hoe maak ik real audio ?

Origineel geplaatst door bambamstudio
als ik wist hoe je iets in real audio op het net moet zetten dat mag iedereen wel ook een set van mij horen.

op www.realaudio.com kun je 'real producer' downloaden en daarmee concert je een wav in een rm file.. die file moet je uploaden en je hebt een realaudio file..
alleen... er zit een klein 'bugje' in real audio namelijk.. die file word dan niet streaming afgespeeld.. je moet eerst en RAM file maken.

Open notepad en tik daar de URL van de rm file in (dus bijv. http://www.dagoose.nl/realaudio/25june2002.rm) en die file save je dan weg als huppeldepup.ram en de verwijzing maak je dan naar die ram file, dan speelt ie hem streaming af.

Ik ben overigens de file van mijn set ff opnieuw aan het uploaden in iets beter kwaliteit dus als je nu aan het luisteren bent heb je kans dat ie ermee nokt... over 20 minuten staat ie er.. maar afspelen kan nu al als je nu op de link klikt

Origineel geplaatst door da goose

op www.realaudio.com kun je 'real producer' downloaden en daarmee concert je een wav in een rm file.. die file moet je uploaden en je hebt een realaudio file..
alleen... er zit een klein 'bugje' in real audio namelijk.. die file word dan niet streaming afgespeeld.. je moet eerst en RAM file maken.

Open notepad en tik daar de URL van de rm file in (dus bijv. http://www.dagoose.nl/realaudio/25june2002.rm) en die file save je dan weg als huppeldepup.ram en de verwijzing maak je dan naar die ram file, dan speelt ie hem streaming af.

Ik ben overigens de file van mijn set ff opnieuw aan het uploaden in iets beter kwaliteit dus als je nu aan het luisteren bent heb je kans dat ie ermee nokt... over 20 minuten staat ie er.. maar afspelen kan nu al als je nu op de link klikt

ik ga het ff proberen, binnenkort meer ;) (hoop ik)

Realaudio is vette spyware:( en een vervelend bedrijfje wat je net schone computer kan vervuilen! I prefer mp3 anders op lagere bitrate als het moet, of Quicktime, wma ofzo.

Sinds wanneer is Realproducer gratis?
Ik zag em zou gauw niet meer staan op de site.

Wat vinden jullie van die nieuwe Real One player.
Ik heb em geprobeerd maar ben weer teruggegaan naar Realplayer 8.

ja, ik kon eerst in cooledit saven als realaudio.....(dat was cooledit 96)
maak er anders n mp3 met een lage bitrate van

Shit!

Als Realaudio nou ook al met spyware gaat klooien dan hoeft het voor mij dus ook al niet meer. Als ik ergens al een schurft hekel aan heb dan is het datte wel!
Dan maar gewoon microsoft en hun .wma files! What the hell!

Eric

je kan de real audio producer niet gratis downloaden, je zou m moeten kopen ! en ik kan geen enkele audio editor die kan saven naar rm.

Origineel geplaatst door bouncemasters
je kan de real audio producer niet gratis downloaden, je zou m moeten kopen ! en ik kan geen enkele audio editor die kan saven naar rm.

Sonic Foundry Soundforge 5.0 en hoger!

Eric

Origineel geplaatst door Auxillary
Shit!

Als Realaudio nou ook al met spyware gaat klooien dan hoeft het voor mij dus ook al niet meer. Als ik ergens al een schurft hekel aan heb dan is het datte wel!
Dan maar gewoon microsoft en hun .wma files! What the hell!

Eric

Real heeft het spyware haast uitgevonden !!! Zijn een van de eerste bedrijfjes die iedereens computer kunnen zien. Alleen tot er met versie 2.0 was ie volgens mij clean. Ze zijn nu voorbij versie 8? Alleen maar reclame en troep :( :(

Maar als je iets online wilt zetten dat gebruikers het alleen kunnen luisteren dan kan ik je nu al op een presenteerblaadje geven dat je het als gebruiker dan altijd nog het kan downloaden.

Gewoon een mp3 met lage bitrate is gewoon het handigste.

Of als je wilt is er ook een programma dat je mp3's omzet naar flash type sounds. Maar da's meer voor te programmeren.

ra.... 'het zou verbooooden moeten worden !'

Misschien een 64 kbs wma file? Die streamt ook. Het mooie van real player is dat je die in een html pagina kan integreren. Met een leuke background in een pop up window ziet dat er wel OK uit! Maar ik heb een hekel aan ´spyware´ dus denk ik dat ik dat zelf niet snel meer zal doen. Was namelijk van plan op mijn volgende versie van de website een Radio Page te maken maar, mmm, nu toch weer niet.

Eric

Origineel geplaatst door fuse
Maar als je iets online wilt zetten dat gebruikers het alleen kunnen luisteren dan kan ik je nu al op een presenteerblaadje geven dat je het als gebruiker dan altijd nog het kan downloaden.

Hoe kan je dat dan doen?
Ik gebruilk een freeware programma dat heet Zwei Stein om Realplayer files te maken. En dan heb je een programma RealPlayer Server dat je gratis kan donwloaden om een server te maken op je eigen computer, zodat heel veel mensen tegelijk je RAM files kunnen beluisteren, maar niet kunnen downloaden. Een klein filetje wordt gedownload naar je computer, maar dat is niet de echte RAM file.
Ik vind het voor mijn experimentele composities een beetje omslachtig en gebruik het niet meer, hoor, maar het kan wel.

Back