij). Ik weet dat ik het niveau heb om ook dit plan te volgen en waar ik al ervaring mee had. Heb het al een keer gedaan en het werkt echt. Sommige nummers mag je toch niet te snel uit handen geven vanwege het rijpingsproces, maar het mag dan ook zeker geen rottingsproces worden. Iets waar ik het laatste jaar weer inzat. Muziek is ondertussen meer dan alleen een plaat kunnen maken voor mij, het heeft ook een therapeutisch effect en de mooiste dingen onstaan door het gebrek (zelf gecreeerd?) aan iets in je leven. Dat kan vanalles zijn. Het creatieve process kent verschillende emoties en schoonheden; het vernieuwende, het zachte, het harde, het geraffineerde, het zwoele, het..., het ... ... ...

@Dob:

Een goede manier om helderheid te krijgen in het levenspad dat voor jou ligt, van jou is en reeds in jezelf zit, is meditatie. Het geeft helderheid daar waar je op dat moment mee te kampen hebt en lost zichzelf dan op doordat oplossingen mee naar boven komen.(zelfs wanneer je mediteerd op "niets") Zo krijg je zicht op jezelf van wie je bent en wat je te doen staat en komt al de rest vanzelf. Of dat nu een leven is met of zonder muziek dat je leeft dat maakt niet uit. Ik denk in jouw geval misschien wel met muziek. Maar omdat het meer is dan enkel maar een plaat uitbrengen, kan het iets zijn dat bij jouw leven hoort voor verschillende redenen.(?) Daar zal je zelf ooit wel achter komen en dan komt zelfzekerheid en al de rest wel vanzelf. Wanneer je dan beter in balans staat, kan je de stroom van het leven werkelijk zien van "voor" de tijdslijn ipv erachter, daar waar je altijd tijd te kort lijkt te hebben voor alles en dan juist een "zee" van tijd zult hebben.

Origineel geplaatst door Prophet
@Dob:

Een goede manier om helderheid te krijgen in het levenspad dat voor jou ligt, van jou is en reeds in jezelf zit, is meditatie. Het geeft helderheid daar waar je op dat moment mee te kampen hebt en lost zichzelf dan op doordat oplossingen mee naar boven komen.(zelfs wanneer je mediteerd op "niets") Zo krijg je zicht op jezelf van wie je bent en wat je te doen staat en komt al de rest vanzelf. Of dat nu een leven is met of zonder muziek dat je leeft dat maakt niet uit. Ik denk in jouw geval misschien wel met muziek. Maar omdat het meer is dan enkel maar een plaat uitbrengen, kan het iets zijn dat bij jouw leven hoort voor verschillende redenen.(?) Daar zal je zelf ooit wel achter komen en dan komt zelfzekerheid en al de rest wel vanzelf. Wanneer je dan beter in balans staat, kan je de stroom van het leven werkelijk zien van "voor" de tijdslijn ipv erachter, daar waar je altijd tijd te kort lijkt te hebben voor alles en dan juist een "zee" van tijd zult hebben.

Waaw... kun je dat echt bereiken met meditatie van die tijdlijn en zo? Heb wel nog gemediteerd, maar raakte nooit echt ver :confused:

en terwijl ik er aan denk, al op gekke muziekideeën gekomen tijdens het mediteren?

(*cloudy neuriet "medititian" mee, een zeer oude housetrack uit 91-92 of zowiets :D )

@Dob:

Een goede manier om helderheid te krijgen in het levenspad dat voor jou ligt, van jou is en reeds in jezelf zit, is meditatie.

Hmmm da's gek; dat doe ik al regelmatig.
Ik ben ook vegetarisch geworden op een bepaald punt, door het mediteren, ik wil geen levens meer nemen. Hoe onnatuurlijk dat in feite ook is.

En ik wil ook alles simpeler aanpakken..... door die technologie is het veel te ingewikkeld geworden. Ik wil eigenlijk een heel simpel en "modest" leven gaan leiden.
Niks geen technologie meer, geen "gekmakerij" door wat er nou weer nieuw is; maar b.v. gewoon piano leren. Simpele en warme klanken maken. 3 akkoorden, op de juiste manier gespeelt en opgenomen, kunnen je in huilen of lachen doen uitbarsten.... het hoeft allemaal niet moeilijk te zijn, toch.
En daarnaast rustig aan studeren... denk toch dat het die kant zal op gaan.

@ Cloudman :

Ja dat is èèn van de dingen, maar er komen zoveel mooie ervaringen uit. Je moet het zien als een levenswijze, het niet echt doen voor iets terug te krijgen, maar je krijgt het wel, niet in baar geld, in kostbaarder dingen.
Concentratie komt ook vanuit de onstpanning, niet vanuit de extra inspanning. Afdwalen met je gedachten en het gevoel dat het niet goed lukt is normaal, mag je niet boos op worden, als sterveling is dat normaal onze molen blijft constant draaien boven in je hoofd, je komt weer terug naar het begin, tel tot 8 adem in en uit is 1 en weer in en uit is 2, stel het getal visueel voor, volgende dag neem je 12 of 6, omdat je niet bijgelovig zou worden. Telke malen je afdwaalt en je gedachten naar de taken van beenhouwer, post, bakker, die telefoon die je nog moet doen etc.. ontdekt, kom je gewoon terug naar het begin dus, niet kwaad op worden, het hoort erbij.
Meditatie is niet gemakkelijk maar ook niet moeilijk. Het moeilijke is het dagelijks te doen. Het stijgend niveau van de volhouders is pijlsnel. Daarom sommige zenmeesters zeggen dat de boeddhastaat èèn van de snelst bereikbare dingen is, je moet het enkel doen, het zit in jezelf, zoo dichtbij.
Er zijn verschillende manieren en werkwijzen, neem de die die het best bij jou past, rug recht geeft de energiebanen de vrije stroom die het nodig heeft. Liggen draait dikwijls uit op slapen en als je moe bent kan je dat beter eerst doen. Je kan zowel op een zenspreuk mediteren, als op de glimlach van een verlichtte(oa boedhha), en er is ook een meditiatie als je wil, die waarbij je jezelf in een licht zet zo van; "zo mag ik zijn, zoals ik ben, zo mag ik er zijn". Of gewoon op die droomprinses die zich maar niet aandiend en die zeker dan ergens in het universum op je wacht ;) Je mag in je fantasie op bezoek naar dat mooie meer of zee en visualizeren. Er zijn teveel mogelijkheden om op te noemen. Muzikaal heb ik geen nood aan meditatie in zin van nieuwe dingen te vinden, wel om zaken op de juiste manier te benaderen en dan af te werken.

@ Dob

Het beste is natuurlijk 2 maal per dag, soms sta ik zelfs vroeger op. Ik weet niet of iedereen dit nodig heeft, maar mijn inziens is dat wel het beste. Ik kan niet in alle gevallen spreken omdat ik dan ook een HSP ben (high sensitive person, aangeboren hoog sensitief zenuwsysteem, 15% van de populatie, veel kunstenaars zijn dat) Carl Gustav Jüng als psycholoog en filosoof ook. Vang dus veel meer dingen op, op men systeem, zowel goede als slechte. Moet me dan strikt met de regelmaat in balans zetten.
Je moet doen wat je intuitie je zegt dob. Als je niemand in de buurt hebt die jouw levensvizie volgt, kan het best zijn dat je dan begint te twijfelen over hetgeen jij wil of denkt, maar dat moet je niet doen. Gewoonlijk is dat wat je wil wel het juiste, zeker als je in balans bent. En idd, technologie maakt niet altijd blij en is soms een dikke stoorfactor voor iemands ontplooiing. Één van de redenen dat ik niet graag op een vliegtuig kruip is omdat ik technologie gewoonweg niet betrouw en bijna altijd fataal afloopt bij een serieuze panne.;)
Studeren is ook èèn van mijn favoriete hobby's geworden buiten muziek, vroeger haatte ik het en wou ik alleen maar zo snel mogelijk van school weg. Nu verslind ik boeken over psychologie en spiritualteit, mijn voorkeur gaat uit naar het Taoisme en het Jüngianisme. Je moet doen waar je je goed bij voelt, negatieve mensen, nepvrienden, beelden en films gewoon bannen.
Zo en dan nu ga ik seffens eens een lekker vers bio tagliatellietje eten sè, met 4 kazensaus en ook Pesto verde.:{

@ dob:

En ook nog, al eens van tegengestelden gehoord in de psychologie? Dat zegt dat waar het èène uiterste is bereikt, over gegaan word naar het andere. Daar is niets mis mee, maar kan wel soms verwarrend zijn.

dan tenslotten ben ik nog op een stukje Jüng gestoten op het net via google daarnet op èèn of andere soort boeddisme site, mooi stukje voor diegene die zich ervoor interesseren natuurlijk:

http://www.jikoji.be/eko/eko-001-010/eko00702.asp

Ben ook 25, heb ook een kutkantoorbaan, ook nog steeds geen huisjeboompjebeestje, maar ik ga wel studeren volgend jaar, dat staat vast!

Ik schijt echt 10 kleuren stront stiekem er voor, en merk aan mezelf dat ik me er toe moet dwingen om het allemaal uit te zoeken en te gaan doen, maar ik ga het wel doen. Ik zal ook 26 zijn als ik ga beginnen.

De laatste kans!

Trouwens, als dit je niet bevalt, wat houdt je eigenlijk nou helemaal tegen om het helemaal om te gooien?

@ Dob

Het beste is natuurlijk 2 maal per dag, soms sta ik zelfs vroeger op. Ik weet niet of iedereen dit nodig heeft, maar mijn inziens is dat wel het beste. Ik kan niet in alle gevallen spreken omdat ik dan ook een HSP ben (high sensitive person, aangeboren hoog sensitief zenuwsysteem, 15% van de populatie, veel kunstenaars zijn dat) Carl Gustav Jüng als psycholoog en filosoof ook. Vang dus veel meer dingen op, op men systeem, zowel goede als slechte. Moet me dan strikt met de regelmaat in balans zetten.
Je moet doen wat je intuitie je zegt dob. Als je niemand in de buurt hebt die jouw levensvizie volgt, kan het best zijn dat je dan begint te twijfelen over hetgeen jij wil of denkt, maar dat moet je niet doen. Gewoonlijk is dat wat je wil wel het juiste, zeker als je in balans bent. En idd, technologie maakt niet altijd blij en is soms een dikke stoorfactor voor iemands ontplooiing. Één van de redenen dat ik niet graag op een vliegtuig kruip is omdat ik technologie gewoonweg niet betrouw en bijna altijd fataal afloopt bij een serieuze panne.;)
Studeren is ook èèn van mijn favoriete hobby's geworden buiten muziek, vroeger haatte ik het en wou ik alleen maar zo snel mogelijk van school weg. Nu verslind ik boeken over psychologie en spiritualteit, mijn voorkeur gaat uit naar het Taoisme en het Jüngianisme. Je moet doen waar je je goed bij voelt, negatieve mensen, nepvrienden, beelden en films gewoon bannen.
Zo en dan nu ga ik seffens eens een lekker vers bio tagliatellietje eten sè, met 4 kazensaus en ook Pesto verde.:{

Hmmmm..... Interessant!...
Ik wist niet dat er een woord was voor mensen die in tegenstelling tot thrillseekers met weinig stimulus al een heftige reactie hebben van het zenuwstelsel en in de hersenen.

Ik weet in ieder geval dat ik heel erg gevoelig ben, ik val vast wel onder HSPersons (for whatever worth; kwam net op een soort zelftest uit op 23 en vanaf 15 was het waarschijnlijk) en dit is weer toffe zelfkennis stof om over na te lezen zeg. Te gek! THNX!

En ik ga ook zeker weer veel mediteren de komende tijd denk ik zo... elke keer als ik terug in twijfels schiet en het weer een beetje laat varen komt er wel weer iemand aan die zegt "als je 's ging mediteren".

@ dob:

En ook nog, al eens van tegengestelden gehoord in de psychologie? Dat zegt dat waar het èène uiterste is bereikt, over gegaan word naar het andere. Daar is niets mis mee, maar kan wel soms verwarrend zijn.

Dat snap ik niet helemaal....

(trouwens moeten we dit soort discussies niet elders voeren, de moderators hier zijn kei- en keihard :))

Nou, ik vind dit in elk geval een mega-thread, veel herkenbare dingen... 8D Zo loopt ook mijn brein wel eens over van de zorgen, zo erg dat ik er helemaal de brui aan zou geven. Dagen dat er niks mee lijkt te zitten. Baaldagen! Maar sommige andere dagen heb ik dan weer geen woorden om m'n geluk mee te beschrijven.

Deze afwisseling hoort eigenlijk gewoon bij het leven. Kijk maar eens naar de natuur, in de winter slaapt alles, er gebeurt niks, het kan er behoorlijk kaal en dor uitzien. En in de zomer komt alles weer tot leven, er is een hele diversiteit aan geuren, kleuren en levensvormen.

:kimono:

En zo gaat het ook met je eigen ontwikkeling. Op sommige momenten leer je massas, en op andere momenten gebeurt er niks. Soms zie je ALLES zwart, en soms gaat het je voor de wind. Hetzelfde geldt voor muziektalent. Er zijn maanden dat ik alleen maar muziek maak in m'n vrije tijd. Er zijn maanden waarin ik m'n synth nooit aanzet... En je hebt het niet in de hand. Er is NIKS wat je daaraan kan doen. Je hoeft je er dus ook niet druk om te maken. Want uiteindelijk ga je toch weer alles anders bekijken!

Je hoeft dus ook niet noodzakelijk te mediteren of zow om hieruit te geraken. Ik heb het geprobeerd, toen ik het nog zag als een 'oplossing'. Het leek me stabiliteit te bieden, een uitweg uit mijn wisselvallige bestaan. Op weg naar de blijvende verlichting! Maar zo draaide het allemaal niet uit. Alles bleef namelijk zoals het was. Er waren nog steeds dagen dat het allemaal scheef zat. Daar kom je gewoon niet onderuit, en het is belangrijk dat je dat inziet voordat je begint te mediteren. Ik kwam immers 'bedrogen' uit, enkel en alleen omdat ik er verwachtingen over had...

Ik las laatst een geweldig boek hierover, 'Doe niets' van Steven Harrison. Een echte aanrader, zeker als je soms het noorden kwijt bent met je menszijn. Slechts 93 pagina's... je zal ze echter niet snel vergeten!

Bij de weg, waarom zouden we dit als off-topic beschouwen? Vele kunstenaars lijden immers aan Weltschmerz. Voor sommigen is dat zelfs de "drijvende kracht" achter hun werk. (Zie: 19e eeuwse romantiek) En we hebben het toch al niet enkel en alleen over synthesizers, productie komt bijvoorbeeld ook aan bod.

ok dob! ooit heb je gereageerd op mijn thread (obsessie+baan) wat toch wel overeenkomsten toont met dit onderwerp.
Ik ben zelf nu gestopt met de opleiding + stage en ga nu een opleiding ok-assistent doen. Een kantoorbaan is heeelemaal niks voor mij. heb gewoon het idee dat ik het aan de hele andere kant moet zoeken (hier ligt ook mijn interesse). Deze keus werd vergemakkelijkt door het feit dat de ziekenhuis de opleiding betaalt en het een duale opleiding is. (werk+leren) Als je eenmaal een baan hebt na de opleiding kan je zo part-time werken en wat tijd vrij houden voor bv. je hobby. Het is moeilijk om te zeggen:doe wat je leuk vind, maar aan de andere kant, draait het niet om gelukkig zijn in het leven? Ik zou naar een combinatie zoeken die het mogelijk maakt je muziek en een (leuke) baan te combineren. Wel moeilijk, maar als je het eenmaal hebt lijkt het me geweldig.
succes in ieder geval..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back