Eerste aankoop

een 2e hands yamaha cs6x is denk ik een overweging waard. die vind je ver onder je budget en houdt een beetje het midden tussen rompler en VA, in die zin dat het in principe een rompler is (en dus een goede piano kan voortbrengen zoals je aangaf) maar hij heeft ook een redelijk goede interface (meer knoppen dan veel andere romplers) en je kunt em uitbreiden met een plugin board waarmee je hem VA mogelijkheden geeft.

Hoi..

Als ik je verhaal zo lees zeg ik: Ga voor de triton LE.
Nieuw kost ie rond de 950 euro, en tweedehands krijg je m natuurlijk nog goedkoper of kom je misschien voor 1000 euro al n gewone triton tegen (LE is n beetje uitgeklede gewone triton).

Waarom?

Toen ik m hoorde was ik meteen verkocht. Vind m van alle markten thuis (dance leads / bassen / sequencen, mooie pads en strings, piano, blaasinstrumenten, volledige meteen bruikbare drumkits) gewoon lekker allround. Zit n groot makkelijk scherm op dat je binnen 1 dag leert lezen/bedienen.

Verder kun je 8 parts layeren (dwz. 8 verschillende geluiden tegelijkertijd onafhankelijk van elkaar toekennen aan midi-kanalen), totdat je stemmen op zijn, maar daar kun je zeker n tijdje mee vooruit. De effecten zijn goed bruikbaar.

Ik doe er tenminste veel inspiratie door op, en vind m gewoon mooi klinken. Verder zitten er ook een stuk of 4 draaiknopjes op die je geluiden meteen veranderen maar je ook kunt toekennen aan verschillende andere controllers. Je kunt er nog n sampler board bij kopen (maar als je met n computer aan de slag gaat heb je daar misschien niet zoveel aan).

Loop ns n winkel binnen en luister ernaar, misschien ben je dan ook wel verkocht!

Succes ermee!

Ben even klaar met vragen, bedankt voor alle reakties.
Niet dat ik nu alles weet 8o) maar het is nu al een stuk makkelijker om andere threads en websites te lezen (en te begrijpen!).

Binnenkort ga ik met mijn nieuw opgedane kennis weer eens bij feedback kijken. Waarschijnlijk meld ik me daarna wel weer...

Origineel geplaatst door Alan
Hoi..

Als ik je verhaal zo lees zeg ik: Ga voor de triton LE.
Nieuw kost ie rond de 950 euro, en tweedehands krijg je m natuurlijk nog goedkoper of kom je misschien voor 1000 euro al n gewone triton tegen (LE is n beetje uitgeklede gewone triton).

Waarom?

Toen ik m hoorde was ik meteen verkocht. Vind m van alle markten thuis (dance leads / bassen / sequencen, mooie pads en strings, piano, blaasinstrumenten, volledige meteen bruikbare drumkits) gewoon lekker allround. Zit n groot makkelijk scherm op dat je binnen 1 dag leert lezen/bedienen.

Verder kun je 8 parts layeren (dwz. 8 verschillende geluiden tegelijkertijd onafhankelijk van elkaar toekennen aan midi-kanalen), totdat je stemmen op zijn, maar daar kun je zeker n tijdje mee vooruit. De effecten zijn goed bruikbaar.

Ik doe er tenminste veel inspiratie door op, en vind m gewoon mooi klinken. Verder zitten er ook een stuk of 4 draaiknopjes op die je geluiden meteen veranderen maar je ook kunt toekennen aan verschillende andere controllers. Je kunt er nog n sampler board bij kopen (maar als je met n computer aan de slag gaat heb je daar misschien niet zoveel aan).

Loop ns n winkel binnen en luister ernaar, misschien ben je dan ook wel verkocht!

Succes ermee!

Als je de Triton LE overweegt, zou ik ook even kijken naar een Trinity V3, de voorloper van de Triton. Vanwege de MOSSboard en de betere effecten. (en de touch screen :) ). Misschien ook wel interessant.

Kogel door de kerk

Kogel door de kerk

Hallo allemaal,

Ik was laatst weer een keer bij Feedback langs geweest en daar een aantal testdrives gemaakt. Een oude xp-80, een s03, een triton LE en nog een of twee die ik vergeten ben stonden speelklaar. De conclusie is eigenlijk dat voor mij (een absolute beginner) bijna elke eenvoudige synthesizer goed genoeg is. De Triton LE beviel me goed (fijne toetsen), maar is duur (ook 2de hands). Het toetsenbord van de S03 voelde een beetje slapjes aan. De XP-80 klonk goed, maar zag er wel behoorlijk gehavend uit (en is bovendien groter dan handig).

Er stond ook een Roland RS-70 maar die kon niet aan. Voor dezelfde prijs als de LE (€1000) werd mij de LE geadviseerd.

Door omstandigheden kon ik gisteren zonder grote omweg een bezoekje brengen aan de Music Store in Keulen.
Daar hadden ze de RS-70 voor een heel zacht prijsje en nu staat-ie bij mij thuis :):):)

Ik ben er zeer blij mee. De piano klinkt goed, en ook de orgeltjes klinken fijn. En na twee uurtjes had ik met de onboard sequencer al een aardig loopje aan de praat, compleet met synth riedeltje +pitch+mod waar ik zelf van stond te kijken ;)

Ik kan even vooruit...

Back