Gitaar pedaaltjes

Wat doe je eigenlijk...

Wat doe je eigenlijk...

Origineel geplaatst door dione
de Alesis Bitrman heb ik ook....maar da's geen gitaar-pedaaltje...wel een leuk apparaatje,al redelijk vaak gebruikt..

...met zo'n bitrman? Als het geen gitaareffect is, wat is het dan wel? 't ziet er wel uit als een stompbox, toch???

Re: Wat doe je eigenlijk...

Re: Wat doe je eigenlijk...

Origineel geplaatst door pjeut
...met zo'n bitrman? Als het geen gitaareffect is, wat is het dan wel? 't ziet er wel uit als een stompbox, toch???

nee hoor...tis gewoon een fx-bakje in een compacte behuizing...hij is gemaakt om te werken op line-level...

En....

En....

...wat doet 'ie?

Re: En....

...wat doet 'ie?

van alles...:D

Bit reducen,phasen,distorten,compressen en nog meer...

En...

En...

...wat doet 'ie niet, dan?:D

...wat doet 'ie?

compressing, distortion, dual phaser en een 4e effect die je kunt selecteren:
comb filter, decimator, bit reducer, frequency modulator, ring modulator of frequency shift

De volgorde waarin de effecten worden toegepast kun je ook nog instellen.

Oké...

Oké...

..thnx

joepie...vandaag weer een nieuw pedaaltje gekocht : de MXR Blue Box :okdan:

errug leuk,een soort fuzz die een octaafje lager dr bij knalt....klinkt goed....

bijgaand een geluidsvoorbeeldje...303 eerst ff kaal,dan door de Blue Box en dan langzaam aan het 'blend' knopje draaien zodat het octaafje erbij komt....dan hoor je dus alleen het lage octaafje (lekker Nintendo achtig) en dan weer terug....
geen eq of zo gebruikt,alleen wat fx uit de M-One....

Attachments

• bluebox303mp.mp3
    909,3 KB · Bekeken: 149
nog een voorbeeldje...eerst alleen het lage octaaf,dan langzaam het 'normale' signaal erbij....

Attachments

• bluebox303bmp.mp3
    716,6 KB · Bekeken: 165
okee....en dan nu helemaal kapot die 303....zelfde loopje als vorige voorbeeld,maar dan eerst door een Small Stone Phaser,dan door de Blue Box en om het af te maken door een Fulltone Distortion Pro.....:D

Attachments

• 303kapotmp.mp3
    518,1 KB · Bekeken: 178
laatste voorbeeldje...omdat het zo lekker kapot klinkt...:P

303 > Fulltone Ultimate Octave (dus octaafje hoger dr bij) > MXR Blue Box (octaafje lager dr bij) > Fulltone Distortion...
en maar lekker draaien aan die knoppen van de 303....:D

Attachments

• 303kapotweermp.mp3
    836,7 KB · Bekeken: 156
Origineel geplaatst door Hanz
<- impressed :halleluja

en dat met een 303 die ik van jou gekocht heb....:D

even een oude thread omhoog schoppen.
Ik zoek een leuk pedaaltje om drums wat crunchier te krijgen. iets met een low cut filter ofzo.Heb de hele thread doorgelezen en in het begin wordt er wat gezegd over de big muff. Zijn er nog andere die de moeite waard zijn om te luisteren voor drums?(en dan bedoel ik breaks, geen 909,808 enz)

Origineel geplaatst door dione
laatste voorbeeldje...omdat het zo lekker kapot klinkt...:P

303 > Fulltone Ultimate Octave (dus octaafje hoger dr bij) > MXR Blue Box (octaafje lager dr bij) > Fulltone Distortion...
en maar lekker draaien aan die knoppen van de 303....:D

goddomme dat wil ik wel eens over groot geluid horen :D :halleluja

Back