Een goede track is vaak 99% inspiratie en 1% transpiratie

ik dacht dat omgekeerde versie altijd van Lucebert kwam, blijkbaar niet. google geeft, thomas edison, die toch veel gestolen, of overgenomen heeft....

nou ja...

Deze stelling staat los van de hittegolf van dit moment

als het 99 transpiratie was. idd...

goed. met deze boutades, die meer bedoeld lijken te zijn, je tot zelf-denken aan te zetten... (of niet)...

je komt altijd uit op een soort van balans; passie en vakmanschap, inspiratie en transpiratie. hoe die balans werkt?

@vink Het valt mij bij mijn creatieve proces op dat goede nummers vaak moeiteloos worden gemaakt. Terwijl ik regelmatig het omgekeerde lees.

Ja, als de basis goed is omdat je een prima idee hebt dan is het afmaken niet echt werken.
Zodra het werken wordt dan zit je op het verkeerde spoor wat mij betreft.

@vink Het valt mij bij mijn creatieve proces op dat goede nummers vaak moeiteloos worden gemaakt. Terwijl ik regelmatig het omgekeerde lees.

ja hebt inderdaad zoveel 'werkwijzen', er zijn mensen die heel snel kunnen werken, er zijn tevens mensen die heel langzaam werken, en alles er tussenin.

Ik zie het voor mij liever wat breder. Niet per track. Een goede inspiratie boost/periode levert meerdere projecten op die weer voor verdere inspiratie kunnen zorgen, zweetloos.
Mijmer meer, je bent eigenlijk nooit klaar. :)

zo ervaar ik het ook, gewoon het laten komen is interssanter dan vooruit bedenken. Meestal start ik gewoon en na een tijdje loopt er wat en dat is dan wat het is. Lekker kosmisch enzo. Maar ja het werkt wel. Ik heb sinds kort altijd een rolling sampler lopen die 10min loopt opneemt, daar trek ik dan een leuk stukje uit en dat is het dan wel :). Persoonlijk kan ik niet tegen die doodgeprogrameerde Aphex Twin achtige toestanden, moeilijk doen om het moeilijk doen. Muziek moet een andere ervaring (emotie van welke orde dan ook)zijn dan met een microscope te gaan zitten analyseren en telkens op het verkeerde been gezet te worden door vage tempowisselingen enzo.

Ik vind van die geimproviseerde Vladimir Horowitz pianostukken waanzinnig tof, die cover-versies/naspeel concertenvan Bach enzo helemaal niks.

Back