Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Vandaag dit kastje afgemaakt.

Ik ben niet heel erg tevreden wat het lijmen wilde niet echt waardoor ik er uiteindelijk een paar schroeven bij moest zetten, waar maak je dan een verstek verbinding voor..

Hoe dan ook, tijd om de modules er in te plaatsen.

IMG_1153.jpeg

IMG_1154.jpeg

Ik ben aan het spelen met de demo van ArrangerKing:

Dat is een leuk concept en ik overweeg hem te kopen. In de plugin zitten allerlei visuele weergaves van liedjes. Die kun je gebruiken om snel een arrangement voor je eigen track te maken.

1740161900843.png

De plugin is vooral bedoeld om van 8 of 16 bars snel een grof arrangement te maken. Zet je de plugin op individuele kanalen, dan kun je hem namelijk instellen als mute/unmute. Dat werkt zo:

1. Zet de loop net zo lang achter elkaar als de voorbeeldtrack, bijvoorbeeld 5 minuten.
2. Geef nu per kanaal aan waar je dat geluid wilt horen (intro niet, break wel etc).
3. Druk nu op play en je kunt eenvoudig partijtjes aan secties toevoegen of juist verwijderen.

Het arrangement in je DAW speelt dus de hele tijd alles, en de plugin mute en unmute steeds partijtjes. Voer je een wijziging door in één blokje, bijvoorbeeld de break? Dan past hij die meteen toe voor alle break-blokjes. Dit scheelt een hoop kliks en het werkt best goed, voor zover ik nu kan beoordelen. Sowieso is het leuk bedacht 👍

Weer even tijd gemaakt voor het omkabelen van de studio. Ik ben nu zo ver dat alle (?) te verwijderen kabels verwijderd zijn, en alle te behouden kabels ongeveer tot de gewenste locatie gaan. Nu komen de lastigste delen: een boel kabels degelijk labelen (ik zou nog even niet weten hoe...) en dan een enorme bult kabels aansluiten terwijl de achterkant van de recorder, patch panels en mixers onzichtbaar is voor mij. Niet voor vandaag.

Afgelopen week mijn meuk in de andere hoek van de zolder gezet. Dacht het wel ff te doen in 2 avondjes. Uiteindelijk een week lang elke avond 5 uur zitten schuiven, passen, meten, testen etc etc. 3 patchbays bijna vol met kabelmeuk maar ben er wel blij mee ondanks dat ik nog maar op 6 vierkante meter zit. (was vroeger wel anders haha) Zal binnenkort wat fotos dumpen dumber in de Annex Crib draad.

Wel, eh...dit. Ruzie maken in de K-Station's LFO's...

Attachments

• 0027 4-New K-Station.wav
    6,9 MB
Weer even tijd gemaakt voor het omkabelen van de studio. Ik ben nu zo ver dat alle (?) te verwijderen kabels verwijderd zijn, en alle te behouden kabels ongeveer tot de gewenste locatie gaan. Nu komen de lastigste delen: een boel kabels degelijk labelen (ik zou nog even niet weten hoe...) en dan een enorme bult kabels aansluiten terwijl de achterkant van de recorder, patch panels en mixers onzichtbaar is voor mij. Niet voor vandaag.
Zoek op "zip tie label" en doe er een Dymo label printer bij.

Ik heb ondertussen in mijn voorraad nog kabellabelstickertjes van 3M gevonden, dus ik kan even verder. De tip van de zip ties met labeltje had ik al gekregen, dat lijkt ook een goede optie.

ik heb ooit om te labelen van kabels en weet ik het wat zo’n NIIMBOT printertje gekocht (dacht iets van 25,- euro oid)

Super handig voor alles waar een label op/aan moet.

• Duimpje
Duimpjes: RSB
Back