Mijn softwarestudio annex desktop

r.5

Vers lid geweest
Naar aanleiding van de post van C738 in volgende thread.

decpdp12.jpg
Mijn Apple Riezen Live v5 ge-rack-ed met hardware controller,
2" multitrack bandrecorder & ultrastille waterkoeling.​

Nou, ik vind het eigenlijk wel een interessante thread... potentieel.
Zou zonde zijn als het idee verzandde in onzin.

Dus: plaats een leuke screenshot van je softsynth setup in actie.
Desktops hoeft niet, die zie je toch niet als je aan het werk bent... :)
En daarbij een korte beschrijving van welke softsynths je gebruikt, zoiets... geinag tog?

/me gebruikt geen softsynths...

Re: Re: Mijn softwarestudio annex desktop

Re: Re: Mijn softwarestudio annex desktop

Origineel geplaatst door C738
.....Christus.....
-C-

Bezind eer ge begint... ;)

Origineel geplaatst door Hanz
Dus: plaats een leuke screenshot van je softsynth setup in actie.
Desktops hoeft niet, die zie je toch niet als je aan het werk bent... :)
En daarbij een korte beschrijving van welke softsynths je gebruikt, zoiets... geinag tog?

Alleen maar screenshots van de VSTs zou :Z zijn.
(Dan kan je beter naar de homepage van de fabrikant gaan.)

Ik wil de volledige studio zien, inclusief buro, controllers, monitors!
Een korte beschrijving van de routing e.d. is natuurlijk ook welkom.

Zelf gebruik ik geen softsynth aangezien ik er allergisch aan ben.

Populairste Softsynths

Populairste Softsynths

Wat zijn op dit moment de populairste softsynths die de mensen hier gebruiken.
Post hier welke en voornamelijk waarom.

'k denk dat als je een beetje je best doet met de search-engine je al een heel eind komt....

maar goed zal er een paar opnoemen die je toch moet hebben als je vst freak bent...

Fm7,Pro53,Pentagon,V-station,en de Vanguard gebruik ik in mijn producties,maar er zijn natuurlijk veel en veel meer...

waarom deze plugins? de klank vind ik gewoon goed en de hoeveelheid patches en bewerkbaarheid,elke plugin heeft wel voor en nadelen dus die ga ik hier niet allemaal noemen,dan moet je maar ff wat searchen...

Ik denk dat reactor wel de populairste softsynth is hier op het forum, het is enorm uitgebreid, heerlijke sound, echt enorm veel mogelijkheiden.
Albino en Vanguard als dancesynth, Superwave JP8 denk ik ook wel om de JP-8000 sound na te bootsen. FM7 mag natuurlijk ook niet in het rijtje ontbreken, ideale synth voor FM geluid, heeft meer mogelijkheden dan de DX7,. Voor sample synths Luxonix Ravity, ook al vind ik deze niet echt denderend klinken. En een aanrader is rgcaudio Z3ta - is eigenlijk mijn favoriete VA-speeltje.
Ik denk wel dat de Neuron VST binnenkort wat meer populariteit zal krijgen, want dat verdient ie gewoon!

:doei: greetz MSD

voor mij op dit moment:

Rgc Audio Z3ta met de virus Modification: zeer goede emulatie van de virus
Dash Sound Eve: ongelooflijk mooie multipads die langs alle kanten " bewegen"
Superwave performer: no comment, gewoon tops

EF

Spectrasonics ATMOSPHERE dream synth module :3,7 gigabyte aan sounds.Aan een prijs van 300 euro?En geluiden van alle bekende synths die er de laatste jaren geweest zijn en zijn.O.A.Yamaha Cs-80,Acces Virus Indigo,Waldorf XT,wave,microwave,korg Z1,roland Jupiter 8,roland JD-800,JD-990,roland JP-8000,PPG Wave 2.2,Mellotron,Sequential circuits prophet 5,ARP String Ensemble,kwai K-5000,Oberheim,roland JV serie,enz.
Hardware Fx,geluiden uit tal van soft-synths,en tal van plug-ins maken van deze sof-synth een gewoon must have.Alleen een sterke processor gevraagd.

Korg Legacy Collection.
Vooral de Wavestation en de MS20 gebruik ik zeer tot mijn tevredenheid. In combinatie met de "dedicated hardware controller", voelt de MS20 niet als software. Ik zit soms tijden te pielen, terwijl m'n beeldscherm al lang op standby staat.
Het voelt voor mij als hardware met de voordelen van software (polyfonie/unison/opslag).

Overigens kijk ik ook met grote interesse naar de soft versie van de Neuron.

groet

Tom

Reaktor is mijn favoriet, omdat je er alles mee kan doen en er veel super synthesizers bijzitten.
Ik besef wel dat er andere soft synths zijn die evengoed, zoniet beter klinken.
Maar Reaktor is nog in ontwikkeling.

Back