Espen Kraft trapt op teentjes.

Hey Nadeel van “Dre “ is dat het hem kompleet niet interesseert wat een ander denk. Ik vind het leuk om oubollig te rommelen. Neem nou de Korg ARP odyssey die kan je gemakkelijk met midi aan sturen. Maar wat blijkt (voor mij althans) wanneer ik deze ARP met een voltage controller aan stuur krijg ik een echt veel organischere sound en nap fjoesz trigg die vinden dat onzin is of horen dat niet maar ik moet in gereel lopen.

In t gareel lopen?
Daar gaat t helemaal niet om. Je moet vooringenomenheid en onkunde niet verkopen als authenticiteit :D

heb je het nou over synths of over andere prullaria.

Laatst gewijzigd:
je hoeft helemaal niet in het gareel te lopen Dre, die foute conclusie trekt jouw hoofd als je ergens inhoudelijke kritiek op krijgt, dan speel je die kaart.
maar laat het eens horen van de ARP. misschien is t wel zo en kunnen we eens onderzoeken waar dat aan ligt.

daarnaast:

hoezo reageerde je alleen op de eerste zin van mijn post?
ik schreef bv ook:

"het zou kunnen dat je cv wat minder pitchvast is dan de midi2cv. en dan is 'organischer' voor jou dus eigenlijk wat de betreffende 'wonkel' knop doet. overigens bestaat cv ook nog op nieuwe apparaten, daar heb je geen 70s synth voor nodig. ook nieuwe analoge synths zijn gewoon out of tune hoor, dus lekker 'organisch'
je zegt het overigens alleen maar dat het zo is maar je hebt t niet laten horen."

Korg ARP odyssey is volgens mij een synth van 8 jaar oud. Kan het fout hebben natuurlijk. Ik heb helemaal geen zin om het te laten horen. Maar misschien staat het al in de korg ARP Odyssey draad.

Korg ARP odyssey is volgens mij een synth van 8 jaar oud. Kan het fout hebben natuurlijk. Ik heb helemaal geen zin om het te laten horen. Maar misschien staat het al in de korg ARP Odyssey draad.
Ik denk dat je de verschillen in organische timing alleen kan horen als je volledig bevangen bent door analoge wezenlijkheid.

Zo ver ben ik nog niet.

Wie is eigenlijk deze Espen Kraft gozer? Moet ik hem kennen, en zoja, hoezo?

Ik denk dat je de verschillen in organische timing alleen kan horen als je volledig bevangen bent door analoge wezenlijkheid.

Zo ver ben ik nog niet.
Ik denk dat met trail & error je daar gemakkelijk achter komt. Het moet op je zenuwen gaan werken na een week. Zo niet komt eenieder er gemakkelijk af.

duurt het dan een week ongeacht hoe lang je ermee bezig bent per dag? wanneer is het break even point, bij hoeveeel tijd trial & erroren per dag
en hoe kan je je analoge wezenlijkheid trainen eigenlijk

Elke dag verse groente eten. Geen dag overslaan. Voeding met nutronscore D en E you are doomed.

Ik vind het net schitterend al die meningen. En ook geweldig dat velen de oude bakken niet meer willen, zo kan ik ze betalen. Maar als je zo n reissue opent en er een paar schoenen en n fles wijn in kwijt kunt omdat er gewoon niks inzit, tja. Ik heb daar geen 4k voor over ookal loopt er goud uit de jacks. Het blijft een lompe lege doos. O ja die was niet leeg want de wijn juist. Sorry. Ff slapen. Was lange nacht

Ik vind het net schitterend al die meningen. En ook geweldig dat velen de oude bakken niet meer willen, zo kan ik ze betalen. Maar als je zo n reissue opent en er een paar schoenen en n fles wijn in kwijt kunt omdat er gewoon niks inzit, tja. Ik heb daar geen 4k voor over ookal loopt er goud uit de jacks. Het blijft een lompe lege doos. O ja die was niet leeg want de wijn juist. Sorry. Ff slapen. Was lange nacht
Wel bijzonder dat vaker mensen zo vallen over de inhoud van een synth. Als ik synth koop weeg ik zeker wat zaken af maar dat X percentage van de binnenkant gevuld moet zijn weegt voor mij nooit mee.

Ik vind dat je dat dan ook consequent door moet trekken en je smartphone en laptop in de vuilnis moet gooien, en je computer vervangen door een 70s 8 bits mainframe waarmee je een heel lokaal vult en je SSDs vervangen door koelkasthoge tape streamers waar dan een megabyte op post.

Ik heb zo'n beetje alle veel te dure bakken (gehad) en ik wordt er elke keer weer blij van.
Heb ik ze nodig, welnee, maar daar gaat het toch ook niet om?
Ik heb ook zo'n beetje alle klassiekers in software vorm. Of ik daar ook blij van wordt, niet echt.
Ik trap er echter wel elke keer weer in.

Zin, onzin? Who cares.
Laat iedereen het gewoon lekker zelf bepalen, toch..?

Zeg
Ik vind dat je dat dan ook consequent door moet trekken en je smartphone en laptop in de vuilnis moet gooien, en je computer vervangen door een 70s 8 bits mainframe waarmee je een heel lokaal vult en je SSDs vervangen door koelkasthoge tape streamers waar dan een megabyte op post.
Zeg nooit nooit. Hier staan al zoveel bandopnemers dat ik geen getal durf zeggen, en dozen dozen tapes. Mijn laptop is van 2008. Weldra vintage mac.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Back