Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

eindelijk eens hotkeys gemaakt in bitwig voor mijn xtouch-mini en nog wel een interesante ontdekking gedaan in de minifreak engine, je kan in de minifreak je oscilator type aanpassen met lfo/macros ect wat eerst niet zo interesant was... tot ze een tijdje terug sample engines toegevoegt hebben

je kan nu dus je sample het zelfde houden maar met een macro de engine hierachter switchen van bv cloud naar particle

niet perse de beste preset ervoor (te veel reverb) maar gezien ik hier mee bezig was er een beetje mee zitten experimenteren (engine switches begint bij 9sec)

Attachments

• minifreak sample swapping.mp3
    428,7 KB
Ik zie dat Sjaak uit Hellevoetsluis komt.
En daar ga / ging ik gisteren, vandaag en morgen een filmpje over maken waarbij ik iets met mijn synth`s ga doen of al gedaan heb.
maar ik heb nogal kritiek gekregen omdat op de filmclub omdat men het te saai vond.
Er was er een zelfs die de film stop wilde zetten.😭😰
Ik ben in ieder geval naar huis gestuurd om er wat beters van te maken omdat ik nog onvertoonde mooie beelden heb met idem geluiden. (Nog niet klaar.)
Nu ben ik bezig ùm wat levendiger te maken. Nooit te oud om wat te leren.
Hier
en ook.
Hier

Vandaag deze snip opgenomen waar ik afgelopen week al een beetje mee bezig was.
Gebruikte synths zijn, Behringer MS5 en Odyssey voor bas en fx, Minikorg voor melodie en Behringer VC340 voor strings en koor.

Attachments

• analog tryout.mp3
    7,2 MB
Werken ja niks te synths. Paar dagen terug de a880 in t rack geplaatst en getest. Kan die antieke motu er weer uit… boel sssnake kabels afgerold over een kapstok (jullie zagen vast al fotos haha) zodat ze recht worden. Volgende week tijd, dan is t patchbay prikken en hoofdbreken hoe ik ook gates en trigs ga routen (zodat ik er 3 maanden later ook nog iets van begrijp)” klein kuchje”

Die boss bakjes hebben namelijk ook nog pitch in en nog n trig in naast de audio. Natuurlijk zijn alle snakes een meter te lang en ik heb er een tiental 4 aderig dus tel uit je extra spaghetti

:W
heb net even geluisterd demian. Fooral toorgaan

Laatst gewijzigd:
gevraagt of iemand hier wat profielen op kan lassen.
geweldig mooie technische tekening natuurlijk :)

zo kan ik weer outboard in mijn rack hangen en pedalen op de tafel er boven op.

heb ook met een feedback techniek via 2 amps met een delay gespeelt.
heel cool.
1 amp is de main, de i/o van een memory boy delay pedaal gaat daar naartoe.
de send ( delayfeedback pad) van de memoryboy gaat via een boss harmonizer naar een andere amp.
Het delay geluid gaat dan per mic, ams44 pre naar de return terug de memory boy in.

nu gaat iedere repeat door de harmonizer en amp.

Attachments

• Screenshot_20250208_182438_Chrome.jpg
    Screenshot_20250208_182438_Chrome.jpg
    95,6 KB · Bekeken: 39
  • Screenshot_20250208_182244_Chrome.jpg
    Screenshot_20250208_182244_Chrome.jpg
    60,7 KB · Bekeken: 41
Schroef er houten platen op opzij als t een tafeltje moet worden? De onderkant gaat mogelijk krom trekken bij lassen en dan rijdt staat t onstabiel. Tenzij je lasser een pro is

Ik heb vandaag m’n 2e Niftykeyz binnen gekregen en ik zit te denken hoe ik die mooi als een soort orgel kan stacken.

Verder ben ik blij dat ik m’n Eaganmatrix module niet heb verkocht gezien ik ik echt mooie digitale analoge combi’s kreeg met m’n studio electronics oscillaton vco door m’n m’n cheap ass vcf SED van Rides in the Storm.

Schroef er houten platen op opzij als t een tafeltje moet worden? De onderkant gaat mogelijk krom trekken bij lassen en dan rijdt staat t onstabiel. Tenzij je lasser een pro is

ja heb een bedrijf benaderd. krom trekken kan maar als je het goed doet moet het kunnen. kan het zelf maar heb geen las apparaat en spullen

Jupiter in een droomtoestand door een Wave Alchemy Tapewave, CE-2, Delay3000, Shimmer en Sonsig-A
Klein stukje auditieve heroine :)

Door recente aankopen al een tijd niet meer toegekomen aan andere zaken die ik heb staan.
Dan ga je je afvragen of sommige instrumenten niet een beetje stiefkindjes aan het worden zijn en of ze eventueel weg zouden kunnen.

Vanavond voor het eerst in lange tijd weer eens achter de Jupiter-X gezeten.
Dat waren een paar aangename uurtjes en meteen een vraag beantwoord.
Nee, hij kan nier weg!
Mijn kennis van het instrument was wel behoorlijk weggezakt en dan is het soms evenzoeken naar bepaalde functies.
Ondanks dat en ondanks dat sommige dingen niet heel handig of intuïtief werken vind ik het toch een dijk van een synth.

Vandaag begonnen aan mijn modulaire avontuur, nog even wachten dat de knurlies binnen zijn en dan stroom er op en gaan.

De Intellijel spullen die ik besteld heb zijn nog niet niet allemaal binnen en komen in een aparte case er naast te staan.

Bekijk bijlage 3858737
Hele gave compacte setup zo! De Zadar van Xaoc Devices is ook heerlijk in combinatie met de ARP 2600 (en veel andere modules).

Back