SX3 update - wie heeft em al binnen?

RiSC

Stamgast
Hoi,

Ik zie op sommige forums al mensen (in andere landen) die de update al gebruiken, ik heb em zelf in bestelling staan. Wie van jullie heeft em al binnen?

Re: SX3 update - wie heeft em al binnen?

Origineel geplaatst door RiSC
Hoi,

Ik zie op sommige forums al mensen (in andere landen) die de update al gebruiken, ik heb em zelf in bestelling staan. Wie van jullie heeft em al binnen?

hij is vandaag bezorgd bij mij. meer mensen in nederland hebben hem al. zie andere sx3 thread

Ik was toevallig vanmiddag op bezoek bij Feedback Rdam, en daar lagen ze op een stapeltje te koop.

Nog bedankt voor de koffie jongens...

Ik heb 'm ook gister geinstalled...
Was nog wel ff bezig om m'n dongle weer werkend te krijgen, die moet je ook updaten.
Na html help te openen liep sx3 meteen vast voor de eerste keer, nu doet ie het wel weer.
Als ik een sx2 project afspeel in sx3, hoor ik tikjes in de audio... ;{
Ik hoef me dit weekend dus niet te vervelen ;)

Origineel geplaatst door Flesje
Ik heb 'm ook gister geinstalled...
Was nog wel ff bezig om m'n dongle weer werkend te krijgen, die moet je ook updaten.
Na html help te openen liep sx3 meteen vast voor de eerste keer, nu doet ie het wel weer.
Als ik een sx2 project afspeel in sx3, hoor ik tikjes in de audio... ;{
Ik hoef me dit weekend dus niet te vervelen ;)

Dat is de reden dat ik minimaal een paar maanden wacht met updaten.;)
Als de bugs eruit zijn hoor ik het wel!

gr. Tom

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Dat is de reden dat ik minimaal een paar maanden wacht met updaten.;)
Als de bugs eruit zijn hoor ik het wel!

gr. Tom

Ja, dat was ik eigelijk ook van plan maar ik kon het gewoonweg niet laten. ;)

Ik hoorde trouwens dat als je update, je sx2 ernaast ook kan laten staan. Is ook een optie natuurlijk.

Ik heb m'n update ook binnen... dongle meteen ff geupdate... ik was bang dat SX 1 het daarna niet meer zou doen, omdat er iets stond over licentie omwisselen ofzo... maar gelukkig niks aan de hand.

De eerste keer wel meteen een probleempje met m'n Midex8 gehad, die deed het niet helemaal normaal, maar even de computer helemaal uit, en daarna weer aan, en alles doet het nu prima... ben alleen nog een beetje bezig met softsynths op orde krijgen enzo, maar het werkt prima :)

Ik durf het niet

Gebruik het dan niet en vraag een demo aan bij steinberg, of check de steinberg stand op de beurs.
Ik tief toch ook geen raam in bij de feedback om een nordlead 3 te scoren?

-C-

Origineel geplaatst door demian
Als het jou lukt om in vlissingen mosselen te vangen moet je dat ff tegen al die vissers zeggen die elke keer uitvaren daarvoor.. zou een hoop gedoe schelen. :D

weet ik veel wat daar zwemt of loopt :)

...goed, even heel iets anders nu...

...goed, even heel iets anders nu...

Ik werk nog steeds met SX 1 en wil eigenlijk meteen over naar SX 3. Nu zie ik dat de update-kosten van SX 1 naar SX 3 gelijk zijn aan de kosten van SX 2 naar SX 3. Vreemd, maar voor mij dus wel gunstig! En voor mensen die SX 2 nog maar net hebben, is er een speciale updateregeling, waarbij je alleen maar de verzendkosten hoeft te betalen.

Ik denk er nu over om te updaten naar SX 2 en dan voor 15 Euro versie 3 erbij te nemen. SX 3 zal namelijk nog best wat kinderziektes bevatten en SX 2 kan er naast blijven draaien. Zo koop ik voor iets ongeveer 180 Euro 2 updates!

Heeft iemand hier ervaring met deze regeling?

Kan je sx1 niet gewoon naast sx3 laten staan? Dat zou nog veel beter voor jou zijn, lijkt me. Is goedkoper en je houdt een vertrouwd programma ipv. dat je 2 nieuwe hebt.

SX 2 heeft veel meer features en minder bugs dan SX 1. Naar ik hoor is SX 2 ook nog vrij stabiel en ik weet niet zeker of SX 1 naast SX 3 kan blijven draaien. Bovendien kan ik dan altijd nog terug naar SX 1 als het moet, maar daar geloof ik niet in. SX 2 kost me uiteindelijk slechts 15 euro, gek als ik dat niet doe toch?!

Origineel geplaatst door Nemco
... dongle meteen ff geupdate...

Krijg je trouwens een nieuwe dongle (net als bij de update van VST 5 naar SX 1) of wordt de bestaande dongle opnieuw geprogrammeerd?

De dongle wordt hergeprogrammeerd. Je krijgt er geen nieuwe bij. Steinberg wil niet dat je stiekem de oude tweedehands verpatst, want daarmee zou je in hun ogen iemand illegaal een full version verkopen terwijl jij een upgradeprijs betaald hebt.

Bericht door een moderator:
Opgeschoond...
Ten overvloede: het is niet de bedoeling dat hier wordt gesproken over het 'gratis' gebruik van illegale software!

ik heb er inmiddels al een behoorlijk aantal uurtjes opzitten met sx3 (ja het was weer laat deze nacht ;)) Maar ik moet zeggen, ik ben zwaaaaaar onder de indruk van sx3. functies als audiowarp, de nieuwe manier van vst integratie, freeze, play order en de nieuwe arpeggiator (gebaseerd op midi patterns) zijn gewoon enorm goed uitgedacht en kwa handling is het nu allemaal meer toegankelijker geworden, je kunt bijna alles wat je nodig hebt tijdens het maken van je song bereiken vanaf je project window.

Ook de integratie van je hardware synths is nu stukken beter geworden, het is doodsimpel om een map te maken voor je hardware synth en zodra je deze kiest kun je je belangrijke knoppen (zoals cutoff en resonance) gewoon zichtbaar maken in je inspector (dit kun je zelf samenstellen in je eigen te definieren mixer map).

De stabiliteit valt nog enigzins tegen. er zijn een aantal zaken zoals bijvoorbeeld inplace editting en midi insert handling van sommige plugins, die resulteren in een crash bij bepaalde handelingen. Dit zal ongetwijfeld verholpen zijn met de volgende update.

Op cubase.net is een lijst te vinden met known issues. De meeste worden gefixed met de update die volgens bronnen op cubase.net zeer binnenkort zal uitkomen.

Back