Elektron Tonverk

Het zal wel weer goed klinken, maar het is mij nooit gelukt om vriendjes te worden met de Elektron manier van werken.
Wel jammer, want ik vind hun instrumenten vaak goed klinken ze hebben veel potentieel.

Zal ongetwijfeld een dame in t spel zijn geeeest ;) Ben er nog nooit geweest, staat wel op de lijst om nog naartoe te gaan. Meatballs & elektrons. Denk dat t me ook wel kan bekØren

Wat ik er van vind? Menu diving duur en klein schermpje. No thanks 😊

Menu diving veranderd in tik-tik-tak, als je t apparaat kent...dus das een kwestie van wennen, maar ieder z'n meug.

Wel je eigen drank meenemen, want dat is niet te betalen daar.
Valt wel mee hoor, misschien iets van +50%. Maar het is vooral dat je altijd zo'n roteind moet rijden om bij zo'n staatsslijterij te komen. En het supermarkt bier is nogal slap.

Een keer een zomervakantie daar gedaan. Wel mooi maar heel veel van hetzelfde. En dat het het favoriete land van schaamgraaf Sander Schimmelpennink is is ook al geen aanbeveling.

Wel je eigen drank meenemen, want dat is niet te betalen daar.
Dat valt tegenwoordig erg mee.
Ik dacht dat ook altijd namelijk, maar iemand wees me er op dat wijn in NL vaak duurder is.
Noorwegen is een ander verhaal, maar dat terzijde.

Ik ben nu wel benieuwd wanneer de echte 'announcement' komt, want het is nog verdacht stil in het Elektron huis.

Ik ga er even vanuit dat hij net zo hoog is als de 'Takt' formaten en de bredere Elektron modellen... Mooi maatje toch?? Ik vond die Digitakt en Syntakt net wat te klein.. Het toetsenbordje van de A4 (met led indicatie zo te zien) erbij.. werkt echt superlekker.. Ben benieuwd..

1727371824854.png

Van mij mag elektron eerst ff energie steken in t overbridge voor takt2 verhaal, ipv een nieuwe bak te maken. Maar had al ergens zien staan dat ze bij de finish waren, dus hoop 1 okt. ;)

Als bijna Zweed, moet ik toch opkomen voor Elektron 😂😂 Goed gevonden met meerdere lagen. Ik heb nog geen Elektron spul, maar stel dat het m’n 707 kan vervangen, ben ik geïnteresseerd. Niet tegen elke prijs, dus het zal hem vast niet worden 😂 en wat dat betreft zouden ze wel wat meer IKEA genen mogen tonen 😝
Ik las op Reddit iemand noemen dat het mogelijk een granular ding is. Dus wel samples en mss een beetje ala de torso S-4 ofzo.

Ik ga er even vanuit dat hij net zo hoog is als de 'Takt' formaten en de bredere Elektron modellen... Mooi maatje toch?? Ik vond die Digitakt en Syntakt net wat te klein.. Het toetsenbordje van de A4 (met led indicatie zo te zien) erbij.. werkt echt superlekker.. Ben benieuwd..

Bekijk bijlage 3853245Ik

Bekijk bijlage 3853245

Bekijk bijlage 3853245
Lijkt mij ook inderdaad een prima formaat.

Ik snap de problemen op workflow gebied die mensen hebben met Elektron niet helemaal.. Er is totaal geen menudiving nodig om wat te creëren.. alles doe je met je handen.. musclememory, dat is wel wat je nodig hebt ja.. Maar als je er één kent, beheers je de nieuwe ook zo..
Ik heb de Syntakt even gehad, dit hieronder maakte ik op dezelfde dag dat ik em ontvangen had volgens mij.. Teruggestuurd toen ik erachter kwam dat de Analoge osc's niet goed scale-den.. is volgens mij nog steeds geen fix voor.. maar was al behoorlijk compleet.. ben benieuwd naar deze Elektron.. Ook weer veel Aira groen accenten trouwens.. :D

O O een nieuwe elektron dat wordt weer gassen.
Alleen dat groen :r eikes

Wel benieuwd hoe het nieuwe formaat aanvoelt.
En welke sound engines er nu inzitten.
Zouden hun twee nieuwste toestellen allebei samplers zijn?
hmm waarom dan de sdcard sleuf?

Ik snap de problemen op workflow gebied die mensen hebben met Elektron niet helemaal.. Er is totaal geen menudiving nodig om wat te creëren.. alles doe je met je handen.. musclememory, dat is wel wat je nodig hebt ja.. Maar als je er één kent, beheers je de nieuwe ook zo..
Ik heb er nog nooit mee gewerkt, dus kan er niet over meepraten uit eigen ervaring.
Wat ik er van verwacht is in ieder geval een minder 'directe' manier van muziek maken (niet live inspelen zoals op de 707), maar meer zoals ik met fasttracker gewend was.
De kracht van Elektron zit hem volgens mij vooral in het programmeren (locken) van alle parameters en details kunnen tweaken.
En daarvoor heb je nu eenmaal die 8 encoders en het scherm nodig, waarbij ze steeds wat anders doen (is dat een menu, dat weet ik niet, maar iig wel een scherm met opties).

Sommigen zullen dat vervelend vinden, ik denk dat ik me er wel mee kan redden. Het is alleen anders (meer programmeren, minder spelen) muziek maken.
Maar beide heeft voor-en nadelen. Door de Elektron 'manier' van programmeren van je muziek, kun je veel meer uit één sample, sound, engine, machine, etc. halen dan met een 707 kan. Dus dat zie ik wel als een groot voordeel.

Het menudiving 'probleem' is volgens mij vooral ontstaan door de Octatrack die zo ultra flexibel en (daardoor) lastig te doorgronden is, dat mensen er blijkbaar snel in verdrinken en steeds in menu's moeten prutsen voordat ze de juiste instelling gevonden hebben.

Ik heb de Syntakt even gehad, dit hieronder maakte ik op dezelfde dag dat ik em ontvangen had volgens mij.. Teruggestuurd toen ik erachter kwam dat de Analoge osc's niet goed scale-den.. is volgens mij nog steeds geen fix voor.. maar was al behoorlijk compleet.. ben benieuwd naar deze Elektron.. Ook weer veel Aira groen accenten trouwens.. :D

Ik heb hier nog weinig klachten over gehoord zelf. Maar ook niet heel lang gezocht.
De meeste syntakt videos die ik hoor (en dat zijn er meer dan goed voor mij is :P ) klinken als een klok in mijn oren.

O O een nieuwe elektron dat wordt weer gassen.
Alleen dat groen :r eikes

Wel benieuwd hoe het nieuwe formaat aanvoelt.
En welke sound engines er nu inzitten.
Zouden hun twee nieuwste toestellen allebei samplers zijn?
hmm waarom dan de sdcard sleuf?
Wie het weet mag het zeggen :)
Ik heb geruchten gelezen dat het een granular ding zou zijn (dus met samples moet werken).
Gezien alle labels en knoppen klinkt dat niet heel aannemelijk voor mij (drum bijvoorbeeld)
Een 'groovebox' die van alles wat kan lijkt mij nog steeds het meest aannemelijk.
Met een beetje van alles wat ze tot dusver uit hebben gebracht.
Samples, analoog, virtueel, FM, geen idee.

Maar dat is ook 'wishful thinking' want ik zou graag één Elektron box zien die m'n 707 kan vervangen.

Ik vind de workflow van de Elektrons met name niet intuitief. Het klopt dat je ze snel kunt bedienen als je ze in de vingers hebt, maar laat ze een maand liggen en alle shortcuts weer vergeten en kun je weer opnieuw beginnen. Overigens vond ik dit vooral een ding bij de 'grote' Elektrons, de simpelere als de Digitakt zijn wel prima verder. Daar stoor ik me wel nog aan het hele browser/ +-drive gedoe, wat een geklik en gehannes, bah.

Back