Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Iconica Sketch dat bij Cubase zit is trouwens een snelle en handige library om als uitgangspunt te dienen voor zoiets.
Als je puur de noten partijen uit de MIDI file koppelt aan de juiste instrumenten in Iconica Sketch dan heb je al iets dat net wat beter klinkt dan 'General MIDI'. :)

Dikke hommage aan Radio Massacre International gemaakt..

Met de opsix op schoot wat mooie horror geluiden zitten maken op halloween avond.

Even kijken of ik die binnenkort eens kan inzetten in een projectje.

Het zit nog steeds in mn hoofd om een keer ook een sfeervol ambient horror soundtrack te maken... lijkt me leuk.

Begonnen met solderen van de re-808

IMG_9019.jpeg

Kr 55 mod verwijdert want deugde niet

Verse kabels jack xlr gemaakt voor de drawmer ds2 maar er is wat loos mee want hij stopt met gaten na n poos zonder reden. En dan begint ie weer.

Een delay en chorus op de AX80 aangesloten.
Patch gemaakt en samen met de Prologue en Drumbrute. Track gemaakt.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Edisyn geïnstalleerd op mijn MacBook, en getest met de 'Orbit-3' (een Proteus 2000 met TECH- en BEAT-rom)
Werkt perfect :) :) :)
Werkt trouwens ook met tientallen andere synths.
Helaas (nog) niet met de Command Stations van E-mu :(

Je log-venster (cue-log) laat zien dat je een irig_pro_duo als keyboard gebruikt.
Bovendien toont het geen /live_loop/a_midi_piano [], dus het script werkt niet (je ziet alleen note_on) [note_on met velocity 0 is hetzelfde als note_off]

De lijn note, velocity = sync "/midi:keystation_mini_32:1/note_on" wordt bij jou note, velocity = sync "/midi:irig_pro_duo_midi_0:1/note_on"

Het script wordt dus :
[B]use_synth [/B][B]:piano[/B]
[B][/B]
[B]live_loop :[/B][B]a_midi_piano[/B][B] [/B][B]do[/B]
[B] use_real_time[/B]
[B] note, velocity = sync [/B][B]"/midi:irig_pro_duo_midi_0:1/note_on"[/B]
[B] play [/B][B]note:[/B][B] note, [/B][B]amp:[/B][B] velocity / [/B][B]127.0[/B]
[B]end[/B]

Succes !
Die [B/] staat er zeker voor om de letters dik gedrukt te maken?
Mogelijk moet ik heel de sonic ook opnieuw downloaden en installeren want knip/plak uit dat actuele scherm lukt ook niet meer.
Bedankt voor de moeite want ik kan bij niemand klagen die kleine hardware pi niet werkend was ook al gratis net als dit programma.
En een gegeven paard mag men niet in de bek kijken volgens het spreekwoord.
Proghead heeft het ook al opgegeven zelfs met de midi uit omdat hij slecht toetsen kan spelen schrijft hij. Maar met het programma uit komen er geluiden/signalen uit via midi out. Die kunnen dan wel wat origineler dan die Aron-Pi-sound.
Voor een programmeur als NoelVD zal het onderstaande wel onzin zijn.
Toch heb ik van alles geprobeerd.
Wat deed ik met mijn synth`s vandaag? op verkeerde knopjes drukken zonder het geluid te willen horen wat ik wenste.

pi.jpg

Laatst gewijzigd:
met een track bezig, lekker biertje erbij en eigenlijk is het vooral lekker om met de kick en 303 te spelen. Flink overstuurde B909 kick samlpe door de rytm + MAM MB33 en wat Ableton delay. Spaceeeeeeeee

Die [B/] staat er zeker voor om de letters dik gedrukt te maken?
Ja, dat klopt. Dat mag je negeren.
Voor een programmeur als NoelVDzal het onderstaande wel onzin zijn.
Ik ben geen programmeur, maar ik 'speel' wel al jaren met Arduino/Raspberry en Python :)
Dat klopt. Elke komma en punt telt. In dit geval zijn het de aanhalingstekens die ontbreken.
Er moet staan :
note, velocity = sync "/midi:irig_pro_duo_midi_0:1/note_on"

Als je de aanhalingstekens toevoegt, zal je zien dat de tekst tussen de aanhalingstekensgroen wordt.

Succes !

Net soundbetter Halo gekocht, een granulaire delay/verb. Die Butterfly was ook erg goed van ze, even een demo gedaan ermee:

Twee gedeeltes opgenomen voor een nieuw album, nog geen titel.
Nieuwe album gaat Bounce heten, eerste nummer is klaar vanavond verder met het tweede nummer, ook weer bestaande uit drie delen.

Met de Omnisphere wat gerommeld.Man,het blijft één van...

Gisteren Dawesome MYTH gekocht, en vanochtend wat tijd genomen om wat presets te checken. Nou ja, heel ver kwam ik niet :D, want wat ik hoorde aan presets vond ik gelijk al lekker klinken, en dat leidt dan meestal gelijk weer tot een jam hehe. Gebruikt: 3x Dawesome Myth, 2x OB-1 (ook errug lekker trouwens!!), 1x Model 82, Kick 3, een basic Sub sine en de Waldorf M (de arp), tis een slowburner....

Gisteren verder gegaan met mijn (backing)track, heerlijk zitten klooien met Perkons, TR-6S, de TB3s en de nieuwe effect pedalen. Verder gitaargepingel en de SP-404 Mk2 geupdated naar de laatste softwareversie (4.06).

Nieuwe album gaat Bounce heten, eerste nummer is klaar vanavond verder met het tweede nummer, ook weer bestaande uit drie delen.
Het album Bounce is klaar en bestaat uit negen afzonderlijke nummer, allemaal korter dan 10 minuten.

Back