Ik vind het best wel jammer wanneer je nieuwe voices laad, dat wanneer je bepaalde patterns of songs terugluistert de bijpassende voices niet meer kloppen.
Ik vermoed dat je vergeet om je Mix settings te bewaren. Dit gebeurt niet automatisch en wordt vaak vergeten.
Als je een Pattern/Song bewaart, dan bewaar je de 'muzikale data' zoals noten, controllers,... De gebruikte Voices e.d.(de mix) worden apart bewaard in een header. Ik bewaar zelf altijd de Mix Settings zodra ik een Voice e.d. heb toegewezen aan een part/track. De pattern/song bewaar ik zodra ik daadwerkelijk iets heb opgenomen/gewijzigd. Dit wordt allemaal duidelijker als je aan de slag gaat met Templates want die bevatten juist 'preset' mix settings voor verschillende muziekstijlen. Die templates bevatten geen nootdata maar wel mixdata.
Een Motif ES gaat zelfs nog een stapje verder want die ondersteund ook nog eens Mix Voices maar daar hoef jij je geen zorgen over te maken.
Verder valt mij op dat onder Pattern de voicegeluiden anders klinken dan onder Voices.
Hier kunnen verschillende oorzaken zijn maar meestal is dat omdat er reeds een dual insert effect is toegewezen aan een ander part. Slechts 1 part kan z'n dual insert effect behouden. De Motif (Classic) heeft wel Variation Effecten (een system effect) om toch 'meerdere' effecten tegelijk te gebruiken.
Hier onderscheidt de Motif ES zich van de Motif (Classic) want die kan tot 8 dual insert effecten tegelijk behouden. De Motif ES heeft dan wel geen Variation Effect maar dat is ook niet meer nodig.
Verder mis ik onder Category Search wel eigenlijk een 'dance-selectie' met lekkere vette techno, trance and acid-klanken. Je moet er echt naar zoeken.
Category Search deelt de Voices (en Performances) in op basis van instrumentgroepen (piano's, gitaren,..).Een indeling op basis van muziekstijl is niet eens een gek idee (bv. Reggae, Rock, Dance,..) maar de indeling op basis van instrumentgroep is logischer want een piano kan zowel in een Reggae als Pop song worden gebruikt. Diezelfde piano zou dan 2 maal voorkomen indien het op basis van muziekstijl werkte: onder Reggae en onder Pop. Nu slechts 1 maal, onder Piano's.
Elke Category is ook weer onderverdeel in subcategories (ac. piano, elec. piano,...)
Verder probeer ik onder User zoveel mogelijk een juiste selectie te maken.
Ik weet niet wat je precies wil zeggen maar ik vermoed dat je in de User Bank een eigen selectie met veelgebruikte Voices wil onderbrengen. Daarvoor kan je beter gebruik maken van de Favorites List want dat is precies wat die functie doet. En ook in de Favorites List kan je Category Search gebruiken.
Verder schreef Hover nog dat hij 2 dezelfde PLG-kaarten heeft gebruikt voor zijn Motif. Ik weet niet of my dit financieel zal lukken; ik moet het eerst maar eens met één AN-board gaan proberen.
Je kan natuurlijk die plug-in boards in de winkel kopen maar je kan ook een (tweedehands) AN200 kopen en daar het PLG-150 board uithalen (is erg makkelijk) en dan verkoop je die AN200 weer door als drumcomputertje. Dan heb je al gauw zo'n PLG150-AN voor 100-150 EUR. (
zie ook dit berichtje)
Wellicht kan ik ook bij de MotifMart een Regenerator soundset aanschaffen. Het is even de vraag wat het meest praktisch is.
Ik weet niet of deze soundset praktisch is maar in ieder geval moet je minstens 1 PLG150-AN plug-in board geinstalleerd hebben want deze Voice library maakt gebruik van de Board Voices. En Board Voices zitten uiteraard enkel op dat plug-in board (board voices zijn het basismateriaal voor Plug-in Voices -- leuk he, al die termen

--)
Er is trouwens een gigantische hoeveelheid aan AN-Voices beschikbaar die je gratis kan downloaden via
deze Yahoo User's group. De AN1x/AN200 en PLG150-AN hebben dezelfde Voice structuur en met AN1xEdit kan je deze erg makkelijk inladen en bewerken.