Gewogen toetsen synth om piano te leren?

Origineel geplaatst door Steven V
Ik was al van plan om Tannoy's.... De prijs voor een setje ligt voor beide (nieuw) rond de 500 euro.
Als ik mijn budget voor het keyboard omhoog trek dan moet één van deze twee vorige wachten. Aangezien ik mijn instrumenten nu eens graag tegelijkertijd wil gebruiken dan zullen die monitors nog een half jaartje moeten wachten.

tja, maar als er nu mooie tannoy's voorbij komen voor een goede prijs (er wordt nu een stel aangeboden voor 350, 50 afdingen en.... goede actieve monitors voor 300 euro!) zou je misschien je prioriteiten even kunnen aanpassen om daar op in te springen. beter nu 300 dan over een half jaar 450-500, denk ik dan meestal. en een tijdelijk mixertje koop je zo voor 50-100 euro en kan je over een tijdje al snel weer kwijt voor hetzelfde.
(heb net een prima yamaha mg12/4 verkocht voor 100 inclusief post. maar ja: jullie willen gewoon niet luisteren hè?!)

Origineel geplaatst door Leo
tja, maar als er nu mooie tannoy's voorbij komen voor een goede prijs (er wordt nu een stel aangeboden voor 350, 50 afdingen en.... goede actieve monitors voor 300 euro!) zou je misschien je prioriteiten even kunnen aanpassen om daar op in te springen. beter nu 300 dan over een half jaar 450-500, denk ik dan meestal. en een tijdelijk mixertje koop je zo voor 50-100 euro en kan je over een tijdje al snel weer kwijt voor hetzelfde.
(heb net een prima yamaha mg12/4 verkocht voor 100 inclusief post. maar ja: jullie willen gewoon niet luisteren hè?!)

Ja inderdaad... Goede tip van die mixer, idd dat is nog een idee om over verder te denken.

Ik heb nu echter de kans om een Gem Promega 3 te kopen voor een belachelijk lage prijs (nee ik zeg niet hoeveel of waar tot ik hem hier thuis staan heb) en zo'n kans laat ik zeker niet liggen!

Mijn zoektocht is nu bijna zeker voorbij.

Het klavier van de Promega's zou een Fatar klavier zijn, iemand een idee of dit klopt?

Heren en dames ik dank jullie allen van harte voor de hulp :okdan:.

Vandaag de Promega 3 opgehaald. Voor 1499 euro :D :D :D

Ik ben hier HEEL gelukkig mee! :luv:

Straks naar de eerste pianoles :)

Nogmaals bedankt aan iedereen die een helpende hand / voet aangereikt heeft! :okdan:

PS. Ik ga de wijze raad van Leo opvolgen om een Yamaha MG mixer te halen, helaas is er nog niet voldoende geld over voor monitors maar die staan alvast bovenaan het lijstje.

1499 euro? Daar bestaat maar 1 woord voor: geil!

Veel plezier, en aan de klanken zal het niet gaan liggen.... En het mooie van die GEM, als je geen zin in spelen hebt, ga je gewoon spelen met de gemotoriseerde faders ;)

Suces en stiekem ben ik blij dat ik je de GEM kon aanbevelen:biertje:

Origineel geplaatst door RedTitan
1499 euro? Daar bestaat maar 1 woord voor: geil!

Inderdaad, is trouwens dicht bij de deur, bij The Soundfactory in Gent waar ik normaal mijn spullen haal :okdan:.
Het is een model dat op de Frankfurterbeurs heeft gestaan, vandaar de fantastische prijs. Ik had verwacht dat er hier en daar een krasje in zou zitten (waar prima mee te leven valt), maar nee hoor, is tiptop in orde!

Het enige nadeel van dit mooie instrument is dat het opstarten één minuut zou duren. Wel ik weet niet wat het is maar bij mij duurt dat maar 3 seconden (hardware switch en niet de standby switch - die laatste gaat trouwens nóg rapper)... Nieuwe versie met flash geheugen i.p.v. ram misschien?

Suces en stiekem ben ik blij dat ik je de GEM kon aanbevelen:biertje:

Ik ook! Bedankt! :mega:

rd-170

rd-170

steven, de RD-170 heeft een gewogen hammer action klavier waarmee je zeker piano kunt spelen.
heeft 64 piano klanken en is een master keyboard met 16 programmeerbare set-up geheugens.
de prijs ligt rond de €1000,- , ik heb deze al voor minder gezien.( nieuw )

de rd-700 heeft een progressive hammer action klavier, speelt naar mijns inziens beter , maar ligt daardoor ook weer duurder.

suc6

:walker:

Re: rd-170

Re: rd-170

Origineel geplaatst door jacques
steven, de RD-170 heeft een gewogen hammer action klavier waarmee je zeker piano kunt spelen.
heeft 64 piano klanken en is een master keyboard met 16 programmeerbare set-up geheugens.
de prijs ligt rond de €1000,- , ik heb deze al voor minder gezien.( nieuw )

de rd-700 heeft een progressive hammer action klavier, speelt naar mijns inziens beter , maar ligt daardoor ook weer duurder.

Euh... Ik heb vandaag een Gem Promega 3 gekocht, een andere stage piano is nu niet echt aan de orde meer voor mij (ik hou het bij één).

Maar toch bedankt voor je reactie :P .

:( :( :( =( =( =(

De Promega 3 werkt al niet meer!!!

Waarschijnlijk zitten hier weinig mensen die er óók één hebben, maar ik vraag het toch maar -> Als ik de hardware switch gebruik dan gaat het lichtje van de standby toets (vooraan) groen oplichten. Verder gebeurt er NIKS :confused: Lichtjes gaan niet branden, helemaal niks, enkel dat groene lichtje gaat branden.

Factory Reset heb ik al geprobeer, niks werkt gewoon. Ik heb hem één dag...

O ja ik heb al contact opgenomen met de winkel waar ik hem kocht, alsook met GEM zelf, maar het is zondag vandaag dus nog geen reactie uiteraard.

Da's zuur!

Allereerst ff resetten:
You can reset the Promega3 in three different ways:
A)Switch on the instrument using the rear panel on/off button and keeping pressed at the same time, the ''Stand By'' button. This procedure allows to completely reload the internal data (sounds and O.S.), without user performances data loss.

B)Switch on the instrument using the rear panel on/off button and keeping pressed at the same time the ''Store'' button. This procedure makes a complete restore of the instrument, user performances data included. Warning! Before executing this procedure please save your user data using the MIDI Dump utility (DMP).

C)Switch on the instrument using the rear panel on/off button and keeping pressed at the same time, one of the ''Tuning'' keys. This mode only resets the ''User Tuning'' parameters, restoring the factory default value.

Die laatste zou misschien kunnen helpen om de boel ff te resetten, al dan niet in combinatie met een OS update.

Als je wilt, kun je een nieuw OS installeren. Heeft ook wel eens gewerkt bij mij op andere keyboards, en ik doe het ook eigenlijk altijd als ik een nieuw apparaat heb om even alles uit zijn geheugen te wissen en weer op te frissen.

Nieuw OS (1.05) kun je hier op generalmusic.us downloaden.

Hoop dat het werkt!

Origineel geplaatst door RedTitan
Allereerst ff resetten:

Heb ik reeds geprobeerd, werkt niet!!! =(

Als je wilt, kun je een nieuw OS installeren. Heeft ook wel eens gewerkt bij mij op andere keyboards, en ik doe het ook eigenlijk altijd als ik een nieuw apparaat heb om even alles uit zijn geheugen te wissen en weer op te frissen.

Heb je daarvoor geen connectiekit voor met de pc nodig? Of gaat dat ook via midi? Zoja kan ik die file in mijn sequencer stoppen (E-Mu MP-7) en via die weg het OS updaten? Want ik heb geen midi interface op mijn PC.

Nieuw OS (1.05) kun je hier op generalmusic.us downloaden.

Als ik alles invul en op "request" duw krijg ik het volgende te zien:

FrontPage Run-Time Component Page
You have submitted a form or followed a link to a page that requires a web server and the FrontPage Server Extensions to function properly.

This form or other FrontPage component will work correctly if you publish this web to a web server that has the FrontPage Server Extensions installed.

Click the <Back> arrow to return to the previous page.

:confused: :confused: :confused:

je kunt geen OS updates met een Emu commandstation versturen, want dat apparaat neemt geen sysex op en verstuurt het ook niet! (behalve system exclusieve berichten voor en door commandstations)

Origineel geplaatst door Roel
gewogen toetsensynth > eindelijk gevonden > OS update nodig > versturen middels sequencer > gewogen toetsensynth met nieuw OS

oke prima dacht dat we even off topic waren...;)

Ik heb geen Promega 3, maar ik zou morgen DIRECT terug gaan naar de winkel en er eens even naar laten kijken. Op hun kosten natuurlijk.

Origineel geplaatst door Progsounds
Ik heb geen Promega 3, maar ik zou morgen DIRECT terug gaan naar de winkel en er eens even naar laten kijken. Op hun kosten natuurlijk.

Ik kan pas woensdag gaan want dan heeft mijn vader vrijaf. Ik heb zelf nog geen rijbewijs helaas.

Pff dit zuigt echt heel erg ik heb er maar een dag op kunnen spelen en ik mis het nu al :kont: :kont: :kont: =(

Ga (na inruil van die GEM) voor de Alesis QS8.1. Prima gewogen toetsenbord met 88 toetsjes, superdegelijk apparaat, minder zwaar dan een gemiddelde piano en zeker ook dan de Promega 3 :). Body van de QS8.2 is idd van plastic. De body van de QS8.1 van aluminium. Als je die vindt, zou ik daarvoor gaan. De QS8.2 en QS8.1 zijn verder qua inhoud exact(!!) hetzelfde. Zit een prima pianogeluid in (tesamen met heel veel andere goede en een paar minder goede sounds). Goedkoop tevens. En tsja... GEM is natuurlijk wel Italiaans. Mooie looks en zo, maar degelijk...? :P 'k Was een jaar geleden op zoek naar een masterklavier (nog steeds tussen de bedrijven door). Ik kwam uit bij een Oberheim MC3000 wegens alle functies. Stond ik in de winkel, wilde ik hem proberen, werd ie nieuw uit doos gehaald, bleek de schermverlichting kapot daar er een draaiknopje zat te kutten achterop dat ding. :confused:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door MuziekFriek
Ga (na inruil van die GEM) voor de Alesis QS8.1. Prima gewogen toetsenbord met 88 toetsjes, superdegelijk apparaat, minder zwaar dan een gemiddelde piano en zeker ook dan de Promega 3 :). Body van de QS8.2 is idd van plastic. De body van de QS8.1 van aluminium. Als je die vindt, zou ik daarvoor gaan. De QS8.2 en QS8.1 zijn verder qua inhoud exact(!!) hetzelfde. Zit een prima pianogeluid in (tesamen met heel veel andere goede en een paar minder goede sounds). Goedkoop tevens. En tsja... GEM is natuurlijk wel Italiaans. Mooie looks en zo, maar degelijk...? :P 'k Was een jaar geleden op zoek naar een masterklavier (nog steeds tussen de bedrijven door). Ik kwam uit bij een Oberheim MC3000 wegens alle functies. Stond ik in de winkel, wilde ik hem proberen, werd ie nieuw uit doos gehaald, bleek de schermverlichting kapot daar er een draaiknopje zat te kutten achterop dat ding. :confused:

HAHAHA een Quadrasynth als alternatief voor een Promega 3!!! Ik lach me echt krom. Bedankt voor je reactie, maar dat ga ik echt NIET doen!! Ik wil niks anders meer dan die Promega 3!

En degelijk is ie wel hoor, de winkel waar ik hem kocht had er al 10 verkocht en ik ben de eerste die problemen heeft. En de sound van een Quadrasynth is echt ondermaats vergeleken met een Promega. Laat me niet lachen. Trouwens ik zoek geen synth; ik wil niet programmeren, daar heb ik al mijn E-Mu voor. Ik wil bovendien wel eens weten waarop jij baseert dat GEM niet degelijk zou zijn???

Ga eerst eens een Promega testen, dan snap je wel wat ik bedoel.

Bon toch bedankt voor je bijdrage maar ik heb er niks aan. Eerlijk is eerlijk.

En de Promega 3 is uit van 2000 als ik me niet vergis. Als 4 jaar al oud is...

Back