SYNTH KROEG BABBEL Synth van de week 2023

Zag nog eentje op reverb staan voor 2230 met nieuwe membramen.

€2230 + €50 verzenden.

Lijkt me redelijke prijs. Meer is het ook niet waard.

Week 27
Minimoog 1973 old voice board.

Dit oud ding, wat kan je er over zeggen. In ieder geval dat hij heel anders klinkt dan een Boog, het lijkt er nog geneens op.

De lieveling van menig muziekanten die hier over de vloer komen.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Week 27
Minimoog 1973 old voice board.

Dit oud ding, wat kan je er over zeggen. In ieder geval dat hij heel anders klinkt dan een Boog, het lijkt er nog geneens op.

Ik had 3 minimoogs in de woonkamer. Ze klonken allemaal anders en ik wou die van @sunny pedaal ipv mijne.

De ene gelooft n yt filmpje, een ander de bijbel. Ik mijn oren.
Dat kan ik goed geloven. Ubuis is leuk maar misleidend.

Sinds Moog is overgenomen door inMusic heb ik in mijn hoofd zitten dat ik nog zo'n Minimoog 22 van de laatste batch als Employee Owned wil. Verontrustend.

Sinds Moog is overgenomen door inMusic heb ik in mijn hoofd zitten dat ik nog zo'n Minimoog 22 van de laatste batch als Employee Owned wil. Verontrustend.
Past wel mooi in je setup.

Ik had 3 minimoogs in de woonkamer. Ze klonken allemaal anders en ik wou die van @sunny pedaal ipv mijne.

De ene gelooft n yt filmpje, een ander de bijbel. Ik mijn oren.
Jij had 3 minimoogs in de woonkamer. Toen speelde ik een basnoot op de mijne. Toen had je een gammele ruwbouw en gingen er 3 autoalarmen af in de straat. :D

De mijne is een "new" osc board uit 1981 ofzo. Voor sommige klanken en trucjes was die old osc board de lekkerste, voor anderen had ik liever de mijne. De reissue vond ik minder boeiend. En de Boog is op de reissue gebaseerd. Nog steeds een mooie synth die reissue, maar niet dat extraatje wat echt je aandacht trekt.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
:dubbel: :dubbel: :dubbel:

Een Boogje voor erbij lijkt me wel wat.
Kost minder dan een zaterdag avond uit de hand gelopen zuipfeestje.

1688316682346.png

Voor de Magic Man solo lijkt der alte van Sunny mij het meest geschikt. Voor een Michael Jackson Thriller periode baslijn eerder de mijne. Voor de outro van Driver's Seat zit je er een beetje midden tussenin. We zitten dan sowieso wel echt op details te focussen, op zich zijn ze wel voor een groot deel uitwisselbaar.

Voor het 3 osc superstrak tracken van Skrzek heb je vooral een heeeel goed getunede nodig. En een Space Echo. En een kerk.

Voor het 3 osc superstrak tracken van Skrzek heb je vooral een heeeel goed getunede nodig. En een Space Echo. En een kerk.
dit gaat het hier niet worden, Osc3 is een haartje onstabieler dat ocs1 en osc2. vooral de keytracking.
Bij 21grC in de studio staat hij redelijk strak, enkele graden kouder of warmer en ocs3 gaat ervandoor.

Uiteraard is het oud vco bord wat moeilijker te tunen, er is een reden waarom het design veranderde in 1974

30 a 40 minuten. De eeste 10 minuten is het een zottekot.

Om gewoon wat te jammen 15min, om opnames te maken kan je beter een uurtje voor zijn.

Als ik niet moet opnemen zit ik er na 1 minuut of minder al mee te spelen. :) Met al mijn VCO analoogjes eigenlijk (Minikorg, MS20). En opnames zijn bij mij toch van de tweeënvijftigste take reeds goed, dus tegen dan is hij wel door en door krokant gebakken.

:dubbel: :biertje: :biertje:

Mijn ms20 is ook binnen de minuut helemaal ok, hoewel het ook een oude korg IC35 filter type is.

Memorymoog is aanzetten, koffie gaan drinken, gras afrijden. tune drukken en klaar, helemaal top :okdan:....dan komende uur nog 6 keer tune drukken.

Alle andere vco bakken zijn binnen enkele minuten wel stabiel.

Back