SYNTH KROEG BABBEL Synth van de week 2023

Die Ensemble mod is mooi. :okdan: Doet me 'n beetje aan de Kawai SX240/210 denken ook. Niet zo verzadigd als een Solina.. en dat vind ik een voordeel.
Wat ik me afvraag, voor de effectsectie op de Polysix zit een switch, worden de andere effecten (Phase/Chorus) ook stereo hierdoor? Of is het alleen de Ensemble die hier aangepakt is?
Minder verzadigd komt denk ik doordat ik het midden signaal, dit is ook het signaal waar de schakelaar voor de verschillende effecten invloed op heeft, niet 100% is ingemixed maar ong. 80%. Het volume van het “midden” deel is in te stellen met een trimpot.

Dus het is een combinatie. Het stereo deel is onveranderbaar maar de schakelaar heeft nog wel een (milde) invloed op het totale geluid.
Aangezien je nieuwe outputs maakt, waar het effect altijd aan is, blijft de normale output werken zoals het “hoort”.

Ik ben van plan dit product te gaan verkopen als kit. Het is inderdaad een PCB met wat extra componenten, dit wordt een SMT PCB zodat je alleen nog maar de draadjes hoeft te solderen. Als je de headphones uitgang wil opofferen (of de tape I/O als je een kiwi mod hebt) hoef je geen gaten te solderen.

Ik heb waarschijnlijk wel wat PCB’s over (thru hole) van de modificatie die ik voor MonoTron uit voer.
Als jij (en Vic?) er hier één van willen kan dat waarschijnlijk wel geregeld worden. Let wel dat je 3x LM13700 DIP nodig hebt. Deze word niet meer gemaakt.

Ik zal t.z.t. hier wel een apart draadje voor maken in de DIY sub.
Ja, ik wil er wel 1tje

Eergisteren wat aan het Jammen met een andere synth-verslaafde.

Knal Knal zij de mixer, wat magic smoke en Game over.
Voedings elco's ontploft, oud gammel soundcraft ding, verbaast me niets.

Even herstellen, blijkt de transfo ook verbrand te zijn, in die goedkope tafels zit niets van zekeringen.....
Ik heb nog wel wat oude transfo's liggen, geen probleem
Ding open, nieuwe elco's, 7815 ic zijn ook defect, transfo vervangen...testen,.....WTF nog meer rook =( Mega Magic Smoke :peukie:

Is het nog mn eigen domme schuld ook, transfo fout aangesloten, goed in gedachten en toch fout uitvoeren, het is mn dag niet vandaag.

Blijkt dat ik de hele mixer verziekt heb met overspanning, die is voor de vuilbak....
Gebeurt niet veel maar ook hier gaat het af en toe fout. Nochtans niet gezopen :bekdicht::koffie:

Behringer mixer besteld, ook al aan gewerkt vroeger, die zijn redelijk OK gebouwd trouwens, beter dan Soundcraft Spirit in ieder geval :biertje:

Iets foutief aansluiten tijdens een reparatie, wie doet nu zoiets! Behalve ik dan...=(8o)

Alvast veel plezier met de nieuwe mixer dan maar! En proficiat met de mooie voorraad fader caps en knoppen die je nu hebt.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Eergisteren wat aan het Jammen met een andere synth-verslaafde.

Knal Knal zij de mixer, wat magic smoke en Game over.
Voedings elco's ontploft, oud gammel soundcraft ding, verbaast me niets.

Even herstellen, blijkt de transfo ook verbrand te zijn, in die goedkope tafels zit niets van zekeringen.....
Ik heb nog wel wat oude transfo's liggen, geen probleem
Ding open, nieuwe elco's, 7815 ic zijn ook defect, transfo vervangen...testen,.....WTF nog meer rook =( Mega Magic Smoke :peukie:

Is het nog mn eigen domme schuld ook, transfo fout aangesloten, goed in gedachten en toch fout uitvoeren, het is mn dag niet vandaag.

Blijkt dat ik de hele mixer verziekt heb met overspanning, die is voor de vuilbak....
Gebeurt niet veel maar ook hier gaat het af en toe fout. Nochtans niet gezopen :bekdicht::koffie:

Behringer mixer besteld, ook al aan gewerkt vroeger, die zijn redelijk OK gebouwd trouwens, beter dan Soundcraft Spirit in ieder geval :biertje:
Balen! Voordat je de mixer naar het grof vuil brengt: De knoppen van de faders en pots kan je er met een beetje geweld vanaf halen, altijd handig om te hebben liggen. en wellicht zijn de potmeters zelf ook nog goed voor als je een keer wat analoogs moet fixen.

• Duimpje
Balen! Voordat je de mixer naar het grof vuil brengt: De knoppen van de faders en pots kan je er met een beetje geweld vanaf halen, altijd handig om te hebben liggen. en wellicht zijn de potmeters zelf ook nog goed voor als je een keer wat analoogs moet fixen.
Oh, hij gaat in de onderdelen pcb bak, er komt nog wel iets van pas later.
Niet dat er veel bijzonders op zit, maar je weet nooit.

Hier gaat niet veel op het grof vuil van dat soort spul hoor. De omkasting wel, die mag in de recyclage container.

Ook mijn favoriete VA, helaas heb ik de SN2 Keys (nog) niet..

Ik heb wel, Ultranova, Novation Nova II keys, Novation Nova Desktop, Supernova Rack, Supernova 2 Rack, dus ik ben redelijk voorzien in de sound.. :D
Wat veel mensen overigens niet weten is dat de Supernova II keys en de Nova II keys beide dezelfde sound engine hebben, alleen heeft de Supernova 2 meer stemmen en als het om de keys uitvoering gaat, extra een set sliders voor ENV2, en meer knoppen op de effect sessie. Verder zijn ze qua synthese gelijk. De Nova Desktop is weer gelijk aan de Supernova Rack. Persoonlijk werk ik liever met de desktop dan met de rack omdat je er makkelijker achter zit.

• Duimpje
Dit zijn nu eens synths waar ik nog nooit mee gespeeld heb of me in verdiept heb. Ik ga bij gelegenheid de filmpjes eens bekijken.

Ik heb de filmpjes bekeken, maar binnen die context is me niet helemaal duidelijk wat dit nu een/de favoriete VA van gebruikers maakt. Waarin blinkt hij uit tov de concurrenten uit die tijd (MS2000, JP8000, Virus, AN1X, CS6X, Z1...)? Niet dat ik het slecht vind klinken ofzo hoor, maar ik hoorde geen duidelijk "unique selling point" doorheen Youtube. Bij de JP8000 bv is dat voor velen de supersaw, bij de Z1 de physical models, nieuwer bij de Kingkorg het filter...

Ik heb de filmpjes bekeken, maar binnen die context is me niet helemaal duidelijk wat dit nu een/de favoriete VA van gebruikers maakt.
Mij ook niet. Ik vind het wel een mooie synth maar voor mij steekt 'ie ook niet echt boven de concurrentie uit verder.

Mij ook niet. Ik vind het wel een mooie synth maar voor mij steekt 'ie ook niet echt boven de concurrentie uit verder.
Voor mij was het de bediening en mogelijkheden; geluid was niet verkeerd/meer dan okee, maar dat in combinatie met het gebruikgemak en mogelijkheden: een topper!

Voor mij is het bijna de ultieme space synth.
Het bedieningsgemak is fijn, maar mij gaat het om het karakter van de geluiden. Dit valt gewoon precies in mijn straatje. De JP8000 is ook top, de Virus ook, maar met die laatste heb ik dan verder niet echt wat ondanks dat ie erg goed klinkt verder.

Week36
Moog One

één van de beste synths van de laatste jaren.
Iedere euro waard.... Yeeaaa, hit me..... 8D

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Back