welke drumcomputer voor gefreakte drums!?

aso

Stamgast
ik zoek dus een drumbak voor freaky drums mensen suggesties?nee niet de machinedrum die is te duur!

Novation D-station?

Best wel jammer dat je de enige geschikte kandidaat gelijk uitsluit.
Een enkel apperaat waar direkt gefreakte drums uitkomen.........een gemodificeerde 707 ofzo. Kijk maar eens op www.aliendevices.com

Groeten Bruce

die site doet het niet...en een D-station is tog alleen met 808+909 geluiden met de zelfde parameters?

In wat voor opzicht bedoel je eigenlijk 'gefreaked' ? gefreaked ala Aphex Twin/ Square Pusher e.a. of anders... ?

Zoek eens op het forum naar 'circuit bending' , misschien dat je zo een geluidsfragment vind om te checken of je dat bedoelt.

Ik bedoel, ik kan ook een simpele GeneralMidi kit nemen of een van een casio keyboard en die filteren en filteren en nog meer effecten erover tot het in de term 'gefreaked' valt, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet :D

ik zie de Drumstation al verbleken bij die alien machines!!!

wat dacht je van een Micro Modular? kun je ook als synth gebruiken..

Ik vind een Korg Electribe R ook wel een leuke bak voor freaky drumgeluidjes.
De meeste drumgeluiden zijn volledig te synthesizen, de PCM geluiden zijn alleen aan te passen.
Niet te duur, en incl. geinige drumsequencer.

wow, wow,

gefreakte drums komen niet uit een apparaat, die moet je zelf verzinnen.

Ik heb een alien devices drumcomputer gehad, en het is niet zo dat je dan ineens anders patterns gaat programmeren, opener wordt voor nieuwe vibes in je drums of dat soort dingen.

Er zijn voorbeelden genoeg van mensen die met de meest lullige apparaten fantastische dingen doen....

Het is de kok en niet de keuken. Da's wel gechargeerd, maar er zit een behoorlijke kern van waarheid in, want zet b.v. mij in een grote topkeuken met topingredienten... ik bak er niks van. (in vergelijking met iemand die het onderste uit de pan weet te halen)

Dob, ik denk dat hij een drumcomputer bedoelt die meer kan dan alleen een simpele kit voortproduceren zoals een Roland R5 of een TR-707. Dus iets in de trent van electribe misschien ja.. iets in die geest

Origineel geplaatst door Sander02
Dob, ik denk dat hij een drumcomputer bedoelt die meer kan dan alleen een simpele kit voortproduceren zoals een Roland R5 of een TR-707. Dus iets in de trent van electribe misschien ja.. iets in die geest

Ja sorrie, ik kon het niet laten het nog 's te zeggen..... ik houd er nu mee op, okay :z

Boss DR660!

Daar kan je de geluiden behoorlijk mee editten, - & + 1000% pitch (freak out! maak van een crash cymbal een dark ambient drone) en ontworpen door niemand minder dan Roger Linn...en dat merk je ook.

JoMoX AiRBase99 heeft lfo's en reverse-mogelijkheden evenals pitch ed. Werkt bij mij prima om niet alledaagse drumsounds mee te maken.
Klanken kunnen variëren van subtiel tot lekker ruig.

Ja, vergeet ze allemaal maar, want uiteindelijk zal je al je euro's bij elkaar moeten schrapen en een elektron machinedrum kopen.
De rest gaat uiteindelijk zonder externe processing niet ver genoeg...

Brz

Inderdaad voor gefreakte drums moet je toch meer aan effecten denken, een sherman filterbank of een synth uit de ms reeks van korg als filter en/of distortion en een sampler als een electribe ESX of yamaha A4000 of emu tesamen met een standaard effectenbakje als tc electronic m300 moet je wel een eind kunnen brengen

Voor mij persoonlijk is het enige apparaat voor echte monsterkicks een Pearl Syncussion SY1, hierbij verbleken alle andere digitale en analoge drummodules

Op dit forum zijn er al enige topics over

Laatst gewijzigd:
zit er veel verschil tussen de Nieuwe Electribe R's en de oude volgens korg piepen en knarsen die dingen behoorlijk?

Back