Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Nieuwe voeding in m’n E6400 Ultra gebouwd en toen besloten dat ik effectiever met een squarp pyramid ben dan met een Hapax of Cirklon.

Weer een stap gezet naar de oplossing voor mijn live setups met ableton Live. Voor gebruik met de stage 4 gekozen om alles in sessionview te bouwen. Ik heb zowel arrangement als sesionview uitgeprobeerd de laatste dagen en wat ik wil bereiken kan in beide, maar de sessionview is een stuk overzichtelijker. Dus daar ga ik de komende tijd op doorbouwen.

• Duimpje
Duimpjes: L56
even de korg monologue ter hand genomen en uitgezocht hoe de automation/ motion ook alweer werkte .

beetje kloten met een JP8000 + Ensoniq DP/4 voor een esotherisch intermezzo

Eindelijk eprom binnen die de oled helemaal doet werken ipv half. Nog een beetje testen voor deze alpha juno 2 in de verkoop gaat.

Foto is geen goede , voor t oog is t echt zwart wit. Mooi, tevreden mee.

IMG_7039.jpeg

Vanmiddag sinds eeuwen weer eens wat geluiden gemaakt op de Alpha Juno 1 (wellicht onbewust geïnspireerd door @klinkske's updates van de AJ2). Vijf (!) soorten saws én saw-pwm - welke ander synth kan dat? En leuk en aardig dat de beroemde Juno106-chorus twee standen heeft, maar die op de Alpha Juno's hebben een instelbare (!) snelheid.

Die extra trap - "breakpoint" - in de envelope heb je niet altijd nodig, maar nu ontdekte ik dat als je T2 en L2 op maximaal zet, de breakpoint als het ware wordt uitgeschakeld.

Ik kan hem nu trouwens volledig programmeren met de BCR2000 én met de Electra One Mini, met lichte voorkeur voor die eerste bak.

Mocht er toevallig iemand met connecties bij Roland meelezen: how'bout een Alpha Juno 3 waarbij je de levels van de square en saw kunt instellen (gelijk de sub-osc en noise) ipv enkel aan/uit? En how'bout iets van crossmod tussen square en saw? En een paar extra LFO shapes, please? Verder níks aan veranderen. Al ben ik waarschijnlijk iets van 45 jaar te laat met dit verzoek...

Mocht er toevallig iemand met connecties bij Roland meelezen: how'bout een Alpha Juno 3 waarbij je de levels van de square en saw kunt instellen (gelijk de sub-osc en noise) ipv enkel aan/uit? En how'bout iets van crossmod tussen square en saw? En een paar extra LFO shapes, please? Verder níks aan veranderen. Al ben ik waarschijnlijk iets van 45 jaar te laat met dit verzoek...
Ik hoop er op dat iemand een keer een Alpha Juno Eurorack oscillator uitbrengt. Met individuele outputs per golfvorm kom je al een eind.

Ik vind de alpha juno heerlijk. Hij is ook zo betaalbaar. Vreemd dat ie nog overal makkelijk te vinden is. Ik doe m tegen mijn zin weg, was mijn 1e poly en enkel maar omdat ik m dubbel heb als rack

Nieuw project begonnen, Flightlight.

eindelijk eens mijn korg sq-1 serieus bekeken, youtube fimpjes bekeken, het kreng aangesloten op mijn juno 61, en wat uitgeprobeerd die ik op de fimpjes tegenkwam. Toch wel een leuk speeltje. Ergens deze week eens aansluiten aan iets met cv-ingangen en dan nog meer ontdekken.

Twee nieuwe bakkies opgehaald, Behringer Pro-1 en Pro-800.
Die Pro-1 kan lekker laag, van die Pro-800 is het vooral fijn dat'ie polyfonisch is én in eurorack past.
Beetje mee zitten pielen, geen idee of het blijvertjes zijn, maar vooralsnog wel geinige bakkies.

Back