Afgehandeld Laatste activiteiten aan rechterkant

demian

Ojee
Oi..

Kan ik dat ook wegklikken op een of andere manier?
Als ik op nieuwe berichten klik dan was het oude overzicht voor mij prima, die tab / bar aan de rechterkant is een beetje overkill.

Groet!

Je bent er snel bij Demian :).

De kolom met laatste activiteiten toont een ander soort informatie dan Nieuwe Berichten. Nieuwe Berichten beperkt zich tot een overzicht van de discussies waarin nieuwe berichten zijn gepost. Laatste activiteiten toont wat de naam al aangeeft, de laatste (of meest recente) activiteiten op het forum. Het toont de 10 nieuwste activiteiten die door leden zijn uitgevoerd op het forum (nieuwe threads, reacties, duimpjes, polls, Bits).

Omdat een dergelijk overzicht goed aansluit bij Nieuwe Berichten, hebben we de keuze gemaakt om deze informatie op die pagina in een extra kolom weer te geven.

Het overzicht is niet weg te klikken.

Nou ja, kan me voorstellen dat niet iedereen dit wil. Zo'n kolom met steeds nieuwe items die automatisch in beeld komen is misschien ook wat onrustig, als je al gevoelig bent voor informatie-overload enzo. Op andere fora met Xenforo zie je dat dit soms op een andere plek staat, wie deze info wil zien kan dat klikken om het te bekijken, in dit voorbeeld heet het 'Laatste bijdragen':

laatste-bijdragen.jpg

De plaats van het column is wat raar omdat je nu je hoofd moet buigen om gewoon de nieuwe berichten te lezen.
Wellicht kan er aan de linker kan een lege ruimte van 2 tabs worden geplaats.

Boeh!
OK

Nou ja, kan me voorstellen dat niet iedereen dit wil.
Ik ook hoor :). Ik kan me ook voorstellen dat er mensen die dit wel willen of leuk of handig vinden.

Zo'n kolom met steeds nieuwe items die automatisch in beeld komen is misschien ook wat onrustig, als je al gevoelig bent voor informatie-overload enzo.
Het verversen van de Nieuwe Berichten pagina kun je aan of uitzetten. Als je deze optie hebt aangezet, kun je ook kiezen voor de frequentie waarmee de pagina ververst wordt. Als je de optie uitzet, kun je beide kolommen handmatig verversen.

Op andere fora met Xenforo zie je dat dit soms op een andere plek staat, wie deze info wil zien kan dat klikken om het te bekijken, in dit voorbeeld heet het 'Laatste bijdragen':
We hebben er bij het ontwerpen van het forum voor gekozen om geen tweede navigatiebalk te tonen. Op mobile devices kost dit teveel ruimte. Daarnaast oogt het onduidelijk en onoverzichtelijk. De kolom die er nu bij is gekomen, vraag in onze optiek weinig aandacht door de breedte en de positie.

De plaats van het column is wat raar omdat je nu je hoofd moet buigen om gewoon de nieuwe berichten te lezen.
De nieuwe berichten staan toch nog steeds op dezelfde plek? De pagina wordt nu alleen efficiënter gebruikt. Er stond heel veel wit op de pagina met nieuwe berichten. Welk device gebruik je?

Wellicht kan er aan de linker kan een lege ruimte van 2 tabs worden geplaats.
Bedoel je tussen de twee kolommen in? Dus de linker kolom iets smaller maken?

Ah, je bedoelt de marge nog links van linker kolom. Die zit er ook wel hoor. Is op kleinere schermen alleen niet zichtbaar. Als er geschaald wordt, wordt eerst die marge weg geknabbeld, en daar worden de kolommen smaller gemaakt.

Als je scherm breder is dan 1650 pixels, dan verschijnt de marge. Wordt je scherm of view port kleiner dan 960 pixels, dan verschijnt de layout voor middelgrote schermen en bij 480 pixels breedte wordt de styling voor telefoons gebruikt.

Met jouw scherm zou de marge dus gewoon zichtbaar moeten zijn.

ik heb op mijn Surface Book 2 gekeken maar geen randje. ik gebruik opera als browser.

Net even op Opera getest. Ik zie netjes de marge links en rechts. Kan het zijn dat je beeld op meer dan 100% staat? Ik zie namelijk wel dat wanneer ik zoom (crtl + muiswiel), de marges verdwijnen.

Zonder op iemands tenen te willen staan, maar, ik weet niet wat het is met programmeurs, developers en ict-ers, de behoefte om constant maar dingen te veranderen, te vernieuwen onder het mom van verbeteren, maar, het forum was tot een paar dagen geleden perfect. Gewoon de boel zo laten is helemaal prima. Het forum doet wat het moet doen, meer is niet nodig.
Ik zou het gewoon laten zo als het was en eventuele overbleven energie in andere dingen steken.

Persoonlijk vind ik dat ding aan de rechterkant erg irritant, maar ja, wie ben ik.

Als je alle forums als gelezen hebt gemarkeerd, krijg je een lege lijst te zien bij Nieuwe Berichten. Wat is het probleem precies?

EDIT: De vertaling van de melding is inmiddels gedaan :).

Ik ben inderdaad niet duidelijk. De lege lijst is het probleem niet. Dat de rechterkolom hoger staat wel. (nou, nou, wat een probleem, vind het er alleen niet zo mooi uit zien)

Helder. Dat is het gevolg van de automatische update functie voor deze pagina. De ververs- en aan/uit knop nemen immers wat plek in boven de eerste kolom. Ik verwacht dat het een lastig verhaal wordt om die tweede kolom iets naar beneden te krijgen.

Net even op Opera getest. Ik zie netjes de marge links en rechts. Kan het zijn dat je beeld op meer dan 100% staat? Ik zie namelijk wel dat wanneer ik zoom (crtl + muiswiel), de marges verdwijnen.
nee ik zie gewoon geen margin. net als op @BlackEyed zijn screenshot. maar dan wel met berichten.

Ik persoonlijk vind het ook erg rommelig eruit zo. Het zou mijn inziens uitgelijnd moeten zijn met de berichten links. Verder vind ik het totaal oninteressante info en dus overbodig om het zicht te hebben. Maar goed, ik waardeer het zeker dat er vernieuwd en uitgeprobeerd wordt. Dat dat niet altijd voor iedereen even prettig uitpakt (zeker hier haha) hoort daar dan bij :)

Back