Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Das ook waarEen Behringer UB-Xa voor €999 is 32 VCOs en 16 VCFs voor zo'n 999 Oudhollandse jaren 80 guldens![]()

Is dat mogelijk op SF?Deze discussie zou veel leuker zijn in audio fragmenten met de besproken instrumenten.
Links naar (zelf opgenomen) Youtubevids plaatsen wel?vrees van niet

Ik heb vintage gekocht in de meest ongunstige tijd dus ik hou mijn mondJammer dat de discussie hier op synthforum niet gaat over waarde en kostprijs, want die is best interessant. Al dat emotionele geraaskal in dit topic, nu al 6 pagina's lang en meningen over meningen, bah bah!
Wie durft het aan?

Nou, wat zou het kosten om een kastje om een willekeurige softsynth te bouwen met 61 full size toetsen van gemiddelde kwaliteit en een knop of schuif voor 80% van de functies? Uiteraard ook dat ie standalone werkt zoals je mag verwachten.misschien moet je daar dan zelf eerst iets over zeggen
Nou, wat zou het kosten om een kastje om een willekeurige softsynth te bouwen met 61 full size toetsen van gemiddelde kwaliteit en een knop of schuif voor 80% van de functies? Uiteraard ook dat ie standalone werkt zoals je mag verwachten.
Ik heb niet het idee dat een software synth in a box zo complex is als een operating system van een mobiele telefoon. Dat scheelt toch wel in de hoeveelheid kosten die uiteindelijk in de eindprijs uitkomen.Er is heel wat te vinden over de daadwerkelijk kosten van de door Apple gebruikte onderdelen van bijvoorbeeld de iPhone en wat Apple er uiteindelijk voor vraagt.
Maar dit is natuurlijk maar een klein deel van het verhaal. De ontwikkeling van een iPhone duurt jaren en er worden tijdens dat proces meerdere prototypes gemaakt voordat ze tot productie overgaan. Tegelijkertijd wordt er constant gewerkt aan de aansturende software in die iPhone.
AL die kosten worden meegerekend in de consumentenprijs. En dan moet er natuurlijk ook nog winst gemaakt worden om een volgend product te kunnen gaan ontwikkelen.
Lang verhaal kort: de prijs van de onderdelen alleen is maar een deel van de consumentenprijs.
Ik heb niet het idee dat een software synth in a box zo complex is als een operating system van een mobiele telefoon. Dat scheelt toch wel in de hoeveelheid kosten die uiteindelijk in de eindprijs uitkomen.