Hier ook één van de favorieten. Levert altijd inspiratie op, multiinzetbaar en vaak dikke sound. Goede UI. Ik snap daarom ook de vele negatieve reacties op het net niet. Ik moet wel zeggen dat ik het voornamelijk voor techno gebruik en misschien is het juist wel geschikt door wat mensen die dunne metalen sound noemen maar ik krijg er ook dikke sounds uit, vind ik.
Ik zag via dit forum een studiotour van Brian Transeau. Hij heeft enorm veel synths en over bijna elke synth was hij laaiend enthousiast, behalve de Jupiter 6, daar had hij nog nooit een goed geluid uit gekregen. Hilarisch! Ik heb het overigens wel al 20 jaar of langer en ik weet niet of ik er nu 5000 euro aan zou uitgeven...
Dijk van een synth en inderdaad uitermate geschikt voor electro / techno! Instant Drexciya. Parameter range is enorm en ligt altijd fijn in de mix. Erg sexy ook
Ja eens, heerlijke synth! Ik ga morgen of overmorgen bij een maat op zijn prologue 16 spelen dus kan ik eens checken of ze qua sound een beetje op elkaar lijken.
Nog zo'n bakje die vroeger weinig koste door in de schaduw te leven van de juno60.
Ook makkelijk defect te vinden door uitlopende batterijen.
Wordt heel veel gebruikt hier, er zit een midi kit in en er hangt een crumar midi 1 octaaf baspedaal aan.
In wezen één van mn bass synths.
Er is maar één oscillator per voice maar de sub oscillator kan 2 octaven diep, lekker laag.
Was die niet al geweest? Kan me vergissen waarschijnlijk had hij al ergens de Revu gepasseerd.
Klank meer organischer dan een juno60 rouwer levendiger. Klinkt echt als de klank “zo moet een synth klinken “ uit het verleden opgeslagen waarschijnlijk. Zo iets als @Roland zegt zo moet een piano klinken. Wat in die tijd compleet mislukt was natuurlijk. Voor mij meer steampunk rock Stereotype sound als ik ook helemaal tegek was” orchestral manoeuvres in the dark” . 1981 82 klink altijd op elke stand goed .
Vond ook de effecten leuk dus heb ik nog een doos vol met effect pcb’s van ondergegane poly6 synths. Stuk of 7 ooit nog eens een module van maken. Ooit als ik tijd heb.
Nog altijd dezelfde Polysix die je van mij overnam (Gent/Mariakerke)?
Lang getwijfeld maar achteraf toch geen spijt gehad om deze weg te doen net als bij de Juno 60. Ik had het meer voor de Korg Mono/Poly (gekocht in dezelfde periode) waaruit je heel rare geluiden kreeg. Deze in combinatie met enkele effecten en je zat in space ...
Nog altijd dezelfde Polysix die je van mij overnam (Gent/Mariakerke)?
Lang getwijfeld maar achteraf toch geen spijt gehad om deze weg te doen net als bij de Juno 60. Ik had het meer voor de Korg Mono/Poly (gekocht in dezelfde periode) waaruit je heel rare geluiden kreeg. Deze in combinatie met enkele effecten en je zat in space ...
Ik heb ook een Polysix gehad. Met de Juno heb ik iets meer een klik. Niet dat een Polysix erbij een straf zou zijn! En om naar te kijken de mooiste synth ooit.
Ik heb mijne al lang maar krijgt echt nooit de beurt. Staat zelfs niet meer in de studio, maar slaapt in de opslag. Had m ooit vergeleken met de j60 bij iemand en won qua diversiteit. Maar eet stof en 10? jaar later kwam de j60 toch en word meer gebruikt dan de poly 6 ooit.
Mijn polysix wordt op dit moment door @PWM onder handen genomen, nieuwe kiwi board erin, psu upgrade, audio input voor filter en fx en last but not least een stereo output.
Vooral dat laatste geeft 'r zo'n mooie brede sound, voor zover ze dat nog niet had.
Ik ben van plan dit product te gaan verkopen als kit. Het is inderdaad een PCB met wat extra componenten, dit wordt een SMT PCB zodat je alleen nog maar de draadjes hoeft te solderen. Als je de headphones uitgang wil opofferen (of de tape I/O als je een kiwi mod hebt) hoef je geen gaten te solderen.
Ik heb waarschijnlijk wel wat PCB’s over (thru hole) van de modificatie die ik voor MonoTron uit voer.
Als jij (en Vic?) er hier één van willen kan dat waarschijnlijk wel geregeld worden. Let wel dat je 3x LM13700 DIP nodig hebt. Deze word niet meer gemaakt.
Ik zal t.z.t. hier wel een apart draadje voor maken in de DIY sub.
Die Ensemble mod is mooi. Doet me 'n beetje aan de Kawai SX240/210 denken ook. Niet zo verzadigd als een Solina.. en dat vind ik een voordeel.
Wat ik me afvraag, voor de effectsectie op de Polysix zit een switch, worden de andere effecten (Phase/Chorus) ook stereo hierdoor? Of is het alleen de Ensemble die hier aangepakt is?
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.