Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Stukje Zombi / Dawn of the dead achtige tune met een (imp)OSCar met snufje TAL DUB X delay.

Ben helemaal gek op de Pioneer AS-1.
heb ook een Prophet 6 maar die AS-1 heeft toch iets.

Heb er een hele track mee gemaakt. Drums, Bass, chords, leads etc
Een tweede is onderweg.
Dit alles als 8 bar loops de SP16 in.

Het filter is geweldig. En wat ik van de sound zo goed vind is de hoog definitie. het is bijna zo glassy als een fm synth maar toch ook analoog harig.
Dat vind ik van de Prophet 6 ook. Daarom voor mij geen Prophet 5. Die is nog simpler en heeft nog minder modulatie opties.
yes de basic sound is wellicht heel mooi maar ook wat dof in vergelijking.

Toen de Prophet 6 uit kwam was ik een basher maar nu totaal omgekeerd.

De AS1, Prophet 6 en SP16 hebben allemaal hetzelde filter. De SP16 stereo dan.

hey, yes [shift] inhouden.
Zo kun je alle parameters finetunen. ook bv [sample start], [filter freq] etc.

Geweldige interface.
Die machine is niet diep maar heeft wel alles aan boord om een hele song te maken.
Zelf een maat van me die mijn tweede unit heeft en al dik in de 70 is komt er goed mee uit de voeten.

hey, yes [shift] inhouden.
Zo kun je alle parameters finetunen. ook bv [sample start], [filter freq] etc.

Geweldige interface.
Die machine is niet diep maar heeft wel alles aan boord om een hele song te maken.
Zelf een maat van me die mijn tweede unit heeft en al dik in de 70 is komt er goed mee uit de voeten.
Aahh nice!! Thanks. Wel stom van me dat ik dat zelf nog niet had geprobeerd.

Er zitten voor mij wat vreemde quirks in de interface, maar dat komt omdat ik moet wennen aan het touchscreen en dat je (alleen) daarmee een aantal parameters en pagina's kunt benaderen.
Verder idd een lekker snel apparaat met voldoende mogelijkheden om een hele track te maken. En het prophet 6 filter met overdrive en HPF maakt het idd wel mooie af!

Ik had het idee om 'm te gebruiken als amen warfare jungle bak, dan is een sample finetune functie wel echt nodig. Vanavond eens verder uitproberen.

Ik had het idee om 'm te gebruiken als amen warfare jungle bak, dan is een sample finetune functie wel echt nodig. Vanavond eens verder uitproberen.
Ik zou daar de slice functie voor gebruiken.
Als het start punt 0 maar goed is want dat kun je niet veranderen.

Als je je amen als slice laad kun je het aantal slices kiezen en dan per slice het start/end punt aangeven.

Ik zou daar de slice functie voor gebruiken.
Als het start punt 0 maar goed is want dat kun je niet veranderen.

Als je je amen als slice laad kun je het aantal slices kiezen en dan per slice het start/end punt aangeven.

Het lijkt me idd beter om het zo te benaderen.

Heb net ff gekeken maar ik had wel al getuned met finetuning (doei kortetermijngeheugen) , maar dat gaat in stappen van 1/10e van semitonen dus dat zijn te grote stappen voor breaks.

Het heeft niet veel met synths te maken maar ik ben nu voor de tweede keer begonnen aan een zogeheten "midi mockup" van een fragmentje van een symfonie van Anton Bruckner.
Waarbij ik dus een MIDI file van de symfonie gebruik in combinatie met orchestral sample libraries om het zo goed en realistisch mogelijk te laten klinken. De juiste (combinaties van) samples erbij zoeken, zorgen dat de articulaties goed lopen en natuurlijk de dynamiek. Met partituur erbij en al. Het is detailwerk maar vind 't echt gaaf om te doen als het langzaam steeds meer vorm begint te krijgen. Je begint met een general MIDI achtige sound en het wordt langzaam steeds beter.

Volgens mij zit er nu al 10 uur werk in alleen de strijkers haha. Maar wat een schik heb ik hierin. Komt ook omdat ik een muziekfragmentje heb gekozen wat ik natuurlijk supergaaf vind.
Uiteraard ook met de tempo track in de weer zodat het niet te statisch wordt. Ik waan me af en toe even dirigent. :D

Edisyn geïnstalleerd op mijn MacBook, en getest met de 'Orbit-3' (een Proteus 2000 met TECH- en BEAT-rom)
Werkt perfect :) :) :)
Werkt trouwens ook met tientallen andere synths.
Helaas (nog) niet met de Command Stations van E-mu :(
Onder het motto: "Vragen staat vrij", heb ik de auteur van Edisyn gecontacteerd, met de vraag of hij zin/tijd had om het programma aan te passen voor de E-mu Command Stations.
Ook heb ik gevraagd of de informatie voor de SHOCK-rom kan toegevoegd worden, zodat die ook kan gebruikt worden met het programma (dat zou een hele hulp zijn).
Hij heeft niet 'NEEN' gezegd :):):)

Ondertussen heb ik al 2 minieme bugs gevonden en doorgegeven. Die zullen in de volgende release opgelost zijn. :halleluja

Ben helemaal gek op de Pioneer AS-1.
heb ook een Prophet 6 maar die AS-1 heeft toch iets.

Heb er een hele track mee gemaakt. Drums, Bass, chords, leads etc
Een tweede is onderweg.
Dit alles als 8 bar loops de SP16 in.

Het filter is geweldig. En wat ik van de sound zo goed vind is de hoog definitie. het is bijna zo glassy als een fm synth maar toch ook analoog harig.
Dat vind ik van de Prophet 6 ook. Daarom voor mij geen Prophet 5. Die is nog simpler en heeft nog minder modulatie opties.
yes de basic sound is wellicht heel mooi maar ook wat dof in vergelijking.

Toen de Prophet 6 uit kwam was ik een basher maar nu totaal omgekeerd.

De AS1, Prophet 6 en SP16 hebben allemaal hetzelde filter. De SP16 stereo dan.
Ik had echt niks met de as1. Mist alle knoppen waar k aan wou draaien want onderin slaapt de geweldige pro one. De originele natuurlijk, waar je de sound kunt tweaken als n scalpel.

Maar als je m kunt temmen, de as1, dan kijk ik al heel erg uit naar de tracks want de sound is yammi

Ja editen is niet geweldig op de AS1. Heb daar wel een paar sounds mee gemaakt. Via USB batterij kun je bv ook op de maan spacen :)
Maar heb een Electra one controller.
Denk er ook over om de Soundtower vst te kopen.
En kan hem ook met de Prophet 6 editen.

Zou ik je weer eens sporen sturen?

In vogelvlucht naar Shambhala met een Korg M1 en Arturia Minifreak en......FX :P

ik las ergens dat mijn oude hardware (lees: firewire en een motu van ocharme 18 jaar oud) zooi toch nog een kans maakt op een hoger OS (van 10.14 nu naar Big Sur) en ben dus aan t' testen. Super nerdy tijdverlies dus maar nogal noodzakelijk. Spotify zeurt niet meer maar in YT zie ik nog steeds geen commentaren onder de video's en heb géén idee hoe dat te verhelpen want niks loste t op en ik had veel tips. Zelfs geen ander OS dus.
Maar de motu 828 werkt en ook mijn verzameling firepods en firestudio's zijn weer samen goed voor 30 in en outs, los vd motu.

nu hoor ik jullie al 'Ha Klinkske, kan je eindelijk Maschine updaten en Ableton' - no thanks :D - if it works don't waste time fixing it to find out you can't go back and it now sucks

Verder mijn 2 Yamaha RX5 jes gechecked en ik denk dat ze beiden open moeten want er zijn knoppen die niet werken...

Laatst gewijzigd:
Back