"Waarom een sampler?"

"Waarom een sampler?"

• liever een sampler

Stemmen: 143 57,0%
  • liever een goede pc

Stemmen: 74 29,5%
  • boeit me weinig

Stemmen: 34 13,5%

• Totaal aantal stemmers
    251
Re: Re: Re: Re: Voordelen Hardware Sampler?

+
Origineel geplaatst door etaoin
Ehm, doe je het weer. Da's een complete hardware oplossing vergelijken met een programma ZONDER DE COMPUTER EN DE GELUIDSKAART. Tel die erbij en vertel me dan of de shortcircuit oplossing nog steeds gratis is...

Oh, en de gratis shortcircuit is 2-noten polyfoon op maximaal 2 instances zie ik net. Ja, dat is lekker pianospelen :D

Ach, na een paar uurtjes pianeren met heineken koeling in een bruin cafe heeft niemand dat nog in de gaten....dan missen er wel meer nootjes....

Daarom....:D
en dan mis ik nog zelfs mijn S3200XL ....en die 900 is in reparatie.

Attachments

• samplers.jpg
    samplers.jpg
    114,5 KB · Bekeken: 141
Origineel geplaatst door mikemix
Daarom....:D
en dan mis ik nog zelfs mijn S3200XL ....en die 900 is in reparatie.

Precies! Met software had je die ruimte kunnen benutten voor een mooie plant of zo........:duivels:

:D

Maar zonder gekheid Mikemix, ziet er indrukwekkend uit dat rack met samplers (inclusief verdwaalde Emu). Als hardcore hardware liefhebber zie ik zoiets liever dan een muis met een QWERTY-toetsenbord.

Hoewel, met ak.Sys begeef ik me toch een beetje op glad ijs..........maak er toch regelmatig gebruik van, met name voor het beheer van mijn harddisk. Het verslepen van icoontjes om programs en samples in de juiste directory op te slaan is veel intuitiever dan de bediening van de Z8 zelf; de rest doe ik inderdaad liever vanaf het frontpaneel.

Origineel geplaatst door Hooihuis
:D

Maar zonder gekheid Mikemix, ziet er indrukwekkend uit dat rack met samplers (inclusief verdwaalde Emu). Als hardcore hardware liefhebber zie ik zoiets liever dan een muis met een QWERTY-toetsenbord.

Hoewel, met ak.Sys begeef ik me toch een beetje op glad ijs..........maak er toch regelmatig gebruik van, met name voor het beheer van mijn harddisk. Het verslepen van icoontjes om programs en samples in de juiste directory op te slaan is veel intuitiever dan de bediening van de Z8 zelf; de rest doe ik inderdaad liever vanaf het frontpaneel.

AK-sys werkt super, zeker wbt het ordenen en editten van je mappen/samples.
Het leuke is dat ze allemaal hun eigen karakter hebben qua klank, buiten al het editten en bewerken om
ligt voor mij daar de grote charme.

Hardware (s5000), gebruik pc alleen om samples te bewerken en AkSys om de samples in mijn sampler te prakken.
De rede is simpel....knopjes zijn leuk en voelt echter aan vind ik.
Verschil van soft en hard qua geluid zou ik niet weten.

Owja ik las iets over "control s", hoevaak denk je niet : Is het nu wel opgeslagen en doe je alsnog "opslaan als" ?

hardware vanwege de geluidskwaliteit.. de filters meerdere uitgangen

op de computer gebruik ik een tracker, er is geen sampler die gebruiksvriendelijker is als een tracker plus editten gaat met een muis supersnel.

Origineel geplaatst door Vizion
Lol bij mij is het Emu-Akai gehalte precies andersom..:D

(nog..:erm: )

Euh...welke Akai heb jij dan?:confused:
Ik dacht dat alleen Emu de klok slaat in huize Vizion :bekdicht:

Ehm, doe je het weer. Da's een complete hardware oplossing vergelijken met een programma ZONDER DE COMPUTER EN DE GELUIDSKAART. Tel die erbij en vertel me dan of de shortcircuit oplossing nog steeds gratis is...

Maar wat jij beweert klopt ook niet, ik heb zelf ca 100 gratis plug-ins, dus voor elke plug in zou ik de prijs van de computer er bij op moeten tellen, dat klopt dan niet want dan zou ik 100x mijn PC hebben betaald.
Wat dan wel klopt is dat ik de prijs van mijn PC door 100 deel, en dat dan per gratis plug-in optel, dan blijkt die softsampler toch wel veeel goedkoper te zijn.

Plus dat je je PC ook voor andere dingen (kan) gebruiken.

:)

Ik moet zeggen ik heb nog een emu emax hd en die gebruik ik echt bijna nooit omdat het met kontakt 2 veel sneller werkt zoals in laden, saven etc.

Maar ik denk als je een s5000/s6000 hebt kan je net zo goed een groote soundcard kopen en dan heb je veel meer mogenlijkheden maar als je echt een karakter volle sampler/sound wil zou ik een oude sampler kopen.

Re: Voordelen Hardware Sampler?

Re: Voordelen Hardware Sampler?

Maar wat jij beweert klopt ook niet, ik heb zelf ca 100 gratis plug-ins

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Mijn PC kan ook makkelijk meer dan mijn S6000, en de EmulatorX die ik erop heb staan kan ook zeker meer, maar als ik op EmuX de Studio Grand gebruik en een paar akkoorden met sustain aansla, dan heeft mijn PC (3GHz P4) het helemaal gehad. Dus dan kan ik er wel 100 plugins op zetten, maar die kan ik niet tegelijkertijd gebruiken. Als ik dat wel wil, heb ik een extra PC nodig. Dus zomaar de prijs van de PC door 100 delen gaat niet op.

Ik ben de eerste om toe te geven dat ik in eerste instantie toen ik een nieuwe geluidskaart ging kopen voor de EmuX gekozen heb omdat ik over wilde stappen op een software sampler van de S2000 die ik toen had. Kwam er alleen vrij snel achter dat ik niet EmuX en bijvoorbeeld de Korg Legacy tegelijk kon gebruiken, dus ondanks dat die EmuX effectief maar 99 euro gekost heeft, had ik er niet zo heel veel aan. Dit alles nog los van dat mijn PC niet bepaald naast mijn masterkeyboard stond en ik dus ook voor het inladen van een sample naar de andere kant van de kamer moest.

Al met al ben ik nog steeds erg blij met mijn soft-/hardware combinatie (en daar gaat het om toch?). Ik zal niet zeggen dat mijn S6000 er eeuwig zal blijven staan. Ik werk af en toe ook in surround en moet je zeggen dat Kontakt 2 dan toch wel erg aantrekkelijk klinkt... Alleen voor Kontakt 2 heb ik ZEKER een extra PC nodig, en dat zit er financieel niet in momenteel. Maar ik ben dus zeker te overtuigen met valide argumenten.

Laatst gewijzigd:
Re: Re: Voordelen Hardware Sampler?

Re: Re: Voordelen Hardware Sampler?

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Mijn PC kan ook makkelijk meer dan mijn S6000, en de EmulatorX die ik erop heb staan kan ook zeker meer, maar als ik op EmuX de Studio Grand gebruik en een paar akkoorden met sustain aansla, dan heeft mijn PC (3GHz P4) het helemaal gehad. Dus dan kan ik er wel 100 plugins op zetten, maar die kan ik niet tegelijkertijd gebruiken. Als ik dat wel wil, heb ik een extra PC nodig. Dus zomaar de prijs van de PC door 100 delen gaat niet op.

Ik ken die Emux niet maar dat je PC zo snel over z'n nek gaat lijkt mij ook een beetje raar, nou gebruik ik ook geen 100plugs tegelijk, maar wel trackjes waar ca 40 plugjes inzitten en daar heb mijn P4 3 Ghz weinig moeite mee, zit ie op ca 60% CPU, hoeveel geheugen heb je in je PC?

Maar ok, dan deel ik de prijs van me PC door 40, zit ik nog onder de 30 pleuris....

En dat gaat eigenlijk ook niet op, want gebruik jij al je hardware voor 1 track?

Re: Re: Re: Voordelen Hardware Sampler?

Re: Re: Re: Voordelen Hardware Sampler?

Ik ken die Emux niet maar dat je PC zo snel over z'n nek gaat lijkt mij ook een beetje raar

Pianoakkoorden met een beetje sustain dan gaat de Studio Grand EmuX al snel naar 80 tot 100 stemmen door al die velocity-layers en ongeloopte samples die van disk gestreamed moeten worden. Toegeven, da's misschien meer een EmuX probleem dan een PC probleem :D

hoeveel geheugen heb je in je PC?

1GB dual channel

Als hardware liefhebber ga ik natuurlijk ook voor de hardware samplers. Voor het editen van samples gebruik ik dan weer Audacity op mn ibook - samples bewerken is nu eenmaal eenvoudiger en gebruiksvriendelijker met een audiobewerkingsprogramma - , eenmaal mn samples klaar maak ik n 'program' met MPC Pad 187 en laad ik ze via USB direct in mn MPC1000. Ik hou van het beste uit twee werelden. Ik probeer ook zo weinig mogelijk gebruik te maken van een computer omdat ik in mn dagelijkse job constant op computerschermen zit gedrukt.

Origineel geplaatst door Vizion
s950 :)

en een s5000 of s6000 komt er ook nog wel een keer in huize Vizion.. 8)

Oke, 5 of 6000 is idd erg fijn voor erbij...

hardware sampler

hardware sampler

heb gestemd voor Hardware

- als je een pc wil evenaren met hardware sampler zal je er ook een pak geld tegen aan moeten smijten.

- combinatie van akai Z4 en Aksys heeft me overtuigd alsook de 3 jaar garantie op de akai (vandaar geen 2dehandse gekocht)

- ik baal van soft synts en van 'ik doe alles met mijn pc'... ik zou het supersaai vinden...

- met hardware sampler zal ik live kunnen gaan optreden met gerust hard dat er geen virusen op men pc staan en dat de boel eventueel KAN crashen...

- hij heeft maar 1 functie, ik heb graag een instrument dat dient om 1 enkel iets mee te doen, als je met pc begint begin je met reason, en noem de rest van de familie maar op... uiteindelijk he je 5 schermen nodig om het overzichtelijk te krijgen.

- degelijke kwaliteit met akai 96KHz/24 Bit, de samples kan je dan via aksys met favoriete software gaan bewerken (moet toegeven dat ik cutten en faden enz niet echt zie zitten om met sampler te doen)

dat was het zo'n beetje

Back