welke drumcomputer voor gefreakte drums!?

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Waldorf Attack
Precies! Je hebt gewoon twee osc's tot je beschikking en een filter. FM, crack, ringmod, drive zorgen er voor dat rare dingen tevoorschijn kan toveren. En verder natuurlijk een sampler, en effecten.

als ik jou was zou ik ook eens serieus kijken naar een electribe s (es-1).
heb je een leuke sampler met stepsequencer die perfect als drumbak te gebruiken is voor +/- 300 euro..
gefreaked?
als jij dat wil, input is output zal ik maar zeggen!!!!

greetz chielos

is zo'n MPC60 wat?of een MPC1000 ik heb nog geen sampler dus...ik kan ook wel softsampler aanschaffen maar ik wil ook wat hards hebben of is dit stom?Ook voor live shit

Origineel geplaatst door aso
is zo'n MPC60 wat?of een MPC1000 ik heb nog geen sampler dus...ik kan ook wel softsampler aanschaffen maar ik wil ook wat hards hebben of is dit stom?Ook voor live shit

mpc is altijd goed. een mpc1000 is vooral handig als je computerintegratie en portabiliteit belangrijk vindt. mpc60 is mooi maar heeft beperkt geheugen, geen effecten. Heeft dan wel weer 4 midi-outs.

hij is eerder genoemd, maar voor eigengemaakte freaky geluiden kun je voor zo'n 275 euro niet beter scoren dan een micromodular

Origineel geplaatst door Ethereal
Gefreakte drums? Electribe ER-1!!

Ja, of de "nieuwe" Electribe SX (en wat samples, waarvan er ook al wat bij zitten)! Wilde het eerst ook niet geloven, maar het is een leuk apparaat.

Ik ging voor de Machinedrum maar kwam na een halve dag uitproberen thuis met een SX. Waarom? Nou, naast het feit dat het ding gewoon 500 (!!) euro goedkoper is, kun je er middels resampling de meest bizarre loops op maken.

Ja, dat kan met een PC en sampler ook... maar dit werkt gewoon leuker/beter/creatiever. Beetje hetzelfde waarom een 303 emulatie zonder de 303 sequencer niet compleet is. Het ding lokt gewoon uit tot freak'n.

De Machinedrum is ook zeker een leuk apparaat maar gewoon vreselijk duur. Als je dan bedenkt dat de SX ook audio input heeft, een prettige en gebruiksvreindelijke (!!) user interface, een goede sequencer, 4 outputs, 3 FX blokken (reverb is belabberd, maar de rest is zeker bruikbaar... de reverb waarschijnlijk in bepaalde situaties ook wel), sampling/resampling, modulatie, filter (ook nog eens bij de FX), slicing, stretching, ... etc ...

OH JA!! Een SmartCard reader/writer zodat je geluidsbestanden ook op de PC kunt edit'n en direct op zo'n kaartje kunt droppen en in de SX kunt laden :eureka:

Ik stond er eerst best wel cynisch tegenover, maar die mening is echt 180 graden gedraaid na een hands-on periode. Zeker een aanrader! :okdan:

En waarom niet FruityLoops voor freaky drums? Laad maar eens een verschrikkelijk saai loopje in de nieuwste FL studio 4 en ga los met de beatslicer + granulizer... aardig gefreaked hoor 8D ok, het is geen hardware maar so what!

D-Mike-E, ik ga die SX binnenkort maar eens testen bij FB :okdan:

Origineel geplaatst door Sander02
D-Mike-E, ik ga die SX binnenkort maar eens testen bij FB :okdan:

Zou ik zeker eens doen... die lekkere vage FX-jes zitten er ook op!

Ennuh... ga er ook zelf even goed voor zitten... die verkoper daar weet er écht niet alles van ;)

Nu hebben we ook al weer zo'n beetje alle drumbakken gehad....
Als je 'm maar goed (/verkeerd) gebruikt, komt er altijd wel wat gefreakt uit.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Nu hebben we ook al weer zo'n beetje alle drumbakken gehad....
Als je 'm maar goed (/verkeerd) gebruikt, komt er altijd wel wat gefreakt uit.

Thats's right, het gaat uiteindelijk meer om creativiteit dan om hard-/software. Ik gebruik een HR-16:B en verder een bos samples. Met de juiste ideeën en effecten maak ik overal iets moois van!

TIP: sample eens een colafles die je indeukt en dan weer terug laat ploppen, mee gooit en stuitert of op slaat met van alles en nog wat. Krijg je erg leuke sounds mee. Als je die heel heftig EQ't en er wat effetjes overheen fiets krijg je hele bruikbare sounds... moet je alleen nog effe een killer-beat in elkaar knutselen natuurlijk! ;):)

Origineel geplaatst door dob
wow, wow,

gefreakte drums komen niet uit een apparaat, die moet je zelf verzinnen.

Ik heb een alien devices drumcomputer gehad, en het is niet zo dat je dan ineens anders patterns gaat programmeren, opener wordt voor nieuwe vibes in je drums of dat soort dingen.

Er zijn voorbeelden genoeg van mensen die met de meest lullige apparaten fantastische dingen doen....

Het is de kok en niet de keuken. Da's wel gechargeerd, maar er zit een behoorlijke kern van waarheid in, want zet b.v. mij in een grote topkeuken met topingredienten... ik bak er niks van. (in vergelijking met iemand die het onderste uit de pan weet te halen)

volkomen mee eens.................

Een 600-watts filter-bak uit de jaren-60 (kostte toendertijd 64.000 dollar!) helpt natuurlijk wel............:D

Attachments

• ds.jpg
    ds.jpg
    20,2 KB · Bekeken: 78
Ik weet niet waar de topicstarter eigenlijk verder naar zoekt/zocht.

Zelf zou ik ook wel zoiets zoeken iets voor "gefreakte drums", maar ik weet redelijk goed wat ik er mee
bedoel en waar het mee te doen valt.
Met de tr909 kun je realtime, door aan de knopjes zelf te tweaken, hele maffe dingen bereiken.
Zo een beetje de live-set van daft-punk nabootsen op zeker niveau, want zij deden het ook met een 909
en dat was heel erg gefreakt.

Nu, ze doen het niet enkel met die drumcompu, maar ook met een effectenbakje er over. (of meerdere).
Voor de low-budget mens is iets vaags in die aard volgens mij zeker en vast te doen
met de korg electribe ER1 en bijvoorbeeld een behringer multie-effectenbakje er over.
instant fun en gratification :)

owkee, met je jomox xbase kun waarschijnlijk enorm lekkere dingen. maar de prijs is dan weer niet zo lekker...
anyways, er zijn vele oplossingen voor hetgeen gezocht wordt, absoluut.

groetz

wolkie

Origineel geplaatst door pal
ik zie de Drumstation al verbleken bij die alien machines!!!

wat dacht je van een Micro Modular? kun je ook als synth gebruiken..

Ik heb met men Micro Modular vorige maand eens een analoge drum-patch gemaakt. Heeft mij wel wat werk gekost, maar is wel cool voor als je eens iets anders wil.

tsja, gefreakte drums.
De korg ER-1 heb ik gehad, en die was zeker freaky, maar ik heb um ingeruild voor een ES-1 sampler/drumsequenser. De drumgeluiden zijn zo goed als de samples die je erin stopt.

Als je dan loos gaat op de ring modulator, fil;ters, isolaters enz, dan kom je op aardig gefreakte sounds uit.
Super intuitieve bak om te bedienen ook.
heb een keer een liveset gedaan met alleen een ES-1 en een EA-1 (dual monosynth)

[(reverb is belabberd, maar de rest is zeker bruikbaar... de reverb waarschijnlijk in bepaalde situaties ook wel),

Puzzel eens met je filters en FX edit, bij de synth geluiden komt die reverb zeker over.

zaterdag komt mn ER-1 MK II bij music house aan en dan lekker freaken...:{

Back