Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, als ik me goed herinner was DCC wel digitaal, maar werd een compressiemethode gebruikt die lijkt op MP3 of MiniDisc compressie. De fans van DCC en MD vlogen elkaar regelmatig in de haren welke compressiemethode beter was.
QUOTE]
Klopt helemaal. Goed voor doorsnee huiskamergebruik, beter dan MP3. Voor de doorbraak van 44.1kHz/16 bits hard disk systemen perfect voor ruisarme opnames in het repetitiehok en snelle mixen. Het handige van DCC spelers en recorders is dat je er ook analoge tapes op kunt afspelen.
MiniDisc was handiger in gebruik en retestabiel. Geen gefuck met kapotte/skippende CDtjes en crashende hard disks. In de theaterwereld daardoor zeer geliefd.
MiniDisc was handiger in gebruik en retestabiel. Geen gefuck met kapotte/skippende CDtjes en crashende hard disks. In de theaterwereld daardoor zeer geliefd.
Zelf gebrande CDRs gaan niet lang mee, er zitten wel putjes in maar niet zo diep en degelijk als echte productie CD's... Ook al bewaar je ze goed, ze zullen degraderen..
Productie CD's gaan wel lang mee omdat daar na het branden nog een beschermende glaslaag over de zogenaamde "putjes" zit...

Ik geloof dat de eerste generatie productie CD's nu zo ongeveer wel het aan het begeven is
Seeds of love is 1989, das niet eens zo heel oud !
Maar sleep je die dan ook mee in de auto en andere plekken enzo? Dan gaat t wel heel snel denk ik...
Mijn ouders hebben oudere CD's die het nog wel doen overigens, en de meeste andere CD"s uit die tijd die ik heb doen het nog gewoon prima.Het mooie trouwens van DCC was dat die ook Dolby B en C hadden.
en de reflecterende laag bladdert af.
uiteraard... de quality van de steeds nieuwere producten gaan steeds minder lang mee... kopen, wegwerpen, kopen, wegwerpen... kassa magnetika...Helaas is de geluidskwaliteit van cassettes niet echt CD kwaliteit, maar ik durf een simpele stelling aan qua levensduur:
Cassettes gaan LANGER mee dan zelf gebrande CD R's (mits beide koel en droog bewaard