[Yamaha] DX200 en FM synthese

Nolet

verkeerd in goede staat
Ik heb sinds vorige week een DX200 en ik vind het een ontzettend geil ding. Het geluid wat er uit komt is geweldig en de preset patterns zijn extreem goed (no kiddin'...)
Ik weet alleen nog niet echt hoe ik usefull geluidjes zelf kan programmeren. Ik weet hoe FM-synthese werkt, dus ik ben niet op zoek naar een tutorial over het hele gedoe met hoe operatoren werken en met algoritmes enzo. Dat weet ik al :geslaagd:

Waar ik naar op zoek ben is een tutorial van "Zo maak ik een bass geluid, zo een paar strings en zo een synthlead"

Heeft iemand enig idee waar dit te vinden is? Tutorials voor de DX7 is ook goed want daar is ie 100% compatible mee.

Ik zou eens kijken op Yamaha DMW

Daar staat een leuke workshop over FM synthese, en volgens mij precies wat jij zoekt.!

Leon

Re: DX200 en FM synthese

Re: DX200 en FM synthese

Origineel geplaatst door Nolet
Ik heb sinds vorige week een DX200 en ik vind het een ontzettend geil ding.

is dat een soort fetisj? lik je ook aan de knoppen? :)

In die bieb (Rdam) heb je vaak vele boeken met 100den presets voor de DX. Misschien dat daar wat in staat.

Ya, de Yamaha DX200 is geil :o:

Niet qua uiterlijk maar qua geluid. Yamaha spullen zijn altijk lelijk eigenlijk...
Ik vind alleen Clavia apparaten echt mooi. Die rooie kleur get's me hot in my hot spot :{

Ik heb ook eens met ie DX-200 gespeeld en vond hem ook lekker klinken. Alleen de prijs.
Volgens mij was die laatst bij Verspuy in de aanbieding.

Oh, ik zie dat je er al eentje hebt.

die van mij heb ik 2e hands voor 350 gekocht. Toch is ongeveer 500 pleuro zeker niet duur! Het ding is veel en veel uitgebreider dan je denkt. Je kan 'm als groefboks gebruiken (en de preset patterns zijn niet te versmaden) en/of als 16 stemming FM-synth met 6 operatoren, EFX, Unison, HP/LB/BP/BE filter, LFO, 2 Envelopes etc. etc.
De meegeleverde software werkt erg prettig. Ik zeg je, dit is een eigenlijk een top-notch synth in een groefbox omhulling./

Je hoeft mij niet te overtuigen. :)
Yamaha maakt vaak goede en interessante spullen voor een zeer aangename prijs. (samplers bijvoorbeeld ;))
Maar we dwalen een beetje af. Heb je al oude DX patches ingeladen?

Origineel geplaatst door Nolet
Ya, de Yamaha DX200 is geil :o:

Niet qua uiterlijk maar qua geluid. Yamaha spullen zijn altijk lelijk eigenlijk...
Ik vind alleen Clavia apparaten echt mooi. Die rooie kleur get's me hot in my hot spot :{

is het iemand wel is opgevallen dat een nord lead 1 afgevlakte hoeken heeft en de nord lead 2 dat niet heeft???

Ik was gister bij een kennis die een 1 en 2 heeft en hem viel ineens op dat de 2 geen afgevlakte hoeken had maar gewoon saai rechtdoor liep...

ik vind de micro modular maar lelijk trouwens...

lelijk? zweeds TOPDESIGN! ;)

In mijn DX-7 handleiding staan een paar beschrijvingen van instrumenten, zoals elec piano en nog wat van die kaartjes met settigns voor DX-7 preset patches...moet ik je die inscannen ofzo?

Origineel geplaatst door Boost303
Hoe zit het eigenlijk met die 3 rimteparts die je erbij kan laten lopen, kan je daar ook de filter en envelopes via midi aansturen?

Die Rythm parts zijn vrij basic. Je kan ze filteren en er een globaal effect over gooien. Verder kan je de Gate-time, velocity en swing instellen. De geluiden zijn adequaat maar niet echt denderend.

Back