SYNTH KROEG BABBEL Synth van de week 2023

Ja een hele inspirerende synth
Fijne layout ook

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Aangezien jij ook een Memorymoog hebt... hoe vergelijk je ze met elkaar?
Buiten de moog naam en de looks.,,Helemaal niets met elkaar te vergelijken. kompleet verschillende bakken.

Ze passen wel mooi bij elkaar.

Week36
Moog One

één van de beste synths van de laatste jaren.
Iedere euro waard.... Yeeaaa, hit me..... 8D

Ik heb de mijne (16 voice) sinds 2019 en kon hem toen nog voor een mooie prijs (nog steeds tranentrekkend veel maar heel ver van de idiote 10k+ toestanden die je nu ziet) kopen bij Sound Supplies, inmiddels helaas opgeheven. Prachtige synth, al waren er ook wel een hoop mensen met problemen. Mijn exemplaar gedroeg zich echter prima en nooit last gehad van serieuze tuning problemen en dergelijke. Ik geloof dat inmiddels met firmware 1.5.0 de meeste narigheid wel is opgelost al zitten er nog steeds wel wat onhebbelijkheden in de MIDI implementatie en ontbreekt poly aftertouch of MPE dat wel min of meer was toegezegd. Ik ben benieuwd of er ooit nog een update voor uitkomt, zeker nu Moog in nieuwe handen is.

De synth is geweldig, de mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt. Die vrijheid betekent ook dat het heel makkelijk is om hem NIET goed te laten klinken. Het is geen sweetspot kanon als een Prophet of Oberheim.

• Duimpje
Week37
Elka Synthex

Genoeg Kutsynth's gehad nu, hier is een speciale.
was tot de komst van de bovenstaande Moog One de duurste synth die ik had.

Hier op het forum gekocht aan Leo en koste 13jaar terug al €4000, of ongeveer 100€ per kg, man is dat ding zwaar.....

Hij niet speciaal beter of slechter van klank in zijn klasse, maar wel significant anders van klank en dus een mooie aanvulling in het klankpallet van Studio VIC.

Bekend om de Laserharp kank, wel grappig dat een van de bekenste HARD SYNC klanken uit een synth komt die geen pitch envelope heeft..:eureka:

Ook gehad, uiteindelijk weggedaan omdat ik ‘m nogal eh..saai vond, zeker voor het formaat en gewicht. Geruild tegen een Xpander en een Moog Source. Die laatste heb ik ooit met m’n stomme kop weer verkocht/geruild tegen een Eventide Modfactor en wat zilverlingen

Week 38
Sequential Prophet600

Tof bakje
Uli dacht er ook zo over blijkbaar

Moet nog es een GLIGLI maken, heb alles in huis alleen geen tijd en goesting.

Komt wel eens

Ik had het ook drie jaar liggen, maar eenmaal erin was ik erg blij. Wat een verschil. Het lijken kleine verschillen, maar het maakt het zo veel beter.

Ik moet de nieuwe imogen 2022 firmware er nog een keer opzetten, die maakt het nog beter, vooral betete arp, envelops en onzichtbare software optimalisaties.

Ik vond de Prophet 600 en de Behringer Pro 800 niets speciaals of moois.
Maar moet zeggen dat hij zo slecht nog niet is.
En je kan er volgens mij best leuke patches mee bouwen.
Nu denk ik niet dat hij in mijn setup veel aan de beurt zou komen.

Het is een bruikbaar en plezant stukje hardware.

Tot tegenstelling van de meeste remakes vindt ik de pro800 wel beter dan de oude P600.

Niet dat ik mn oude ervoor ga inruilen, zo groot is het verschil niet, raad wel de Beh pro800 aan. denk dat dit "good value for money" is.

Uiteraard voor de Classic 80's sound liefhebber.

Idd en 8voicen ipv 6 en meer resolutie in de bediening en goedkoper voor even goede klank.

De gligli maakt veel goed maar dat is een mod en dus niet het origineel.

ik heb weinig met 'origineel' als iets beter klinkt dan g ik daarvoor.
Ga bv ook gewoon mijn Fender Princeton Reverb 2 modden en daarna is hij niet meer origineel. :)

• Duimpje
Duimpjes: PWM
Nord = platte kaas =)
We moeten hier haast de fanboys triggeren :bekdicht::bekdicht::bekdicht:
tja, dat is jouw mening 🙂. deze fanboy heeft de 1 & 2 en vindt ze super funky, vooral als je afstapt van de factor presets en gaat layeren. K vind het een topper om mee te scheuren on stage omdat ze lekker door de mix snijden en de nuance van de pitchbender valt niet te evenaren met andere synth IMO.
Pelle mode is ook vet om door de bas-versterker te jagen. Even tunen in je favoriete toonaard en dan lekker mee jammen. Zo kan ie bv klinken als een basgitaar met freaky feedback control. Of een meltingpot tussen jimmy hendrix, bernie worrell en larry graham.
Maar goed… ieder zijn smaak…

• Duimpje
YESSS, we hebben er 1tje :halleluja Fanboy getriggerd :dubbel::biertje:

Goeie maat van me in Brugge heeft een NL1 met uitbreiding, dit is idd een heel tof scheur apparaat.
Ik ga eens experimenteren met wat bass klanken en bass effecten, lijkt me wel wat.
Wat bedoel je met layeren? de 1 en de 2 of met andere synths ?

@Vic ik snap wat je zegt.
Maar dat platte geld voor het meeste digitale.
Zo klinkt een modeling amp ook wat platter dan de echte etc.
Dat platte is wel iets waar je wat aan kan doen met bv eq en je patches goed proggen.
Zo heb ik onlangs een Korg Z1 besteld. Die klinkt in veel demo's ook plat.
Maar we weten dat die ook heel lekker kan klinken.

Ben geen fanboy maar denk dat de Nord's niet voor niets een stage standaard zijn geworden.
Goede bouw en sound.

Wat bedoel je met layeren? de 1 en de 2 of met andere synths ?
Nee, layeren in de synth zelf. De NL is multi-timbraal, hij heeft 4 slots (A,B,C,D) waaraan je klanken kan toewijzen. Die kan je bv gebruiken op 4 aparte midi kanalen, MAAR wat nog vetter klinkt is wanneer je ze gebruikt voor één enkele patch. Je stelt elke slot in op de klank die je wil en daarna druk je simultaan de slots in die je tegelijk wil afspelen. Die gelaagde patches kan je dan opslaan in de 'performance mode'
Je moet wel stemmen genoeg hebben. Met een 4 stemmige NL1 zonder expansie board blijft het natuurlijk wat beperkt...

• Duimpje
Het is een bruikbaar en plezant stukje hardware.

Tot tegenstelling van de meeste remakes vindt ik de pro800 wel beter dan de oude P600.

Niet dat ik mn oude ervoor ga inruilen, zo groot is het verschil niet, raad wel de Beh pro800 aan. denk dat dit "good value for money" is.

Uiteraard voor de Classic 80's sound liefhebber.
Op basis van ervaring, youtube of aantal functies?
Ik heb de pro800 zelf nog niet gehoord dus kan de klank moeilijk beoordelen of vergelijken.
Het is uiteraard wel erg veel bang for your buck en de laatste firmware update lijkt weer veel goed te maken.

Back