Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Hanz
Tja, ik vind het een loffelijk streven, zo'n enquete... maar ik denk niet dat er veel mensen een objectief beeld hebben van welk klavier nou 't beste is.
Ten eerste: ieder merk heeft weer een boel types klavier in de catalogus (gehad).
En welk klavier is dan representatief voor het merk?
Ten eerste: wie heeft elk merk en elk type bespeeld?
Ik denk dat niemand dat kan zeggen, en dat 'men' vooral kiest voor het 'eigen' merk.
Origineel geplaatst door Steven V
En inderdaad, Fatar levert aan zeer veel fabrikanten keyboards, als iemand zegt "Yamaha" en een ander zegt "Clavia" dan zit de kans erin dat men over hetzelfde toetsenbord bezig is.

Origineel geplaatst door Hover
Zelf ga ik niet ff m'n NLIII openschroeven maar misschien weet Wout Blommers wat meer te vertellen hierover?
Origineel geplaatst door hansbakker
Eigenlijk is het niet helemaal eerlijk...
Fatar heeft namelijk patent op hammeraction toetsenborden en leveren aan bijna alle grote fabriekanten..en eerlijk is eerlijk, deze spelen ook gewoon het lekkerst! al die dure rolandbakken met hammeraction zijn dus afkomstig van fatar..

Origineel geplaatst door Daftmax
Het toetsenbord van mijn Korg Wavestation was errug aangenaam vond ik.
De Roland Toetsenborden die ik gewend ben vind ik....zozo....beetje gemiddeld.
De gewogen toetsen van mijn Ensoniq TS-12 spelen op zich redelijk lekker alleen maken ze veel lawaai en bij veel
aftertouch voelen ze een beetje gammel.![]()
Origineel geplaatst door Hover
Ik denk niet dat er één Yamahabak is waar een Fatar-klavier in zit, toch? Over de klavieren in Clavia's synths weet ik weinig. Zelf ga ik niet ff m'n NLIII openschroeven maar misschien weet Wout Blommers wat meer te vertellen hierover?
De Ensoniq TS-12 heeft inderdaad een lekker klavier met hamertechniek, dit
maakt hem ook zo zwaar.