Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aahh nice!! Thanks. Wel stom van me dat ik dat zelf nog niet had geprobeerd.hey, yes [shift] inhouden.
Zo kun je alle parameters finetunen. ook bv [sample start], [filter freq] etc.
Geweldige interface.
Die machine is niet diep maar heeft wel alles aan boord om een hele song te maken.
Zelf een maat van me die mijn tweede unit heeft en al dik in de 70 is komt er goed mee uit de voeten.
Ik zou daar de slice functie voor gebruiken.Ik had het idee om 'm te gebruiken als amen warfare jungle bak, dan is een sample finetune functie wel echt nodig. Vanavond eens verder uitproberen.
Ik zou daar de slice functie voor gebruiken.
Als het start punt 0 maar goed is want dat kun je niet veranderen.
Als je je amen als slice laad kun je het aantal slices kiezen en dan per slice het start/end punt aangeven.
Het heeft niet veel met synths te maken maar ik ben nu voor de tweede keer begonnen aan een zogeheten "midi mockup" van een fragmentje van een symfonie van Anton Bruckner.
Waarbij ik dus een MIDI file van de symfonie gebruik in combinatie met orchestral sample libraries om het zo goed en realistisch mogelijk te laten klinken. De juiste (combinaties van) samples erbij zoeken, zorgen dat de articulaties goed lopen en natuurlijk de dynamiek. Met partituur erbij en al. Het is detailwerk maar vind 't echt gaaf om te doen als het langzaam steeds meer vorm begint te krijgen. Je begint met een general MIDI achtige sound en het wordt langzaam steeds beter.

Onder het motto: "Vragen staat vrij", heb ik de auteur van Edisyn gecontacteerd, met de vraag of hij zin/tijd had om het programma aan te passen voor de E-mu Command Stations.Edisyn geïnstalleerd op mijn MacBook, en getest met de 'Orbit-3' (een Proteus 2000 met TECH- en BEAT-rom)
Werkt perfect![]()
![]()
Werkt trouwens ook met tientallen andere synths.
Helaas (nog) niet met de Command Stations van E-mu![]()

Ik had echt niks met de as1. Mist alle knoppen waar k aan wou draaien want onderin slaapt de geweldige pro one. De originele natuurlijk, waar je de sound kunt tweaken als n scalpel.Ben helemaal gek op de Pioneer AS-1.
heb ook een Prophet 6 maar die AS-1 heeft toch iets.
Heb er een hele track mee gemaakt. Drums, Bass, chords, leads etc
Een tweede is onderweg.
Dit alles als 8 bar loops de SP16 in.
Het filter is geweldig. En wat ik van de sound zo goed vind is de hoog definitie. het is bijna zo glassy als een fm synth maar toch ook analoog harig.
Dat vind ik van de Prophet 6 ook. Daarom voor mij geen Prophet 5. Die is nog simpler en heeft nog minder modulatie opties.
yes de basic sound is wellicht heel mooi maar ook wat dof in vergelijking.
Toen de Prophet 6 uit kwam was ik een basher maar nu totaal omgekeerd.
De AS1, Prophet 6 en SP16 hebben allemaal hetzelde filter. De SP16 stereo dan.

I like it. Doet me denken aan die early 2000 breakbeats die toen een tijdje er waren (which I loved).Flowtje met de synths vandaag
Thx!I like it. Doet me denken aan die early 2000 breakbeats die toen een tijdje er waren (which I loved).
- if it works don't waste time fixing it to find out you can't go back and it now sucks