Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Vanmiddag twee plankjes opgehangen om eea van het buro af te kunnen zetten dat niet binnen handbereik hoeft te zijn. 4 uur later en ook weer het eea aan kabelmanagement gedaan 8o).

Net een dj set van 3 uur opgenomen voor tijdens het hardlopen. Rustig beginnend met trance en eindigend met hardstyle. Binnenkort de halve marathon in Eindhoven lopen, dus kan dan wel wat lekkere stevige muziek gebruiken (hoop wel dat ik niet die 3 uur nodig ga hebben :)).

Een bezoekje van broer maandje terug wat zitten tweaken in de DAW en t resultaat staat in de track draad. Bewust sporen naast elkaar getrokken om met een Wat kan het ons schelen attitude, zoals er ook wat in 't origineel zit (naar mijn mening) :)
Bovendien ook nog de boel terug door de mixer gestuurd en dat gedubbelde met de originele zaak en dan op t gehoor (who cares about latency en fase) terug in de mix. Veel lol mee en vast tegen alle regels gezondigd (daar dienen regels dan ook voor)

IMG_7595.jpeg

De boel wat opnieuw ingedeeld zodat de twee Meris pedalen die vandaag zijn binnen gekomen erbij kunnen. Daarna experimenteren en genieten met de nieuwe speeltjes... Wat een mooi spul zeg.

De Alternative waveforms in de DDS1 van de Udo Gemini bekeken en eerlijk gezegd(heb er niet echt mee bezig geweest)doet niet zoveel meer aan het geluid, duidelijk met hun klak naar gesmeten daar bij Udo,maar kan me nog vergissen na wat meer onderzoek.
Wat het meest plezante is,is de easy van geluiden makelen,natuurlijk het geluid zelve.
Zijn prijs waard?Nee,een computer in een metalen kast steken kan eigenlijk niet zoveel kosten, maar als de klant zoveel geld wilt uitgeven, ja,maken ze verder deze bak.En zo is dat ook bij de meeste andere dure synth's.
Je bent altijd dol enthousiast in het begin maar dat neemt na een tijdje altijd wat af,content ben ik nog. Bijhouden?Een vraagteken.

Laatst gewijzigd:
De Alternative waveforms in de DDS1 van de Udo Gemini bekeken en eerlijk gezegd(heb er niet echt mee bezig geweest)doet niet zoveel meer aan het geluid, duidelijk met hun klak naar gesmeten daar bij Udo,maar kan me nog vergissen na wat meer onderzoek.
Wat het meest plezante is,is de easy van geluiden makelen,natuurlijk het geluid zelve.
Zijn prijs waard?Nee,een computer in een metalen kast steken kan eigenlijk niet zoveel kosten, maar als de klant zoveel geld wilt uitgeven, ja,maken ze verder deze bak.En zo is dat ook bij de meeste andere dure synth's.
Je bent altijd dol enthousiast in het begin maar dat neemt na een tijdje altijd wat af,content ben ik nog. Bijhouden?Een vraagteken.

Ik begrijp wat je zegt @sinew1958 - Maar het lijkt mij juist een zeer interessante synthesizer. De golfvormen begrijp ik, die gebruik ik soms voor oscillators, maar je kunt die ook als LFO gebruiken en dan kan dat best wel een interessant zijn denk ik. Verder zit in deze bak een tweetal FPGA's, maar ook 20 analoge filters, dus daar gaat je computer vergelijking mank wat mij betreft. Het wijzigen van beide layers zonder dat je hoeft terug te kijken naar de vorige stand zoals op de Super 8 lijkt mij een enorme plus. Verder heb je ring mod en een traploze hpf (en meer). Ik zou hem nog even aanhouden, denk niet dat je daar spijt van krijgt.

die udo bakken vind ik wel de interessantste releases van de laatste paar jaren. De rest is een teruggrijp op bestaande dingen.
Die interface en sound zijn al een plus maar al die aparte dingetjes de kers op de taart.

Zon Iridium is gewoon net zo handig op een computer. Die Ud o heeft lekker veel controllers en geen of bijna geen menus

Ik begrijp wat je zegt @sinew1958 - Maar het lijkt mij juist een zeer interessante synthesizer. De golfvormen begrijp ik, die gebruik ik soms voor oscillators, maar je kunt die ook als LFO gebruiken en dan kan dat best wel een interessant zijn denk ik. Verder zit in deze bak een tweetal FPGA's, maar ook 20 analoge filters, dus daar gaat je computer vergelijking mank wat mij betreft. Het wijzigen van beide layers zonder dat je hoeft terug te kijken naar de vorige stand zoals op de Super 8 lijkt mij een enorme plus. Verder heb je ring mod en een traploze hpf (en meer). Ik zou hem nog even aanhouden, denk niet dat je daar spijt van krijgt.
Ben er nog altijd content van en heb nog niet alles bekeken.Heb zelfs de DDS2 parameters nog niet bekeken.Laat staan DDS2 als een LFO.De sub-o zal wel wat body ook meer geven.Analoog is niet meer dat heilig vuur hoor,dat is goed na te bootsen.Dat bewees ooit een blind test tussen een VST OB-Xa en de OB-X8 waar m'n het raden had wat wat was op enkele klanken na.
De stemming van de dag kan ook een beslissing beïnvloeden, morgen kan ik het allemaal anders bekijken.

Zon Iridium is gewoon net zo handig op een computer. Die Ud o heeft lekker veel controllers en geen of bijna geen menus
Dat was de reden van aanschaf(eerst altijd de klank).Maar de prijs is het volgens mij teveel, gelukkig hebben ze bij Udo er ook over nagedacht en de 8 geïntroduceerd(en zelfs die prijs is te hoog).Ik kan het me veroorloven.

Ik vind de Udo's qua klank niet opzienbarend, dus ik kan me voorstellen dat het nieuwtje er na de honeymoonperiode vrij snel af is. Ik had iets soortgelijks met de Novation Peak. Controls en features zijn mooi op de foto en op papier, maar uiteindelijk moet het karakter er doorheen komen en of dat de sterke kant van de Udo's is...?

Kenton CV GATE kit omgezet naar grote jacks want de Prodigy had de connectoren al en laat ons eerlijk zijn, mini jack is speelgoed. Zat een foutje in de redenatie en dat is al uitgeklaard, proefrit ok :)

Schermafbeelding 2024-09-30 om 01.13.28.jpeg

IMG_1991 2.jpeg

Mega vette 3 ocs bass op Minimoog met veel oversturing via ext in.
Lief string belletje op jp8 grmaakt.

Dan song gemaakt met links zeer boze agresieve Baslijn afgewisseld met lief rechts stiller sorry antwoord op de jp8.

Moest even wat boze gevoelens kwijt.

Back