DJ's...eat your own balls!

zwijg stil, ik was blij dat ze niet te vroeg begonnen en te laat eindigden want als ploegenwerker wekker om 4u00 of pas bed in om 8u00 na nachtwerk, terwijl de beats je slaapkamer binnenkomen. Ik schrijf 5 km maar was er mss maar 3 in vogelvlucht. Anyway, ik had er relatief weinig hinder van.

Ik denk dat hij bedoeld dat Kebu iets doet en de hedendaagse DJ zoals ergens boven beschreven, zijn laptopje aanzet en met zijn vinger zit te zwaaien, hij had ook een ander persoon als voorbeeld kunnen nemen

Ik wilde eigenlijk citeren, maar het werd een duimpje... :D

Maar goed, er is niet veel mis met een DJ en een laptop, alles hangt af van de context. Voor de een zal Kebu leuk zijn, voor een ander een feestje met zo'n DJ. De logica van 'omdat X dan nooit Y' ontgaat me een beetje, het ene sluit het andere niet uit.

Persoonlijk denk ik dat Kebu best goed is, maar ook dat ik het na 5 minuten wel gezien heb. Kijken naar schaars geklede dames op een hete zomerdag, zoals hierboven werd genoemd, dat mag best wat langer duren. :)

Tsja. Het is eigenlijk ook appels en peren vergelijken. Kebu doet een cover trouwens dat is natuurlijk ook wat anders dan je eigen compositie. Maar die DJ's op van die grote festivals dat is eigenlijk niet echt wat je kunst zou kunnen noemen. Het doel is die mensen te laten dansen en daarbij zo toegankelijk mogelijk te zijn want iedereen moet er in mee kunnen gaan. Je vergelijkt een schilderij niet met behang.
Je hoeft dus niks tegen behang te hebben. Wat natuurlijk voor veel mensen storend is is dat behang het beter doet dan schilderijen. Maar dat is in de echte wereld ook zo. Maar niemand die een behangontwerper ziet als artiest en die DJ's dus wel. Denk dat veel mensen die zelf bijvoorbeeld ook componeren dat ontzettend stoort.

Als ik het voor mezelf zou bekijken, dan zou ik ook niet anders kunnen dan een nummer van cd afspelen en erover heen tokkelen. De meeste van mijn nummers zoniet allemaal bestaan uit meer dan 40 tracks. Om dat allemaal live te gaan brengen, is gewoon bijna ondoenbaar. Zeker als je een volledige studio af moet breken om dan ergens anders op te stellen, te finetunen... nee, dat zou ik gewoon niet zien zitten.

Dat voor mijn 2 cts :koffie:

Beetje een k*t vergelijking om een live artiest te gaan vergelijken met een hedendaagse mainstream DJ.

Het zijn niet de beste tijden voor muziek maar laten we dat ook niet te negatief zien.
Wie zoekt zal nog steeds kwaliteit vinden qua artiesten en labels maar als 'fijnproever' moet je vaak (om niet te zeggen altijd) wegblijven van wat mainstream is.
Het is natuurlijk zo dat grote acts moeilijk te vermijden zijn want die zijn nu eenmaal sterk aanwezig gezien hun populariteit.

Gewoon best niet teveel (negatieve) energie in die zaken steken. Ikzelf kan me daar soms ook over opwinden maar wat brengt het op...?

F3AF4712-0CC5-468B-A55C-488DCDA4D4F0.jpeg

😜

Haten op een festival als Tomorrowland vind ik een beetje als Coca Cola bedoordelen als of het een of andere goeie wijn is… als het je ding niet is dan moet je het lekker laten gaan.

Die gasten van Kraftwerk zagen er vroeger toch ook al als levenloze robots uit? Dat is hun handelsmerk...

Als je komt om te dansen dan maakt het toch geen fuck uit of iemand muziek draait of live speelt?
Zolang de persoon op de buhne maar lekker in de groove blijft qua tracks.
Als je als muziekliefhebber komt voor de muzikanten die muziek maken dan moet je naar een bandje gaan.

Haten op een festival als Tomorrowland vind ik een beetje als Coca Cola bedoordelen als of het een of andere goeie wijn is… als het je ding niet is dan moet je het lekker laten gaan.
Nee in het geheel niet. Het is pretenderen alsof Cola een goede wijn is... en dat is iets geheel anders!
Mac Donalds mag van mij, maar dan moet je niet gaan lopen vertellen dat je bij een sterrenchef bent wezen eten...

Laatst gewijzigd:
Ik vond het wel een mooie metafoor eigenlijk..
Maar ieder z'n ding toch.. er is zoveel fake.. als je je daar om druk moet maken kom je niet meer aan genieten toe..

Back