rvanommen
Ouwe rot
Deels mee eens. Ik denk dat die persoonlijke voorkeur het onwijs lastig maakt om echt objectief ervaring te delen.Die winkel heeft ook power kabels van €760 in het assortiment en durven dat aan te prijzen als nuttig. Op zo'n moment geloof ik geen woord meer van wat de beste man over hoofdtelefoons te vertellen heeft.
Het kwaliteitsverschil tussen een hoofdtelefoon van €250 en een van €1500 is misschien een paar procent, en vaak is dat zelfs gewoon persoonlijke voorkeur.
Maar als ik kijk naar een jaar of 10 geleden, toen ik uiteindelijk de nighthawk kocht, heb ik bij 2 hifi zaken in Leiden (overgauw en een waarvan ik de naam naam niet meer weet) zon beetje heel het assortiment tussen de 200 en 1000 euro beluisterd en ben toen tot de conclusie gekomen dat in de 500-700 euro range een soort sweetspot voor mij was. Die klonken toen (heeeeel erg persoonlijk en subjectief!!) Stuk voor stuk beter dan de goedkopere modellen.
De winst die je krijgt kwa kwaliteit boven die 700 euro hoorde ik toendertijd niet altijd als zodanig terug op de modellen. Modellen boven de 1000 heb ik toen niet beluisterd. Maar helemaal uitsluiten dat het hoorbaar beter kan door meer uit te geven doe ik op persoonlijke ervaring dus niet.
Disclaimers:
Ik zocht toen iets voor puur luisteren (film, game en muziek). Totaal ander doel dus.
ik kan verder ook onmogelijk uitsluiten dat wetenschap van de prijzen mijn mening niet heeft beinvloed.
Ik ben geen audiofiel en claim geen uitzonderlijk goed gehoor.
Bovenstaande is dus 10 jaar geleden en ik zou echt niet meer weten wat ik nog meer beluisterd heb. En tijd kleurt ook herrineringen

, en op zich geloof ik al die technische theorie ook wel, maar echt interessant vind ik het persoonlijk niet).