Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Ik zit op drie katten te passen van een kennis in een mooie bungalow en heb alleen de Analog Keys meegenomen om deze wat beter te leren kennen. Omdat er maar vier analoge voices zijn en ik wel wat live wilde opnemen ben ik voor minimalistische dub techno gegaan. Heel frustrerend en leerzaam proces om alle geluiden uit niks op te bouwen, voor het eerst met een Elektron apparaat. Opname hier te zien De katten kon ik helaas niet overhalen om als achtergrond te fungeren, dat zou qua beeld nog wat spannender zijn geweest, maar de sfeervolle inrichting werkt wel lekker mee. Groetjes!

Bureau geplaatst in nieuwe kamer, nu eerst de andere kant opknappen
IMG_1276.jpeg

Ik ben eindelijk klaar met het a) selecteren, b) organiseren en c) inrichten van mijn nieuwe down-sized eurorack-systeem - in een schitterende case van Rob Gould, uiteraard met sexy ledverlichting.

:)

Bekijk bijlage 3853087Bekijk bijlage 3853088
damn ziet er goed uit! nou ben ik echter wel benieuwt wat je eerst had als dit "downsized" is

Beetje Kickdrum zitten sleutelen op de Octatrack met een kleine Soundcraft analog + outboards. Asociale filter/distortion/compressor/delay op de Octatrack. Dit door de Soundcraft met gain overdrive/eq, een master limiter, en dat alles afgetopt met nog wat delay/reverb sends.

Ik voel zowaar een nieuwe track in de pijplijn zitten!

Attachments

• HARD TECHNO KICK DRUM SYNTHESIS.mp3
    2,5 MB
Ik ben eindelijk klaar met het a) selecteren, b) organiseren en c) inrichten van mijn nieuwe down-sized eurorack-systeem - in een schitterende case van Rob Gould, uiteraard met sexy ledverlichting.

:)
Down sized ook ;)

Nice!

De CV.OCD in de studio gezet. Volgende stap is bekijken welke kabels enzo ik nodig heb om hem te laten werken met mijn synths. Eventueel even vraagdraadje openen hier op het forum.

In De studio gezet nog wel. Daar moest je m vast eerst voor leegmaken 😉

Ik moest nog aan je denken toen ik gisteren bij kenton 4 kabels kocht, mini naar jack. VAn 1.5m. Goede kwaliteit , niet duur (vergeten we even de import en shipping (en n cv gate kit) doe ze vandaag al leverden. Vreemd he. Uit UK incl tax betaling afgerond. Peperduur uiteraard maar bliksemsnel

Ik moet nog eens uitvogelen hoe je de MS20 best CV/Gate aanstuurt want als ik het goed begrepen heb zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden op het patchpaneel.

En dan voor de Minimoog bekijken wat de handigste/minst invasieve mod is, tenzij ik de originele kabel ergens voor een beetje normale prijs kan vinden.

Ja ik leerde de andere manier in Nederland in de studio op de korg MS les.
Ik doe altijd deze merk ik (niet die vd les haha)

niet mijn video. Dus inprikken rechts op t paneel.

De les toonde linker bovenhoek inprikken. Ik weet niet precies wat 't verschil maakt (ik ken niks van patchen, ik copieer altijd wat en tweak dan maar wat raak met zelf nog wat rond te prikken)

------------

Wat ik vandaag deed; mijn nieuwe aanwinst, een korg KR55 zijn output gebruiken om de SQ10 te laten lopen en dan met de ms 10/20/50 proberen wat DAF en Liaisons Dangereuse te vinden maar t is niet 'goed' genoeg gebleken. Maar uren bezig dus altijd goed.

Ik moet nog eens uitvogelen hoe je de MS20 best CV/Gate aanstuurt want als ik het goed begrepen heb zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden op het patchpaneel.

En dan voor de Minimoog bekijken wat de handigste/minst invasieve mod is, tenzij ik de originele kabel ergens voor een beetje normale prijs kan vinden.
Ik stuur mijn MS20 met een Little MCV aan voor MIDI CV/gate.

Een kabeltje voor de Mini is toch makkelijk zelf te maken? Mini is niet 1V/Oct he (1,2 of 0,83 dacht ik)

Minimoog is volgens mij wel 1V/oct maar heeft die rare cinch jones plug. Die ga ik mogelijk omkeerbaar vervangen door een jack.

Welke input op de ms20 gebruik jij voor cv?

Ik gebruik de VCO 1+2 CV in en Trig in bij het blokje KBD onder de volume knop als ik begin met MIDI via de Little MCV. Zoals hier: MIDI to CV converters from Phil Rees .
Maar meestal zit hangt de SQ-10 hier aan. Ik moet een mijn andere Kenton Pro-2/2000 etc weer eens uit de kast halen, die hebben meer Aux outputs.

Mijn Mini heeft MIDI in, die gebruik ik niet met CV/Gate. Nog even gekeken, is idd 1V/Oct. Ik geloof dat het keyboard voltage (intern) niet 1V/Oct is. Bij mijn Multimoog week de CV/Trig iets af. Ik heb daar de Cinch Jones in laten vervangen door een jack in. De Multi heb ik een paar jaar geleden verkocht (au)

Ik ga die cinch jones er ook gewoon maar uit gooien en een jack erin. En dan was ik aan het bedenken hoe veel nut het eigenlijk heeft om kant en klare kabels te kopen aangezien ik toch voor zowel de MS20 als de Minimoog de triggerkabel moet ombouwen naar S-trig. Misschien dat ik best gewoon pluggen koop en zelf even soldeer. Of beiden, want de CV kabels kunnen wel kant en klaar.

Back