Origineel geplaatst door Alan
Hoi..
Als ik je verhaal zo lees zeg ik: Ga voor de triton LE.
Nieuw kost ie rond de 950 euro, en tweedehands krijg je m natuurlijk nog goedkoper of kom je misschien voor 1000 euro al n gewone triton tegen (LE is n beetje uitgeklede gewone triton).
Waarom?
Toen ik m hoorde was ik meteen verkocht. Vind m van alle markten thuis (dance leads / bassen / sequencen, mooie pads en strings, piano, blaasinstrumenten, volledige meteen bruikbare drumkits) gewoon lekker allround. Zit n groot makkelijk scherm op dat je binnen 1 dag leert lezen/bedienen.
Verder kun je 8 parts layeren (dwz. 8 verschillende geluiden tegelijkertijd onafhankelijk van elkaar toekennen aan midi-kanalen), totdat je stemmen op zijn, maar daar kun je zeker n tijdje mee vooruit. De effecten zijn goed bruikbaar.
Ik doe er tenminste veel inspiratie door op, en vind m gewoon mooi klinken. Verder zitten er ook een stuk of 4 draaiknopjes op die je geluiden meteen veranderen maar je ook kunt toekennen aan verschillende andere controllers. Je kunt er nog n sampler board bij kopen (maar als je met n computer aan de slag gaat heb je daar misschien niet zoveel aan).
Loop ns n winkel binnen en luister ernaar, misschien ben je dan ook wel verkocht!
Succes ermee!