Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

emergency op werk... nu kan ik eindelijk de rest aansluiten. electro industrial. feedback is tof, helemaal als je her een der negative en positive combineerd.

heb een yamaha mv802 via de inserts in een bus gelust.

20250125_193335.jpg

zo dus alleen de modular patchen, midi sync en gaan.

weetje de ode aan de tl074 opamp. deze setup zitten ziek veel van die jongen in.

• Duimpje
Duimpjes: L3N
Via de aux send signaal naar een kanaal sturen en op dat zelfde kanaal diezelfde aux send open draaien.
De fase omdraaien op dat feedback kanaal.
Nu gedraagt de feedback zich anders. Meer stabiel.

Negative feedback can reduce the total quantity of distortion, but it adds new components on its own..........

Negative feedback is het feedback signaal uit phase (inverted)
Positive feedback is het feedback signaal in phase.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Via de aux send signaal naar een kanaal sturen en op dat zelfde kanaal diezelfde aux send open draaien.
De fase omdraaien op dat feedback kanaal.
Nu gedraagt de feedback zich anders. Meer stabiel.

Negative feedback is het feedback signaal uit phase (inverted)
Positive feedback is het feedback signaal in phase.
Ah ok, ik zal mij daar eens verder in verdiepen. Klinkt wel interessant.

-on topic: bitter weinig. Heb vandaag een PS5 Pro gekocht :D

Veel te lang doorgegaan met fröbelen aan de Steampipe. Even een blokfluit vernaggeld en toen was ik zo een paar uur verder. En dan moet ik er nog muziek mee gaan maken ook :P

Ik weet niet of het echt binnen het topic valt, maar ik heb zojuist de mix van een van mijn tracks binnen gekregen. Merkwaardig hoe iemand door vee(eeeeee)l minder te doen, een betere mix van mijn tracks maakt dan ik.

Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?
Eindelijk zo`n . . `gewetensvraag` die ik kan beantwoorden.
1982 - 2025.

Begint op 3 minuut 35.
Het is geen nummer maar een oefening.
Het duurde 15 minuten aan één stuk die ik wat ingekort heb tot 5 min.
Een bestand van 3gig. Gemaakt met enkele gewone led-lampen.
En een redelijke camera instelling. Ingesteld op gezichten.
En de licht gevoeligheid iets bijgesteld op iets gevoeliger vanwege te weinig licht normaal gesproken.

Laatst gewijzigd:
@jserle haha das een duidelijk beeld wat je met je sintestrijkijzer hebt gedaan, toch fijn dat het leven niet altijd zo serieus hoeft te zijn. Dit momentje pakt niemand van je af :D

Ik freubel enkel nog met Kurzweil VAST.
Het werkt therapeutisch :engel:
Beetje aan het proberen wat er mogelijk is met 1-blocks op een enkele KVAST VA-1 layer. Ik vermaak me wel :P

L3N . . . KVAST VA-1 is het Zeedse woord voor bezum.
De camera sluiteropeningen zijn zo traag (instelbaar) dat de klok op het bureau stabiel blijft. Want bij te snelle opnamen blijf `ie knipperen. Ook gunstig voor het licht.
Het geluid komt uit een Kawai K4R.
Wat zijn 1-blocks ? is dat ook al Scandinavisch?

L3N . . . KVAST VA-1 is het Zeedse woord voor bezum.
De camera sluiteropeningen zijn zo traag (instelbaar) dat de klok op het bureau stabiel blijft. Want bij te snelle opnamen blijf `ie knipperen. Ook gunstig voor het licht.
Het geluid komt uit een Kawai K4R.
Wat zijn 1-blocks ? is dat ook al Scandinavisch?
@jserle ! Hahaha zeker weten! Kurzweil KVAST VA-1 is absoluut het Zweedse woord voor bezem!:D

Je veegt je algoritme samen en hoe meer je veegt hoe onduidelijker het wordt.
Tenzij je beetje bijhoud wat je bij elkaar veegt :P

1-Block is een enkelvoudige synthesizer eigenschap/functie in een algoritme. Bijvoorbeeld: golfvorm, filter, mixer, Pulse width etc. Meerdere functies zijn dan verwerkt in een algoritme en ieder block heeft een serie schakeling met het naastliggende block bijv:

[PITCH]-[Saw]-[PWM]-[Allpass]-[None]-[AMP]

Basaal voorbeeldje hoe 1 Layer eruit kan zien:P
( Ik bespaar even overige details van inputs en outputs en de patch mogelijkheden per block. )

--
De Kawai K4 klinkt nice hoor:D

Laatst gewijzigd:
Adres label gekleefd op de kobol clone. Als je m wil, vast ergens laat volgende week te koop bij thomann.

Ik gebruik t geld wel om in een vintage bak te steken die volgens ene Espen niks meer waard is weldra. Heb ik veel beter gevoel bij.
verder nieuws vd tech gehad die aan mijn elka drum bezig is om m te voorzien van sync en midi. Hij heeft extra onderdelen ontvangen, en de bak ziet er geweldig uit vanbinnen. Kopen in Frankrijk blijkt zo dom nog niet.

• Duimpje
Duimpjes: L3N
Back