Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Met Sonic Pi op de “Orbit-3” gespeeld.
Die Sonic Pi haal ik ook af en toe te voorschijn.
Het mooie van dat programma is dat ik bijna naadloos van de ene midi ridel in de andere kan komen.
Al is het wel beperkt tot tien stukjes door elkaar of achter elkaar. (En gatis.)
Alleen het opnemen met een toetsenbord heb ik nog niet door. Ook geen idee of dat kan.

Waar hapert het dan ? Zie je de Pico in Thonny ?
Nee die Pico zie ik niet in de Thonny.
Wat ik tot nu toe begrepen heb (en corrigeer me als ik het niet juist heb)
Dat er eerst een uf2 programmaatje moet komen voor de pico.
En dat die daarna pas wat met PY data kan.
Het eerste programma is dan een soort basis om het te laten werken.
Met die uitgangen kan ik via weer een soort midi interface geluiden maken op de syntersizer.
Gewoon + 5 volt uit een van de uitgangen is dan een toets. Enzovoort.
Als variatie op het `hello` prgramma een knippend ledje wilde ik het sneller of langzamer kunnen laten knipperen. Niet veel byzonders voor een test maar het lukte niet.

Nee die Pico zie ik niet in de Thonny.
Wat ik tot nu toe begrepen heb (en corrigeer me als ik het niet juist heb)
Dat er eerst een uf2 programmaatje moet komen voor de pico.
En dat die daarna pas wat met PY data kan.
Het eerste programma is dan een soort basis om het te laten werken.
Met die uitgangen kan ik via weer een soort midi interface geluiden maken op de syntersizer.
Gewoon + 5 volt uit een van de uitgangen is dan een toets. Enzovoort.
Als variatie op het `hello` prgramma een knippend ledje wilde ik het sneller of langzamer kunnen laten knipperen. Niet veel byzonders voor een test maar het lukte niet.
Ja, dat klopt. Je moet eerst MicroPython (dat is die u2f) installeren. Dat staat hier uitgelegd.
Maar als Thonny de Pico niet ziet, dan is het kabeltje van Pico naar PC misschien niet goed. Probeer eens met een ander kabeltje.

gaten geboord in 2 stalen wand planken zodat ik ze aan elkaar kan schroeven als 2e tafelblad, nu kan ik weer mooi al mijn spullen goed kwijt

20241026_161117.jpg

muzak voor in het cybercafe

en wat filmmuziek voor een nog te verzinnen verhaal

Gisteren even met de jongste gejamt en die mag graag met de arp van de Subsequent 37 spelen.
Hij draaide ritmisch aan de clock divider van de arp, waardoor je een interessant patroon kreeg.
Gisteravond zitten pielen om te kijken of ik dat ook kon modulaten.
Via de editor lukte dat en daar ga ik tzt zeker een jam van maken.

Niks aan muziek gemaakt maar dit weekend was het weer eens tijd om te beginnen met het reorganiseren van de Modular, al tijdje niet meer gedaan maar met de toevoeging van de nieuwste module (Neuzeit Quasar) begon het een beetje te chaotisch te worden.
Direct ook maar de digitale modules aan het voorzien van de laatste firmware en presets etc...
Waar ben ik weer aan begonnen :stupid

EHX clockworks naar de Metal Fetishist - Body Synth ... ben er nog steeds niet zo wild van. Ik hou niet zo van de 'noise' in de snare achtige sounds, zeg maar. Die is nl heel erg aanwezig.

2 stringy pad sounds gemaakt op de chroma polaris. Dan gelayerd in een vette analoge string sound.
Leadje op de poly800 erbij en veeeel reverb

Een beetje klooien met de P-6.
Een erg leuk ding en de basis laat zich snel begrijpen, maar sommige zaken vragen meer aandacht.
Vandaag ook de T-8 eraan gekoppeld en dat is en leuke combinatie.
Binnenkort eens lekker de straat op voor leuke geluiden.

Alleen het opnemen met een toetsenbord heb ik nog niet door. Ook geen idee of dat kan.
Een keyboard gebruiken als MIDI-input kan zeker. Ik heb dat getest met een M-Audio Keystation 49.

Back