Espen Kraft trapt op teentjes.

man man man, wat een geouwehoer om reacties uit te lokken. Weet gelijk weer waarom hij al een tijdje uit mijn kijklijstjes is verdwenen. Ik ben gestopt toen ie voorstelde dat een synth ipv een vintageknob gewoon wonky vco's moet hebben die je af en toe kunt autotunen. Een prophet 6 heeft precies dat (hoewel miss niet heel wonky, maar je moet zeker af en toe tunen).

Hehe dit is precies waarom ik de moog matriarch heb terug gebracht.

Ik roep al 40 jaar “image is everting” .
Nou nap kom maar met je 1M argumenten. Ik heb niets met 100miljoen mogelijkheden. De mogendheden zitten in de sound .

Tja gelukkig ben jij niet bevangen door echt analoge wezenlijkheid. Dat scheelt je 10k euro. Houden zo.

Hehe dit is precies waarom ik de moog matriarch heb terug gebracht.

Ik roep al 40 jaar “image is everting” .
Nou nap kom maar met je 1M argumenten. Ik heb niets met 100miljoen mogelijkheden. De mogendheden zitten in de sound .
want de matriarch zou dan niet goed klinken? 1 van de best klinkende moogs zou ik zeggen

Tja gelukkig ben jij niet bevangen door echt analoge wezenlijkheid. Dat scheelt je 10k euro. Houden zo.
Instant classic, die hangen we op..

1728054256760.png

Ik ben geen purist als je dat bedoelt. Ik koop zeker ook nog analoog in de toekomst. En er staat hier ook analoog spul trouwens. Ik kijk niet in termen van analoog versus digitaal naar de wereld. Ook niet in termen van hardware versus software. Het gaat mij om: wat wil ik oplossen, en welke technologie past daar het beste bij? Hybride dus.

Laatst gewijzigd:
Wat een treurigheid...

Van die mannetjes die iets met synths op YT doen en dat dan hun mening ineens relevant is voor een bepaalde massa van kijkertjes ofzo?

Ik kijk al een tijd geen tv meer en YT is heden ten dage zo ongeveer mijn tv, maar op YT staan dit soort kanalen ook al heen lang in mijn "kanaal niet aanbevelen" lijstje.

Laatst gewijzigd:
Maarweetje moog en Andere fabrikanten zetten niet voor niets een digitale wonkel op een synth. Ze weten dus vanzichzelf al dat het niet zo klinkt als 70s synths. Vandaar die knob.

maar dre, de matriarch, die klinkt gewoon heel erg goed he

je zou misschien wat minder met je ratio en vooringenomenheid moeten luisteren en wat meer met je oren. dat gelul over 70s, weet je wat er NU allemaal is. alles wat je wil voor elk gaatje in je setup. van extreem dik naar flets digitaal, ALLES is er. f*ck de fakkin 70s synths man, beperk je niet zo door je vast te klampen aan een mening die je ooit goed uitkwam om wat voor reden dan ook
als je dat doet zul je merken dat de snoepwinkel echt heel erg veel groter is dan je DENKT. en laat de 'mogendheden' (:D) maar s horen dan van die sound dan. tuurlijk zijn er oude bakken met charismatische sound, maar ook nieuwe bakken hebben dat. mogelijkheden doen er zeker wél ook toe. er zijn dingen in sound mogelijk die toen niet mogelijk waren. welke keuze je waar maakt in je muziek, waar je welke bak voor kunt gebruiken, dat is van belang. de rest is echt allemaal zinloos losergelul

maar dre, de matriarch, die klinkt gewoon heel erg goed he

je zou misschien wat minder met je ratio en vooringenomenheid moeten luisteren en wat meer met je oren. dat gelul over 70s, weet je wat er NU allemaal is. alles wat je wil voor elk gaatje in je setup. van extreem dik naar flets digitaal, ALLES is er. f*ck de fakkin 70s synths man, beperk je niet zo door je vast te klampen aan een mening die je ooit goed uitkwam om wat voor reden dan ook
als je dat doet zul je merken dat de snoepwinkel echt heel erg veel groter is dan je DENKT. en laat de 'mogendheden' (:D) maar s horen dan van die sound dan. tuurlijk zijn er oude bakken met charismatische sound, maar ook nieuwe bakken hebben dat. mogelijkheden doen er zeker wél ook toe. er zijn dingen in sound mogelijk die toen niet mogelijk waren. welke keuze je waar maakt in je muziek, waar je welke bak voor kunt gebruiken, dat is van belang. de rest is echt allemaal zinloos losergelul
Maar zijn t niet de fabrikanten die beginnen met gelul over 70's en 80's synths in hun nieuwe apparaat voordat Dre erover begon?
Als ze steeds hinten en verwijzen naar het oude geluid nodig je mensen uit het te beoordelen toch?

ach ja de bs marketing laag, lekker belangrijk ghehe. persoonlijk ben ik veel meer geinteresseerd in bv mn nina synth, dan in een gelijk klinkende remake van iets ouds. een obx8 lust ik overigens nog wel es.
mn ob6 is geen oude ob sound, maar heeft wel echt zn eigen vibe en functie, ook al zit er een 'wonkel' knop op ghehe. das een heel waardevolle synth, waar je dus aan voorbij gaat als je oogkleppen bijna aan de binnenkant van je schedel hangen

Ik vond Espen Kraft al een over het paard getilde eikel maar nu helemaal. Hij is iets te "cocky" geworden om nog leuk gevonden te worden.

ach ja de bs marketing laag, lekker belangrijk ghehe. persoonlijk ben ik veel meer geinteresseerd in bv mn nina synth, dan in een gelijk klinkende remake van iets ouds. een obx8 lust ik overigens nog wel es.
Veel marketing ja. Moet je even doorheen prikken. En verder is het heel persoonlijk. Ik ben juist blij met alle ontwikkelingen sinds 70‘s. Anders we nu nog steeds geen midi, of sampling gehad. En geen romplers, Kontakt, DAW’s etc. De combinatie van hardware en software, en analoog, vind ik juist mooi. Soms klinkt voor mij analoog beter, en voor andere toepassingen is digitaal weer beter. En je hebt legio mogelijkheden om je sound op te pimpen met analoge outboard gear. Als je dat zoekt. De keuze is reuze.

Mijn eerste nieuwe synth was een Kawai 1, die koste in 1989 rond de 1800 gulden of te wel 800 EUR. Een goedkope D-50 zeg maar…..maar die kon ik toen niet betalen 😁 Volgens Inflatiecalculator is dat 1836 EUR nu. 256 8-bit preset samples met veel ruis, geen filters, 1 LFO, 16-stemmig, 64 single en 32 multi patches, geen FX. “Kost duur” zeg maar. Analoog zal altijd duurder blijven, maar is denk ik nu wat goedkoper dan in de 80’s. Maar ik ken de nieuwe prijzen van toen niet echt. Een DX7 was iets van 5000 gulden nieuw in ‘85?

Laatst gewijzigd:
En de volgende die haatreacties wil oogsten om het YT-algoritme te voeden:

Back