Bax :Verlengde garantie ook geldig bij 2ehands?

klinkske

boeketje voor de vrouw
Iemand een idee of je als koper van een 2ehandse synth ook de verlengde garantie geniet als de koper die heeft betaald? In dit geval in totaal 5 jaar.

Bron: Baxshop

Eerst gaat de de garantietermijn van onze leverancier in, bijvoorbeeld 1 of 2 jaar.
Bax Music neemt vervolgens het overige deel voor zijn rekening.
In sommige gevallen biedt een leverancier zelf 3 jaar garantie of meer.
Op je factuur staat de garantietermijn vermeld.
Dit is de termijn zoals die was op het moment dat je het product kocht.

Net als de wettelijke garantie, is ook de aanvullende garantie van Bax Music overdraagbaar.
Dus als nieuwe eigenaar mag je nog gewoon aanspraak maken op de garantie die op de Bax Music factuur staat.
Die factuur moet je wel kunnen laten zien.

Let wel op als je iets als koper van een tweedehandsje iets opstuurt.
Ik had het bij Bax specifiek op het formulier vermeld wat ik erbij had gedaan dat het apparaat naar mij toe moest en niet naar de eerste koper, ik had ook een kopie van de koop erbij gedaan en ja hoor; volautomatisch werd het apparaat na reparatie dus naar de eerste koper toegestuurd.:stupid
Ik gebeld hoe het een en ander zat en dat deze dus terug naar Bax moest en naar mij toe moest komen, het ging allemaal niet zo makkelijk.

Ja dat krijg je als de automatisering binnen een bedrijf de overhand gaat krijgen.
Het ging dus fout met de logistiek, voor jouw als 'zoveelste' eigenaar werd het product netjes gratis gerepareerd toch?
Bedankt voor deze extra tip.

Bron: Baxshop

Eerst gaat de de garantietermijn van onze leverancier in, bijvoorbeeld 1 of 2 jaar.
Bax Music neemt vervolgens het overige deel voor zijn rekening.
In sommige gevallen biedt een leverancier zelf 3 jaar garantie of meer.
Op je factuur staat de garantietermijn vermeld.
Dit is de termijn zoals die was op het moment dat je het product kocht.

Net als de wettelijke garantie, is ook de aanvullende garantie van Bax Music overdraagbaar.
Dus als nieuwe eigenaar mag je nog gewoon aanspraak maken op de garantie die op de Bax Music factuur staat.
Die factuur moet je wel kunnen laten zien.
Ik heb bij Bax 1.0 iets gekocht. Eind maart dit jaar. Nu wil ik dat verkopen. Ik vind bovenstaand ook in een google search. Maar weet iemand of dit nog steeds zo is met Bax 2.0? Een geïnteresseerde vraagt dit zich af.. :)

Bax gebeld. Er wordt gemeld dat de garantie van aankopen voor 31 maart 2025 gewoon overdraagbaar is. Factuur vertrekken aan koper en er kan aanspraak gemaakt worden op de garantie, aldus de medewerker die me te woord stond.

Fijn om te weten, heb voor 1 synth extra garantie bijgekocht bij Bax.
Hoop dat ik de zelfde reactie krijg als ik daadwerkelijk de garantie moet aanroepen

Back