Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Eurorack by night. Kastje klaar kan weer gevuld worden😃
IMG_1709.jpeg

Droon doos van Stylophone werd onaangekondigd geleverd en heel even proefrit, leek heel veelbelovend (vergeleken met de Lyra 8)

Vervolgens een boel opgeruimd (veel meer dan de foto's tonen) en aanpassingen gedaan, nu kan ik bv knoppen draaien én scherm lezen terwijl de microfoon voor me staat. verder eens alles uitgevlooid zodat de studio helemaal te horen is in de werk ruimte (dus ook platen, cassette, stream what ever)

Verder plaats gemaakt want ik heb ontdekt dat in een 50 cm (het rack dat je ziet is een 60cm kast) brede ikea keuken TOCH een rack past en dat ga ik morgen bewijzen :) - die kast moest dus leeggemaakt, kom je een bananendoos vol cd's tegen en die dan weer uitgevlooid om te gaan luisteren tijdens t werken aan gear (ipv met gear)

en zo zie je, alweer een schitterend excuus om niet voort te doen aan mijn track.

Morgen levert Thomann de rack benodigdheden voor de 50 cm kast hack

IMG_2581.jpeg
IMG_2583.png

Laatst gewijzigd:
En die Kobol vraag je? Heb al meermaals gedacht m terug te sturen. Woops net echt beslist, hij gaat terug. Minijack inputs, what was i thinking, enkel kut in samenwerking met de SQ10's. Maak je geen zorgen als je m B stock koopt, ik heb zelfs de zakjes erbij niet open getrokken met kabels en handleiding. Dit is mijn 2e retour ooit dan.

Geen vette vingers achterlaten, want ik heb zojuist een B-stock bij Thomann aangeschaft.

geen zorgen, hij is nog niet retour. Of net wél :) Want ik verzorg mijn spul prima :D

Uren zitten kullen aan mijn ikea kast hack, blijkt dat sommige units passen en andere niet, wat blijkt nl: als de units binnenin 44 cm effectief zijn, zijn de rackstrips niet de juiste... Dus maar weer n andere set rack strip besteld die morgen arriveren (waar is de tijd dat bax, bestellen voor 0u00, leverde de dag erna hé)

De 'FX sectie' is ge re arranged.

WhatsApp Image 2025-01-23 at 22.28.22.jpeg

Het zijn maar 3 pedalen, maar ze stonden erg slordig op m'n zelfbouw schap, omdat de kabels van de Collider 'opzij' in en uit gaan en de BOUM en Deco V2 naar boven. Dus ik moest de Collider op een restje hout zetten om hem erbovenuit te krijgen.
Dat was proppen en niet hoe ik het wilde.

Een arm + laptop stand en wat hout en schroeven en een uurtje frummelen om het passend te maken.
Niet perfect, maar heel functioneel.

En toen direct maar een jam opgenomen.
Want dat heb ik met m'n synths erbij gedaan.

De 'FX sectie' is ge re arranged.

Bekijk bijlage 3857986

Het zijn maar 3 pedalen, maar ze stonden erg slordig op m'n zelfbouw schap, omdat de kabels van de Collider 'opzij' in en uit gaan en de BOUM en Deco V2 naar boven. Dus ik moest de Collider op een restje hout zetten om hem erbovenuit te krijgen.
Dat was proppen en niet hoe ik het wilde.

Een arm + laptop stand en wat hout en schroeven en een uurtje frummelen om het passend te maken.
Niet perfect, maar heel functioneel.

En toen direct maar een jam opgenomen.
Want dat heb ik met m'n synths erbij gedaan.
was van die pedalboard klittenband dan niet makkelijker/mooier geweest? of is die nog onderweg :P

was van die pedalboard klittenband dan niet makkelijker/mooier geweest? of is die nog onderweg :P
Ja, dat was makkelijker en mooier geweest, maar ik heb iets tegen pedalen met klittenband.
Op deze manier is het allemaal weer terug te draaien zonder lijmresten etc.
Mocht ik ooit OCD ontwikkelen, kan het altijd nog :dubbel:

Klittenband is makkelijk te verwijderen hoor, lijmresten etc is ook niet moeilijk met iets van stickerverwijderaar of lampenolie.

zo met die houtjes krijg je ook krassen dan is lijm makkelijker te verwijderen lijkt me, of je moet ze iets groter zagen en dan wat van die anti slip tussen plakken
Er is wat ruimte voor vilt, dat komt er sowieso nog tussen om ze klem te zetten.
Maar zover was ik nog niet en ik wilde graag een jam opnemen.

Klittenband is makkelijk te verwijderen hoor, lijmresten etc is ook niet moeilijk met iets van stickerverwijderaar of lampenolie.
Dat heb ik anders meegemaakt helaas.
Zal goedkoop of verkeerde klitteband geweest zijn, maar goed.
Dit had ik liggen en het volstaat voorlopig.

Het was sowieso een probeerseltje of dit wel lekker ging werken op zo'n laptopblad en op deze plek.
Voorlopige conclusie is dat het 'ok' werkt, maar het indrukken van die stomp knoppen kost vrij veel kracht, dus dan draait hij wel naar achteren.
Dus dat moet eigenlijk met 2 handen.
Nu druk ik ze maar 1x per jam in, dus dat valt mee qua 'vervelendheid'.

(uit de dood) opgewekte muziek gemaakt. Voor de zuurpruimen onder ons.

• Duimpje
Duimpjes: L3N
Drukke dag, maar toch even de tijd gevonden met de Nord Drum te spelen.
Dat was weer zeer aangenaam.
Zowel de Nord Drum als de Wavedrum zijn een beetje de verborgen juweeltjes in mijn hok die ik neig te vergeten.
De Nord Drum had ik altijden niet meer aangeraakt. Op de een of andere manier zag ik er altijd tegenop om aan het editen van klanken te beginnen, maar ik kwam er weer eens achter dat hij op dat vlak goed in elkaar zit.

Komende week verwacht ik een bestelling waarmee ik de Wavedrum en Nord Drum op één standaard kan monteren en zo dus een leuke drum setup creëer.
Het is ook ontspannend om te doen en met de LM drum op komst kan het geen kwaad mijn skills wat meer te ontwikkelen.

voer je de drum midi of speel je m? en welke versie is 't? Ik heb recent een drum 2 gemist voor 370 euro compleet... Die was natuurlijk niet alleen door mij gespot.

Wat ik deed: Ikea keuken kast hack: Ik ben aan 't passen en redeneren wat waar moet, rechtse kant is nog niks aangesloten. Van al dat voorover werken heb ik knie en rugpijn, je wil t niet weten.

IMG_2598.jpeg

Drukke dag, maar toch even de tijd gevonden met de Nord Drum te spelen.
Dat was weer zeer aangenaam.
Speel je met drumstokken? Ik heb vorig jaar nadat ik bij SuperBooth op een Nord Drum 3p speelde mijn eigen exemplaar gekocht, maar de herrie die de stokken maken op de pads weerhouden me van spelen, zeker later op de avond. Rubber doppen of andere, lichtere drumstokken of mallets gebruiken helpt ook niet echt. Ben benieuwd hoe jij hiermee omgaat. Ik heb al een aantal keer overwogen de ND3 te verkopen omdat ik hem nu eigenlijk niet/nauwelijks gebruik vanwege dit probleem.

voer je de drum midi of speel je m?

Ik heb de Nord Drum 3P en ik bespeel hem.
Ik heb hem zelfs ooit gekocht omdat het een relatief betaalbare padcontroller was.
De drumsynth zag ik als een leuke bonus, maar daar vergiste ik mij deerlijk in, want hij heeft een naar mijn mening goede synthengine aan boord.
De mogelijkheden en de klanken pasten prima in mijn wensen, maar ja dan moet je er wel aan toekomen. ;)

Speel je met drumstokken? Ik heb vorig jaar nadat ik bij SuperBooth op een Nord Drum 3p speelde mijn eigen exemplaar gekocht, maar de herrie die de stokken maken op de pads weerhouden me van spelen. Rubber doppen of andere, lichtere drumstokken of mallets gebruiken helpt ook niet echt. Ben benieuwd hoe jij hiermee omgaat.

Ik vind hem met de hand niet te bespelen, dus ik speel inderdaad met stokken.
Koptelefoon met voldoende volume is mijn manier om er mee om te gaan, maar toegegeven echt geruisloos is hij niet.
Nu weet ik niet hoeveel bijgeluiden andere pad controllers en sampling pads voortbrengen, maar als ik de pads van m'n MPC met de vingers bespeel is dat ook niet bepaald geruisloos.
Het 'stilst' is misschien wel de fingerdrumpad van Yamaha.

Back